Beantwoord

Experia V10 Eco stand inactive

• 24 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 4978 keer bekeken

goedemiddag. Ik krijg de Eco stand niet aan. Alles goed ingevuld. Blauw lichtje brandt op modum bij Eco. (Ook al gereset gisteren). Maar het ingevulde tijdschema voor wifi gaat niet aan.
Er staat nu in het scherm van de Eco ergens bovenaan "inactive"
Al gebeld met kpn maar door tijdsgebrek nog niet gelukt dit op te lossen.
Iemand ervaring hiermee of een goede tip?

Het gaat mij erom dat de kinderen bepaalde tijden niet op internet mogen. Maar dat we wel televisie kunnen blijven ontvangen.
Dus andere tips zijn ook welkom.

P.s. Ik ben geen techneut".
icon

Beste antwoord door Maaike_ 5 september 2017, 13:54

Update: de Eco stand bleek wel te functioneren conform het tijdsschema. Ann53 was echter verbonden met de WiFi van de WiFi-versterker (deze bezit geen Eco stand). Bij het verbinden met de WiFi van de V10 bleek het schema wel te functioneren 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Goedemiddag Ann53, welkom op het Forum! Wat vreemd dat de Eco stand niet goed werkt terwijl het lampje op de Experia box wel aangeeft dat de Eco stand ingeschakeld is.

Je doel is helemaal helder 🙂 (de Eco stand heeft geen invloed op het tv kijken via de tv-ontvanger(s), wel kan hij invloed hebben op het tv kijken via iTV Online gezien dit wel via WiFi gaat).

Welk type Experia box heb je in gebruik?
Hoi Maaike,
Ik heb een V10 box. Echter ik heb vorige week gebeld met KPN en daar staat een V8 geregistreerd.
We hebben telefonisch wat dingen geprobeerd, maar het is niet opgelost.
Reputatie 4
Oh, wat jammer! Je geeft aan een reset van de Experia box gedaan te hebben; hoe heb je dat precies gedaan?

Stroom eraf, 2 minuten wachten en dan weer opnieuw opstarten?
Of
De resetmethode met de paperclip (deze kan in het kleine resetgaatje aan de achterkant van de box)
Of
Door het indrukken van de 'herstel' knop aan de voorkant van de box
ik heb hem gereset met een paperclip.

Maar ook dat hielp niet.
Reputatie 4
Vreemd! Zou je dan handmatig de ECO functie op de V10 uit willen schakelen? Dit doe je door de op de ECO knop te drukken en deze vast te houden totdat het ECO lampje uitgaat (de ECO knop zit aan de bovenkant en is te herkennen aan het logo 'rondje met blaadje erin'). Zodra het ECO lampje uit is, wacht je 10 seconden en daarna mag je via dezelfde methode de ECO weer inschakelen. Zodra het ECO lampje dan weer brandt, ga je naar de webinterface en stel je het tijdsschema opnieuw in.

Helpt ook dat niet, geef je dan een reactie op mijn privébericht?
Reputatie 1
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Alleen kunnen aanpassen door in te loggen op het modem en daar aan te passen...
Reputatie 4
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Alleen kunnen aanpassen door in te loggen op het modem en daar aan te passen...

Dat helpt in deze situatie niet (was al getest) maar we zijn druk doende om het probleem op te lossen! To be continued 🙂
Reputatie 1
Bij mij was ook het tegenovergestelde... Per ongeluk eco stand en kreeg deze erniet meer af. Via inloggen op box wel uit te zetten. Gokte erop dat dit zo ook op te lossen zou zijn. Blijkbaar niet dus. Helaas. Suc6 met vervolg..

Reputatie 4
Update: de Eco stand bleek wel te functioneren conform het tijdsschema. Ann53 was echter verbonden met de WiFi van de WiFi-versterker (deze bezit geen Eco stand). Bij het verbinden met de WiFi van de V10 bleek het schema wel te functioneren 🙂

Reageer