Beantwoord

Experia TG789vn met extern wifi access point

• 10 november 2012
  • 6 reacties
  • 14048 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik probeer de KPN Experia Box Thomson TG789vn te laten samenwerken met een extra wireless access point. Dit omdat de WIFI signaalsterkte van de experia-box niet voldoende is om ook de zolderverdieping van het huis te bedienen. Dit access point is met een utp kabel verbonden met de experiabox en staat een verdieping hoger. Nadat de hele configuratie tijden probleemloos heeft gewerkt, deed hij het van de ene op de andere dag niet meer. De UTP kabel is in orde want als ik hem in mijn laptop steek krijg ik gewoon internet binnen. Het lijkt dus wel alsof er iets aan de instellingen van de experia-box is veranderd. De firmware-versie van de EB is 8.3.H.8. Ik heb het geprobeerd met twee verschillende acces points (een Apple Airport Express en een EnGenius 8610-S), en beiden werken niet, dus het lijkt me dat er een instelling in de experia-box moet worden aangepast? Heeft iemand een idee?

Met veel dank,

icon

Beste antwoord door workinglan 21 november 2012, 15:02

Henk, superveel dank voor je reply.

Ik ga ermee aan de slag. Laat nog weten of het lukt.

Groet!

Bekijk origineel

6 reacties

Overigens biedt KPN zelf weinig hulp op dit punt, omdat ze hun ondersteuning beperken tot de Experia Box. Ik bergijp dat wel, maar in mijn geval ontkom ik helaas niet aan een extra access point omdat het bereik niet groot genoeg is. De hele boel gaan bekabelen is niet echt een optie.

Reputatie 2
Badge
Helaas heb ik geen direct antwoord op je vraag, maar wel een andere optie. Heb het zelf thuis aangesloten met een draadloze verbindingsset, modem bij het israpunt, kabeltje naar dvs adapter, via stroom gaat het signaal naar de bovenverdieping, daar een kabel van de adapter in het stopcontact naar mijn pc. Werkt prima! http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10957

Veel dank voor je reactie,

er moeten echter meerdere apparaten van het signaal gebruik kunnen maken (nl. (draadloze) printer, computer, laptop, en het liefst nog een smartphone hier of daar). Ik neem aan dat ik als ik een wireless access point via dvs gewoon op dezelfde problemen stuit als ik nu heb toch? Of zou een bekabelde switch eventueel uitkomst bieden?

Dank!

Is er niemand hier die een idee heeft? Heeft het misschien iets te maken met het al dan niet een routerfunctie hebben van de access points die ik geprobeerd heb? Ik weet niet of de experiabox goed samenwerkt met een extra wifi-punt dat tegelijkertijd ook een router is?

workinglan,

Ik neem aan dat je alle toestellen al eens een koude start heb laten doen?:$

Ik kan je vertellen hoe mijn netwerk in elkaar zit:
(a)
KPN-modem [SpeedTouch 780]   * (wordt vervangen door nieuw KPNmodem)
WiFi: ingeschakeld = draadloos toegangspunt(1)
DHCP: ingeschakeld
(b)
Powerline webserver met WiFi, ingeschakeld = draadloos toegangspunt(2)
[verbinding met SpeedTouch via ethport(1-4) == lichtnet == WiFi]
ingesteld als Bridge
DHCP: uitgeschakeld; IP-adres wordt door SpeedTouch uitgegeven.
(c)
TP-link WDR4300
verbinding met SpeedTouch d.m.v. UTPkabel-cat5 via ethport(1-4)
WiFi: ingeschakeld = draadloos toegangspunt(3)
DHCP: ingeschakeld; dus geeft IP-adres uit!

Om problemen te voorkomen hebben de beide secundaire toegangspunten een

vast adres gekregen op de SpeedTouch; deze heb ik handmatig ingesteld

buiten de range van de door deze router uit te geven IP-adressen.

Netwerk:
computers via WiFi aangesloten op toeg.punt 1&2 kunnen met elkaar

communiceren via [Netwerk] en [Thuisgroep]
De computer, verbonden met WiFi-toeg.punt 3 kan dit niet met de overige toestellen; dat

moet ik nog verder uitzoeken (als ik de nieuwe KPNmodem heb geinstalleerd)

Mijn inschatting is, dat het het eenvoudigste is dat::S
- het (KPN)modem via DHCP de IP-adressen uitgeeft.
- de overige toegangspunten als Bridge worden ingesteld voor de via WiFi

verbonden toestellen, dus zelf géén Ip-adressen uitgeven (DHCP=uit)

Véél meer informatie: via: http://www.computerhandleiding.nl/netwerk.html

en voor jouw Experia TG789vn: http://www.computerhandleiding.nl/netwerk/experiabox-tg789.html

Suc6!
Groet, Henk

Henk, superveel dank voor je reply.

Ik ga ermee aan de slag. Laat nog weten of het lukt.

Groet!

Reageer