Beantwoord

Experia V10 werkt niet

  • 11 August 2020
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Wij hebben geen internet (V10 modem, glasvezel). De lampjes op onze experia box branden als volgt:
- services rood
- eco blauw
- internet rood
- wireless blauw
- power blauw

Op het glasvezel kastje brand dan ook geen netwerk lampje (glasvezel en power zijn wel groen).

Reset helpt niet, eco stand staat uit. Opnieuw opstarten werkt 2min daarna blokkeerd alles zelfs de webinterface. Heeft iemand dit ooit eerder gehad?

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 12 August 2020, 11:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Makker, goed dat je het meldt! Vrijwel al die lampjes branden niet zoals het hoort. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we aan de slag.

Hi Paul,

Ik ben overgestapt naar Budget alles in 1.

Ben dus indirect klant nu bij KPN. Budget stuurt vandaag een nieuw modem, denk dat deze stuk is namelijk. Ik was alleen benieuwd of iemand dit eerder heeft gehad of dat ik weer de eerste ben die dit meemaakt.

Tip: maak het mogelijk de modem/glasvezel kastjes te laten staan. Als jullie toch al met Budget samenwerken kunnen zij die toch overkopen. Dat zou ik nou milieu vriendelijk vinden van beiden partijen (;)

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dank voor die toevoeging, @Makker! Dan kunnen wij ook niets voor je betekenen. Je bent bij klant bij Budget. Budget maakt weliswaar gebruik van het KPN Netwerk en bepaalde KPN diensten, maar dat nemen zij af bij KPN Wholesale. Dit forum is van KPN de provider. Wij kunnen van jou dan ook niets inzien want je komt in onze systemen niet voor.  Wel goed om te horen dat er inmiddels een nieuw modem onderweg is :)

Aha ok, dacht dat het een technisch forum was voor KPN producten zoals een V10 modem.

Hallo @Makker , een V10-modem is geen specifiek KPN-product. Iedere provider gooit er zijn eigen software op. Een V10 van Telfort werkt niet bij KPN en omgekeerd en een Budgetmodem werkt ook niet bij een andere provider.

 

De hardware is identiek dus veel verschil zal er niet zijn. Elke provider heeft natuurlijk zijn eigen gebruiker login (en software instelling) en daardoor zijn modems niet uitwisselbaar. Modem fout lampjes zijn echt wel identiek voor alle providers, maar die hardware kennis mist bij de meeste helpdesks.

Mooie taakt voor jullie technici om dat mogelijk te maken, zou toch een hoop modem uitwisseling schelen. Veel beter voor het milieu.

MAC adress is bekend, modem hardware is identiek en firmware kan op afstand worden geladen. Kan niet heel moeilijk zijn lijkt mij.

Hallo @Makker , jouw voorstel is alleen zinvol als het  modem je eigendom is en je verandert van provider die hetzelfde modem gebruikt, nieuwe firmware laden en klaar is kees.

Maar aangezien alle modems bruikleenproducten zijn is dat nu niet van toepassing.

 

Zeker, providers kunnen daar een fee voor afspreken en zo het milieu een beetje beter maken (;)