Beantwoord

Experia V10 probleem icm Devolo dLAN 500

• 10 juli 2016
  • 3 reacties
  • 1969 keer bekeken

Wie heeft er een oplossing voor onderstaand probleem? Deze vraag is al eerder gesteld, maar is geen antwoord op gekomen. Ik loop nu tegen deze zelfde probleem aan.

Probleem treedt op sinds de Experia box ZTE 369A (v10) actief is geworden:

Al geruime tijd maak ik gebruik van Devolo powerline adapters, waaronder een drietal 'dLAN 500 WiFi'.
Ik heb nu een (merkwaardig) probleem bij het gebruik van zo'n adapter in combinatie met mijn printer 'HP Photosmart 6525 e-all-in-one'. Dit is een printer die met WiFi contact maakt met het netwerk (of via USB direct naar een computer, er is geen ethernet aansluiting).

Als ik mijn printer aanzet maakt de printer contact met de router/draadloze netwerk en is beschikbaar voor alle computers in huis. De modem/router is een KPN experiabox ZTE 369A (v10).
Dit werkt prima.

Echter, zodra ik een 'dLAN 500 WiFi' in het bereik van de printer actief heb en ik zet de printer aan, dan wordt er geen connectie gemaakt met het draadloze netwerk.
Het is zelfs zo dat er dan helemaal geen draadloos netwerk (geen enkele SSID) door de printer wordt gevonden (de display van de HP geeft aan dat er geen SSID's zijn gevonden).

Zodra ik de 'dLAN 500 WiFi' uit het stopcontact trek en ik zet de printer uit en direct weer aan, dan vindt de printer wel een lijst met draadloze netwerken (SSID's) en kan ik de connectie handmatig (intikken key) of via WPS probleemloos met mijn thuisnetwerk leggen, waarna de printer gebruikt kan worden.

Als ik nu een 'dLAN 500 WiFi' in het stopcontact steek (nadat de printer dus actief is en werkt) dan wordt na verloop van tijd (enkele minuten/uren) de connectie tussen printer en draadloos netwerk 'spontaan' verbroken en zjn we terug bij af....

Ik heb diverse pogingen gedaan om toch de 'dLAN 500 WiFi' te gebruiken, maar telkens valt de connectie tussen printer en draadloos netwerk weg en/of is er geen connectie te maken bij aanzetten van de printer. Heel frustrerend.
Het toepassen van een vast IP adres voor de printer heeft ook geen positief effect. Het probleem treedt nl. al op bij het zoeken naar beschikbare draadloze netwerken. En deze worden niet gevonden zodra de 'dLAN 500 Wifi' binnen het bereik van de printer actief is. De SSID voor router en 'dLAN 500 WiFi' is (uiteraard) dezelfde waardoor door het hele huis automatisch het sterkte signaal wordt opgepikt (WiFi Move Technology). Ik heb ook het kanaal van de router en de 'dLAN 500 WiFi' eerst gelijk gesteld en daarna verschillend, maar ook dat biedt geen oplossing. Alle apparaten staan op WPA/WPA2. Er wordt gebruik gemaakt van een drietal WIndows (7 en 8.1) computers en Apple Iphones, Ipad en Macbooks.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand is en hoe dit kan worden opgelost?

Admin: Titel aangevuld ivm vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Justin_ 11 juli 2016, 17:45

Hoi Michelle Sikkes, welkom op het forum! Ik zie dat je het bovenstaande bericht rechtstreeks gekopieerd hebt uit dit topic. Heb je exact hetzelfde probleem?

Omdat je aangeeft geen problemen te hebben als je devolo niet is aangesloten, denk ik dat we ons daar op moeten richten. Heb je een mogelijkheid instellingen aan deze devolo te wijzigen? Devolo heeft daar een handig programma voor: de devolo cockpit. Heb je die al een geprobeerd?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
ik denk klinkt gek maar dat het aan de printer licht
ik heb ook een hp printer met wifi en hier heb ik een tijdklok achter gedaan
omdat de wifi verbinding na een dag weg is
mijn netwerk is stabiel en goed en dit probleem zit in de hp printer
maar de tijdklok dat de printer snachts uit staat was de oplossing

maar heb je al een 2e wifi gemaakt door een andere SSID te maken in de dLAN 500 Wifi
en kijken of het probleem dan weg is
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Michelle Sikkes, welkom op het forum! Ik zie dat je het bovenstaande bericht rechtstreeks gekopieerd hebt uit dit topic. Heb je exact hetzelfde probleem?

Omdat je aangeeft geen problemen te hebben als je devolo niet is aangesloten, denk ik dat we ons daar op moeten richten. Heb je een mogelijkheid instellingen aan deze devolo te wijzigen? Devolo heeft daar een handig programma voor: de devolo cockpit. Heb je die al een geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Michelle, je hebt niet meer gereageerd in dit topic. Betekent dit dat je er met behulp van de Devolo Cockpit bent uitgekomen? Als je nog tegen problemen aanloopt, laat het me dan weten 🙂

Reageer