Vraag

Experia V10a met versie v5.00.20 build190 - nat entries wijzigen

  • 20 April 2019
  • 15 reacties
  • 688 keer bekeken

Lijkt erop dat het NAT probleem nog niet is opgelost in deze versie. Heb als eerste 2 entries dummies ingevuld maar de regels die erna komen worden nog steeds gewijzigd. Heeft iemand anders nog een oplossing voor dit probleem ?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Voor zover wij hier weten zou dat inderdaad opgelost moeten zijn, Eduardo. Ik wil dit dan ook graag even intern voorleggen. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Daarnaast zie ik ook graag een screenshot van je instellingen.
Hallo Erik. Profiel gevuld en screenshots toegevoegd.
Instellingen zoals ik ze wil hebben en heb gewijzigd:

Na een paar minuten zijn de instellingen zo:

Reputatie 7
Badge +30
Top, dank je, Eduardo! Ik heb het intern uitgezet en kom er bij je op terug zodra ik reactie heb.
Hallo Erik, nog even een toevoeging. Als ik een rule in het laatste scherm toevoeg zoals die bv zou moeten zijn voor 192.168.2.142 poort 8802, krijg ik de melding dat de rule al bestaat en kan dat dus niet toevoegen ondanks dat er ip nr .143 staat. De regel 4 werkt echter niet.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Eduardo, we hebben inmiddels een reactie terug dat de storing bij de ontwikkelaars ligt om te reproduceren en op te lossen. Wanneer het wordt opgelost is echter nog niet te zeggen. Het heeft in ieder geval onze aandacht, zeker omdat dit al verholpen had moeten zijn in een eerdere update. Als ik verdere informatie heb, of als we een testfirmware kunnen uitbrengen, laat ik het weten.
is er al nieuws ? ik hebzelfde probleem ook v5.00.20 build190
Hier idem. Is er al een oplossing? Duurt nu al wel erg lang
Inmiddels duurt het al 4 maand en zit ik nog steeds te wachtten op een oplossing. Ik kan al die tijd geen gebruik maken van mijn internet verbinding bij Kpn zoals ik het wil. Als ik dit van te voren had geweten was ik waarschijnlijk niet bij Ziggo weggegaan.
Wanneer komt er een goede firmware versie ? Me dunkt dat dit toch wel moet lukken binnen 4 maand. Heb het gister nog geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde: geen instelling blijft bewaard.
Kpn kom eindelijk eens in actie !
Top, dank je, Eduardo! Ik heb het intern uitgezet en kom er bij je op terug zodra ik reactie heb.

@Erik_ Zou je nog eens willen informeren en terugkoppelen of er nu iets gedaan wordt?

Via de servicedesk krijg ik te horen dat de functionaliteit niet wordt ondersteunt door kpn. Beetje vreemd...
Reputatie 7
Badge +28
Een nieuwe update komt waarschijnlijk voor het einde van dit jaar. We hebben jullie meldingen doorgezet en ik ga ervan uit dat die worden meegenomen in deze release. Omdat de details van de update mij nog niet bekend zijn heb ik gevraagd of de problemen met portforwarding hierin zijn opgelost. Ik kom er later deze week op terug.
Hallo @Joran.
Einde van de week is al weer 25 dagen geleden. Al enige vorderingen te melden ?
Reputatie 7
Badge +28
Ja terechte vraag, dank voor de herinnering. Ik heb wel terugkoppeling gekregen maar informatie over de update kon nog niet worden gegeven. Ik moet het antwoord dus schuldig blijven. Zodra er wel nieuws is delen we dat. De dummy entries zijn daarom nog even de enige workaround.
Helaas werken bij mij de dummy entries niet. Alles blijft maar wijzigen.
Reputatie 7
Badge +28
Ik las net eenzelfde ervaring in een ander topic: Experia BOX 10a port forwarding functioneert niet naar behoren. Ik dacht dat de workaround nog een werkbaar alternatief zou zijn tot de nieuwe update er is. Een flinke tegenvaller dat dat blijkbaar niet altijd werkt.. Ik stuur je een privébericht, we gaan op zoek naar een andere oplossing.

Reageer