Beantwoord

Experia V10A en alarm centrale

  • 10 July 2019
  • 13 reacties
  • 487 keer bekeken

Hoi, Sinds een paar weken heeft de monteur bij mij de experia V10A geinstalleerd. Nu werkt mijn alarminstallatie niet meer. Het modem moet teruggezet worden van IP6 naar IP4
Graag jullie hulp hierbij. We gaan volgende week op vakantie. Dan wil ik graag dat mijn alarminstallatie weer werkt.
Groetjes Marieke van Bussel
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 July 2019, 18:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @mariekeexperia . Welkom op het forum!
Wat jammer om te lezen dat je alarminstallatie het niet doet! Wat voor alarm is dit? Staat dit in contact met een meldcentrale? Heb je desnoods merk en type voor mij?
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er voorlopig van uit dat het is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten! 🙂
nee het is niet opgelost. ik weet ook niet wat voor alarm het is. Het staat wel in verbinding met de alarmcentrale.
Jullie moeten gewoon terugkomen en de router op ip4 zetten. Deze staat nu op IP6. Volgens BBN waar ons alarm vandaan komt kunnen jullie het gewoon terugzetten.
Hoi Marieke! Dat wist ik niet! Vervelend om te lezen dat het nog steeds niet werkt!
Ik heb je gegevens nodig om een goede analyse te doen. Mocht je trouwens een v10a hebben, dan zou ipv6 uit moeten staan. Om dit helemaal zeker te weten kun je het apparaat een zogenaamde harde reset geven. Dat is heel simpel: druk een puntig voorwerp in het reset gaatje en hou dit ongeveer 10 seconden vast.
Als de problemen blijven heb ik meer informatie nodig. Wat voor alarminstallatie en hoe is het aangesloten? Ik kan helaas niet zonder grondige analyse een monteur aansturen.
Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Zo kan ik meekijken.
Ik heb het even nagevraagd ons alarmsysteem is type: Prosys16
ja v10a
en dan, als ik een reset geef. moet alles opnieuw ingesteld worden, ik weet niet hoe dat moet.
Ah, begrijpelijk. Zijn er veel aanpassingen gedaan, denk je?
Als je jouw profiel <- (klik hier op om naar je profiel te gaan) aanvult ga ik proberen om een collega op afstand naar de situatie te laten kijken. Als het goed is kan hij constateren of ipv6 aanstaat. Mocht dat zo zijn, gaan we proberen het uit te zetten. Of daarmee je alarminstallatie gaat werken kan ik niet garanderen. Daar heb ik helaas geen verstand van. Maar ik wil het graag voor je proberen.
jullie hebben mijn gegevens, als ik op de link klik heb ik geen toegang.
Er staat hier duidelijk vermeld, dat ik hier niets op in moet vullen . Dus zoek zelf maar naar mijn gegevens, als je echt iemand van KPN bent.
Reputatie 7
Badge +24
Hoe was de situatie voordat je de v10a kreeg? Had je een oudere versie? Was die kapot? Of had je isdn ofzo?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Mariekeexperia1 of @mariekeexperia
Als je geen toegang hebt komt dat omdat je twee ID's schijnt te hebben de één aangevuld met het cijfer 1
Je hebt alleen maar toegang tot het ID waarmee je bent ingelogd.
Sinds de privacywet zo sterk aangescherpt is mag en kan men -dus ook de KPN- niet zonder jouw toestemming in je gegevens kijken.
Daarom moet je echt je gegevens invullen anders weten ze en kunnen ze ook niet weten wie je bent en kunnen ze je niet helpen
Alle gegevens in je profiel waar Privé achter staat kunnen alleen jij en een KPN-medewerker zien.
En @Erwin_ is wel degelijk een KPN-medewerker.
Met de V10A wordt IPv6 nog niet eens geleverd.
Als je naar deze link gaat zul je constateren dat je nog geen IPv6 hebt.
http://ipv6test.google.com/

bron:
https://www.kpn.com/service/internet/ipv6.htm
Reputatie 7
Het kan heel goed zijn dat IPv6 hier de spelbreker is.
KPN mag dan zeggen dat IPv6 volledig uitgezet is op de V10a, maar gebleken is dat dit niet (altijd) het geval is en dat de V10a vrolijk IPv6 adressen op het LAN blijft uitdelen terwijl communicatie met internet op basis van IPv6 niet mogelijk is.
Dit heeft als consequentie dat sommige apparaten helemaal niet meer met Internet communiceren en anderen heel traag counjceren.
KPN zegt dat dit probleem verholpen zou moeten zijn na een factory reset van de V10a maar ja, dan ben je wel eventuele instellingen zoals port-forwardings kwijt.
In principe zouden er voor een alarminstallatie geen port-forwardings nodig hoeven zijn.
@wjb heeft gelijk. Dit issue is bij ons ook pas sinds kort bekend. Ik heb een contactpersoon die in sommige gevallen kan controleren of ipv6 aanstaat. En zo ja, uitzetten. Helaas lukt dit niet altijd en soms is een fabrieksreset de enige optie. Mochten er dus aanpassingen in het modem gedaan zijn, zullen die ook verdwijnen.
@mariekeexperia : Ik mag, zoals @huistijger terecht opmerkt, niet in jouw gegevens neuzen. Daarvoor zul je eerst zelf het profiel moeten invullen en mij een seintje geven.
Het lijkt er op dat je twee accounts hebt. Mijn voorstel zou zijn om in te loggen met je @mariekeexperia account ( daar heb je immers ook dit topic mee aangemaakt ) en vervolgens dat profiel in te vullen. Laat je het weten als dit lukt? Dan stuur ik je gegevens zo snel mogelijk naar mijn technische collega.
Mocht je het aandurven kun je ook de experiabox zelf resetten met het resetgaatje. Maar... Dan kunnen er dus ook andere instellingen verloren gaan en garantie dat nu je alarm gaat werken is er helaas ook nog niet.
Ik heb helaas niks meer vernomen en ga er nu van uit dat je voldoende informatie of een oplossing hebt gevonden. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je ons te vinden.