Beantwoord

Experia V10A met experia wifi

  • 10 July 2019
  • 9 reacties
  • 192 keer bekeken

Ik heb sinds kort een experia V10A met 2 experia wifi 2,4 Ghz versterkers. De wifi versterkers zijn bekabeld aangesloten en via de thuis app toegevoegd. Het werkt niet in krijg geen verbinding met de wifi versterkers. Ze hebben dezelfde SSID als mijn V10A, maar als ik een verbinding wil maken wordt er om een wachtwoord gevraagd, Als ik dat invoer krijg ik de melding dat het wachtwoord niet geldig is. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg die experia wifi's niet in de lucht. Heeft iemand dezelfde ervaring en een tip voor mij?
icon

Beste antwoord door willemvanwijck 12 July 2019, 20:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Willem, welkom hier.

Ik ga ervan uit dat we hier praten over de 2 kleine zwarte versterkers. Het lijkt erop dat de versterkers niet de juiste gegevens hebben overgenomen vanuit de Experiabox. Mijn advies is om de versterkers eerst te resetten door het resetknopje aan de achterkant even ingedrukt te houden tot de versterkers uit gaan. Koppel daarna de versterkers opnieuw met de Experiabox. Volg hiervoor deze stappen en begin bij stap 1.
Als de Experia Wifi toegangspunten niet aangesloten zijn op de v10a wordt er dan niet om een wachtwoordt gevraagd, zoja dan heb je geen problemen om in aan te melden?

Bijna aanhouden vanndit probleem als je exact weet bij welke EW je aanmeld dan zou je de key die onder de betreffende EW is te vinden kunnen gebruiken.

Het lijkt mij ook verstandig in dit geval de v10a te resetten. Als de ssid wel goed wordt overgenomen is er bijna geen reden dat het wifi wachtwoord niet goed overgenomen wordt.
Er is inmiddels een monteur geweest. Er nog een oude SSID in V10A. Die hebben we aangepast en daarna de EW gereset zodat zij ook de nieuwe SSID overnemen. Om de EW te resetten moet je minimaal 15 sec de resetknop ingedrukt houden. In ieder geval tot dat de EW opnieuw opstart. Als je in de V10A inlogt via je admin kan je bij connected devices de EW's zien . Als je het IP adres kopieert en apart in je browser opent kan je inloggen in je EW via het password wat onderop staat. Dan kan je de instellingen zien en ook de SSID. Ook kan je dan de firmware updaten. Na deze handelingen werkt het nu bij mij.
Welke Firmware heb je nu op ExperiaWifi's staan?
versie 1.00.19v2 ondanks dit heb ik ook gemerkt dat de EW om een of andere duistere reden een oude Ssid pakt. Check dit ook even en ook het password. Dat moet beide dezelfde zijn als in je v10A.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat het nu weer werkt in ieder geval, en bedankt voor de terugkoppeling hier.
Dat is helaas een oude firmware al van de introductie. Mooi dat het werkt.
Reputatie 7
versie 1.00.19v2

Dat is helaas een oude firmware al van de introductie. Mooi dat het werkt.
Volgens mij is versie 1.00.19v2 is de actuele firmware.

Bij de introductie was overigens firmware 1.00.15 actief. 😉

Beiden ik ben ook met 1.00.15 begonnen terwijl andere gebruikers bij de Telfort testers al 1.00.18 hadden wij kwamen er achter dat er 2 firmwares waren op dat moment 19v2 is inderdaad de meest recent zoals elders gemeld ook al bijna een jaar oud.