Beantwoord

Experia V10 services lampje oranje / rood

  • 6 juli 2018
  • 9 reacties
  • 4279 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds enige dagen heb ik last van een oranje services lampje op mijn Experiabox V10. Op zich werkt alles, alleen ervaar ik wel trage wifi op mijn iPhone (zelfs wanneer ik beneden zit, naast de Experiabox bij wijze van spreken).

Ik heb de herstel knop 2 seconden ingedrukt en de box deed een reset van aantal dingen, toen werd het lampje rood en kon ik niks meer.

Vervolgens algehele reset gedaan, alles werkt weer (wel een Speedtest gedaan en kom niet verder als 6Mbit/s down, met 2,5Mbit/s up ?) maar wederom blijft het lampje oranje branden. Ik heb al op internet gezocht, maar ik kom er niet echt veel wijzer uit.
icon

Beste antwoord door Paul_ 6 juli 2018, 12:35

Monteur is inmiddels ingepland. Nu even wachten tot hij is langs geweest. 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Nog wat informatie aan toevoegend:

echnologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
135 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
200 Mbit/s

Dit staat op mijn DSL pagina van de Experia box:

Line ID Line1 Line2
Link status Geen link Up
Showtime 0 h 0 min 0 s 1 h 5 min 25 s
Modulation type N/A VDSL
Actual rate (Up/Down) 0/0 kbps 2661/14519 kbps
Attainable rate (Up/Down) 0/0 kbps 2718/14736 kbps
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je meer gegevens van de DSL pagina voor me?
Hi Robin,

Dit is het hele rijtje:

DSL link informatie
Line ID Line1 Line2
Link status Geen link Up
Showtime 0 h 0 min 0 s 2 h 56 min 5 s
Modulation type N/A VDSL
Actual rate (Up/Down) 0/0 kbps 2661/14519 kbps
Attainable rate (Up/Down) 0/0 kbps 2718/14740 kbps
Noise margin (Up/Down) 0/0 dB 12.3/4.9 dB
Line attenuation (Up/Down) 0/0 dB 3.2/7.8 dB
Output power (Up/Down) 0/0 dBm 12.6/0.9 dBm
Data path (Up/Down) N/A Fast/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 0/0 1/2
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms 0/0 ms
INP (Up/Down) 0/0 Symbolen 76/73 Symbolen
Profile N/A 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0 0/0
FEC errors (Up/Down) 0/0 526/471
Reputatie 7
Badge +30
Welke snelheid had je voorheen dan?

Dat oranje lampje duidde aan dat er iets niet goed was met 1 van de lijnen. En dat klopt ook.

Want, zo even op het eerste gezicht:
- 2e lijn is om een of andere reden niet (meer) verbonden
- Snelheid is veel te laag voor de afstand
- Niet ingegrepen vanwege kwaliteit, dus dat is t niet

Robin
Dat durf ik niet te zeggen, wat de snelheid voorheen was. Maar beduidend sneller als nu. Ik moest vanmorgen 15 apps updaten uit de Appstore op mn telefoon, heb ik maar op 4G gedaan, want via Wifi ging alles super traag..
Reputatie 7
Badge +24
Hey Richard, ik zie dat je je gegevens al had ingevuld bij je profiel, top! Ik heb wat metingen uitgevoerd en ik wil een monteur voor je langs sturen. Ik stuur je even een privébericht voor wat details.
Reputatie 7
Badge +24
Monteur is inmiddels ingepland. Nu even wachten tot hij is langs geweest. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij is het probleem inmiddels opgelost toch Richard? De snelheid zou weer goed moeten zijn. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Ik beschouw dat als een ja. 😛

Reageer