Vraag

Experia V10 portforwarding IPv4 werkt niet meer na upgrade

  • 22 June 2021
  • 8 reacties
  • 160 keer bekeken

Afgelopen vrijdag (18 juni) is er een software-upgrade toegepast om mijn experia10. Daarnaast ben ik blijkbaar verhuids van het telfort-netwerk naar het kpn netwerk (domein 145.xxx.xxx.xxx naar 81.xxx.xxx.xxx).

Sinds deze actie gebeurt er iets geks met port-forwarding: mijn oude portforwards (IPv4) lopen blijkbaar nog goed; in de application configuration zie ik alleen maar entries die voorheen behoorden onder de groep “games”; de groepen die er voorheen stonden zoals bv netwerk etc zijn verdwenen. Ik kan wel iets toevoegen in application configuration maar daarna bij toevoeging in het bovenste scherm (port forwarding IPv4) kan ik niets opslaan. Volledig geblokt (zo lijkt het). Modem eerst softwarematig herstart en daarna via power-off… Helaas geen resultaat. Helpdesk gebeld en die zeggen doodleuk dat portforwarding niet ondersteund wordt. Er wordt een menu aangeboden dat niet werkt… valt dat niet onder KPN ondersteuning?? Iemand een idee??


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @paultenorsax , persoonlijk zou ik de portforwarings verwijderen en opnieuw opbouwen. Veel heeft te maken met het nieuwe WAN-IP-adres wat je hebt gekregen.

 

Ha @JanD , dank voor je reactie. Vreemd is dat ik voorheen meer rubrieken had in het application configuration deel (rood omcirkeld). Daar vind ik nu alleen maar games in terug en geen andere rubrieken (zoals netwerk, games, applicatie etc)/ Zelfs als ik daar iets toevoeg (poortinfo UDP/TCP) dan kan ik het daarna niet toevoegen aan mijn port-forwarding deel (groen omcirkeld). Ik kan het niet opslaan…

(zoals netwerk, games, applicaties)

Hallo @paultenorsax , ergens middenonder zie ik een [+ maak een nieuw item aan], lukt het daarmee niet?

 

Ha @JanD . Nee helaas; ik kan wel een nieuw item aanmaken (ip-adres en lanhost), maar daarna moet ik een appnaam selecteren. Dan kom ik weer terecht in de selectie die ik met rood omcirkeld heb. Daar kan ik ook een item (appnaam) toevoegen maar dat wordt dan een “game” item. Ik kan (zoals voorheen)  geen netwerk, server of een ander appnaam-item aanmaken in het groen omcirkelde gebied (daar moet ik immers UDP/TCP poortnummer van/naar  invullen). Als ik eenmaal een game-item (in rode gebied) heb aangemaakt kan ik hem wel selecteren in het groen omcirkelde deel maar ik kan het dan niet opslaan. Kortom… ik kan niets wijzigen terwijl mijn oude structuur (van voor de upgrade)  nog wel werkt (ook al is die niet zichtbaar..).  Lijkt om een menu-achtig issue maar met een reboot krijg ik dat niet goed.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @paultenorsax! Worden met de reset wel alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Als dit niet zo is, dan gaat de reset niet helemaal goed. Plus, als je toch alle portwording opnieuw instelt, dan kun je een monteursreset proberen. Druk het resetknopje + herstel-knop gelijktijdig in en wacht tot alle lampje even uitgaan. Hierna start het modem opnieuw op. Ook alle instellingen ‘in motive’ instellingen worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. 

Ben benieuwd of je hierna wel uit de voeten kunt met de interface!

Ha @Lisa , dank je voor deze waardevolle  info. Ik heb nog geen “harde” reset gedaan omdat ik dan helaas mijn oude instellingen kwijt raak. Nu werkt het (nog) ondanks het feit dat ik niet kan zien welke instellingen er staan in het met rood omcirkelde gedeelte en ik kan er ook niets veranderen. Een “harde” reset is voor mij altijd  een “last resort” en jammer genoeg kan de V10-box geen backup maken van de bestaande instellingen). Had gehoopt dat er nog een andere mogelijkheid is (wellicht dat anderen hier ook mee te maken hebben gehad). Maar als dat niet het geval is ga ik de monteursreset uitvoeren. Wat gat er dan gebeuren met de update die ik in de nacht van 17/18 juni heb gekregen? Komt die dan weer opnieuw en ga ik na verloop van tijd weer in eenzelfde situatie terechtkomen als nu? Zie ook https://www.kpn.com/service/internet/update.htm?campaignid=em:b=kpn:mk=11446%7Cnodedup:c=11446:cd=11446_vlan_migratie:d=23062021:st=administratief:f1=200&token=1%2FB33%2BKZL2Iq8jywDjN37xWLgjSH06sx41ZI7uN3axrZ7sAMM6bRSokziWIdA9efhLcl156MgE%2BOofnqp0m%2FEw%3D%3D

Reputatie 7

Het zal toch niet zo zijn dat je nog maar 10 port-forwardings kunt vastleggen. :confounded:

Ik heb hetzelfde probleem. Een aantal applicaties heb ik gedefinieerd die ik nu achteraf niet meer kan wijzigen. Alleen de groep “GAMES” lijkt nog te bestaan.

Dit is gebeurd na de recente wijziging van Telfort naar KPN, waarbij ook het WAN ip-adres is gewijzigd.

Ik zou toch niet alles opnieuw hoeven aan te maken?