Beantwoord

Experia V10, niet te benaderen via ping / telnet na portforwarding

• 8 december 2017
  • 5 reacties
  • 759 keer bekeken

Ik heb op de V10 een tweetal poorten geopend (Nieuwe app toegevoegd en het juiste IP-adres gekoppeld).
Als ik de router probeer te pingen lukt dat niet maar ik heb gelezen dat de V10 niet reageert op een ping?
Als het bedrijf waar ik mee wil communiceren een telnet sessie probeert te openen lukt dit echter ook niet.
Kan iemand mij verder helpen
icon

Beste antwoord door Natasja_1 21 december 2017, 14:31

Een Experia Box reageert inderdaad (terecht) niet op een pingverzoek vanaf het Internet.
Kan jij eens een screenshots plaatsen van de port-forwarding die je op die V10 gemaakt hebt? (Zowel toewijzing aan IP adres als de geforwarde poorten.)
Is er een DHCP binding voor de bijbehorende server of staat het IP adres hard ingesteld op die server zelf?
Staat die server inkomend telnet wel toe in zijn firewall?

P.S. Telnet is mijns inziens niet echt veilig in zo'n scenario. Gebruik dan in ieder geval nog SSH i.p.v. telnet.

@JoopBak, ik heb geen reactie meer van je gezien. Wjb heeft nog een paar goede vragen gesteld en ik zie jouw antwoorden alsnog graag tegemoet 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wil je telnetten naar een apparaat thuis of een apparaat ergens anders?
Op ons bedrijf draait een zakelijke toepassing (daar staat de experia V10 en een van onze klanten wil opdrachten inschieten. Speciaal voor hem heb ik de poorten opengezet. Wat mij in eerste instantie opviel is dat ik van buitenaf de experia niet kan pingen. Ook onze klant lukt het niet om een telnet sessie op te zetten. Het inschieten van de opdrachten gaat dmv een tcp/ip-server.
Reputatie 7
Een Experia Box reageert inderdaad (terecht) niet op een pingverzoek vanaf het Internet.
Kan jij eens een screenshots plaatsen van de port-forwarding die je op die V10 gemaakt hebt? (Zowel toewijzing aan IP adres als de geforwarde poorten.)
Is er een DHCP binding voor de bijbehorende server of staat het IP adres hard ingesteld op die server zelf?

P.S. Telnet is mijns inziens niet echt veilig in zo'n scenario. Gebruik dan in ieder geval nog SSH i.p.v. telnet.
Reputatie 7
Badge +10

@JoopBak, ik heb geen reactie meer van je gezien. Wjb heeft nog een paar goede vragen gesteld en ik zie jouw antwoorden alsnog graag tegemoet 🙂
Hallo WjB.

Omdat zowel een ping als een telnet-sessie niet lukte heb ik een tcp/server en client, die ik in het verleden een keer gebouwd had geïnstalleerd. Tot mijn verbazing werkte dit probleemloos.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik geen probleem (meer) heb.
Bedankt voor jullie reacties

Reageer