Vraag

experia v10a online gamen met 2 xbox one consoles werkt niet

  • 22 March 2019
  • 7 reacties
  • 389 keer bekeken

Goedemiddag ik heb een vraag,

de kpn monteur heeft afgelopen week het modem geplaatst en alles aangesloten en mijn xbox consoles waren verbonden met internet (ik heb het 500mb glasvezel pakket) .
ik vroeg of het online gamen goed zou gaan en hij zei dat ik misschien zelf de consoles op vaste ip adressen moest zetten en in de xperia v10a beide xboxen moest vrij geven.
ik heb vandaag op internet gezocht en van alles geprobeerd maar op mijn eigen xbox krijg ik NAT open en hier werkt het online redelijk goed. maar op die van mijn zoon blijft staan Nat GEMIDDELD en hier werkt het slecht tot niet...

Beide xboxen zitten op middels wifi verbonden die van mijn zoon zit via acces point op zolder en stond in experia (als via kabel verbonden hierdoor)

ik moet kennelijk van beide xbox consoles bepaalde poorten vrijgeven ik heb veel gevonden voor de xperia v10 maar dit ziet er heel anders uit dan in mijn xperia.

ik heb al gebeld met kpn omdat ik zelf o.a mijn connected devices niet zie in de xperia v10a en zij op afstand wel?

Wat heb ik zelf gedaan:
beide consoles op een vast ip adres in de xbox netwerkinstellingen gezet ( het ip adres wat de xperia toegewezen had).
gateway op het ip adres van de xperia.
subnet op 255.255.255.0
dns 8.8.8.8 en secundaire dns 8.8.4.4

Ik heb verder geen extra switch of router erbij gezet ik heb de 2 tv ontvangers erop aangelosten en 1 accespoint ( voor wifi kids op zolder hier zit de xbox van mijn zoon op )

mijn xbox zit via wifi met minder streepjes en werkt dus beter.

dus de vraag wat moet ik instellen in de xperia v10Aen hoe? ( misschien iets met NAT mapping?)
Ik las ook dmz maar dit mocht ik niet doen is onveilig heb ik dus niet gedaan nog.
Ook las ik upnp ig ofzo maar dit vond ik niet terug in de xperia v10a
wat moet ik instellen op beide xbox consoles?
En waarom zie ik niet mijn connected devices terwijl ze wel verbonden zijn en ik ermee kan internetten?

Ik heb diverse foto`s bijgevoegd voor meer info !

Alvast bedankt!

Groetjes

Remy








7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Rvdbkpn. welkom hier! UPnP zou voldoende moeten zijn. In de V10A vind je die optie onder Network > UPnP tabje.

Welk accesspoint gebruik je precies? Het is mogelijk dat de verbindingsproblemen richting Xbox hiermee te maken hebben. Waarom de connected devices leeg zijn durf ik niet te zeggen. Als de apparaten wel werken lijkt dat niet goed weergegeven te worden op de modempagina. Ik zal daar een melding van maken bij de ontwikkelaars van de firmware.
Reputatie 7
Badge +28
@Rvdbkpn: Bestaat dit probleem nog? Laat het dan weten, dan zoeken we dit verder uit.
kpn monteur was ook een " online gamer" en heeft dit acces point speciaal voor de xbox op zolder neergezet( zie bijlage/foto) ik heb alles origineel staan en op upnp staat aan...werkt nog steeds niet ( alle portmapping e.d er weer uit gehaald en de ip adressen en dns instellingen weer op auto en dmz uit).

ik heb de xbox op zolder via acces point bekabeld aangesloten, dit zou beter zijn....werkt ook niet.

nu heb ik maar 2 switch(en) gekocht 1 boven waar het acces point en de xbox bekabeld op zit en 1 beneden waar de xbox en tv op zit alles nu bekabeld en nu kan ik overal gamen.

nu heb ik het probleem dat de tv's doet af en toe raar start op en blijft op 70%opstarten hangen ook de tv welke rechtstreeks op experia zit .

ik heb de kabels vanaf de experia laten zitten heb dus alleen bij de tv beneden extra switch geplaatst met igmp snooping en boven op zolder op de kabel van het acces point een gewone switch .

ik doe zelf niks met ict ofzo , maar vroeg me af of het beter is om de xbox one consoles beide in de experia een vast ip te geven buiten de range die de experia uitdeelt? komt dit niet ten goede van het gamen en ip conflicten? ( misschien kan dit niet met upnp) .

ik kan nu wel bekabeld en met extra switchen online gamen.

Reputatie 7
Badge +28
Vreemd dat de verschillende apparatuur zulke uiteenlopende storingen geeft. De Experia WiFi hoort goed te werken met de Xbox One, de enige vereiste is dat UPnP in de Experia Box is ingeschakeld. Ik betwijfel wel of dit met twee Xboxen tegelijk is getest.

Welke switch is het geworden? De storingen met TV inderdaad als een IGMP snooping probleem maar ik begrijp dat je dat al had gecontroleerd. Is het een simpele unmanaged switch of kun je instellingen aanpassen?

Ik denk niet dat een IP-conflict iets te maken heeft met dit probleem of dat een vast IP adres dit gaat oplossen.
Reputatie 7
Badge +28
@Rvdbkpn: Hoe staat het ervoor? Als er nog problemen zijn denk ik graag met je mee 🙂
zoals eerder genoemd heb ik alles bekabeld aangesloten met switch overal tussen en de tv doet het nadat ik de experia gereset heb ook weer prima! met wifi kon er dus ( ondanks extra acces point e.d wat de kpn monteur netjes geinstalleerd ) had niet online gegamed worden zonder vastlopen e.d ik had wel verwacht met jullie snelste glasvezel abbonement dat dit wel moest lukken maar nu bekabeld werkt het allemaal 👍🏽
Reputatie 7
Badge +28
Top, ik was voornamelijk even benieuwd naar het signaal van de TV. Waarom het via de versterkers niet werkte is me helaas niet duidelijk maar een voordeel bij een nadeel is dat bekabeld gamen sowieso betrouwbaarder is. Fijn dat het allemaal werkt!

Reageer