Vraag

Experia V10A werkt niet na verhuizing

  • 4 January 2021
  • 10 reacties
  • 725 keer bekeken

 

Wij hebben al een tijdje internet van KPN, we gebruikten de Experia Box V10A. Nu probeerden we in het nieuwe huis de V10A aan te sluiten, het lampje van de modem blijft echter rood branden en op apperaten wordt er aangegeven dat er verbinding is zonder internet. 

We hebben het modem  aangesloten op de telefoonhoofdaansluiting (wandcontactdoos) via de bijgeleverde grijze kabel die vanuit de DSL poort naar de telefoonstekker loopt. Degenen die voor ons in het huis woonden gebruikten echter de Coax ingang met een andere modem. 

We hebben al een tijdje zelf proberen de box aan te sluiten en iemand van KPN aan de telefoon gehad, online een afspraak maken met een monteur lukt niet (er staat in de tool dat ik uitgelogd ben terwijl ik ingelogd ben). Heeft iemand misschien een idee (tip) wat we kunnen  doen? 

Er hangt een kastje van KPN in de meterkast. (zie foto's hieronder)

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet, Louky

 

Coaxingang

 
Telefooningang
 
Hoe wij hem hadden aangesloten
Box in meterkast

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u hem al geprobeerd op het aansluitpunt in de meterkast? 

Ha Nick dank voor je antwoord! 
Nee dat nog niet geprobeerd, één draad is al aangesloten, zoals op deze foto, 

Zou ik dan de DSL ingang op de linker ingang moeten aansluiten? 
 

Hallo @louky123 , die draad loopt nu naar het aansluitpunt in de huiskamer.

Als je die loshaalt bij het IS/RA-punt, zo heet dat ding in de meterkast en je sluit daar de DSL-kabel aan tussen het aansluitpunt en de DSL-aansluiting in je modem, heb je dan beeld?

Vanaf wanneer zou je aansluiting actief moeten zijn in je andere huis? Daar moet je bericht over gehad hebben.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @louky123 , die draad loopt nu naar het aansluitpunt in de huiskamer.

Misschien wel ja, maar dat weet je niet zeker ...

Ha @JanD, dankjewel! Okay dat klinkt wel logisch! De aansluiting is vanaf vanochtend actief in het nieuwe huis, we hebben inderdaad een sms met instructies ontvangen van KPN! 

Ik ga vanmiddag proberen om de DSL kabel aan het IS/RA punt aan te sluiten en kijken of ik het netwerk dan werkend kan krijgen. Dank!

Ik denk toch dat deze draad niet goed is doorgetrokken naar de woonkamer.

De draad uit de IS/RA loopt naar onderstaand kastje, waar twee draden uit komen waarvan één wel ks doorgetrokken en de ander een kapot uiteinde heeft.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ha Nick dank voor je antwoord! 
Nee dat nog niet geprobeerd, één draad is al aangesloten, zoals op deze foto, 

Zou ik dan de DSL ingang op de linker ingang moeten aansluiten? 
 

Dat stekkertje eruit halen en daar de Experiabox op aansluiten met de kabel die in het installatie pakket zit. Kijk eerst maar eens of dat werkt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk toch dat deze draad niet goed is doorgetrokken naar de woonkamer.

De draad uit de IS/RA loopt naar onderstaand kastje, waar twee draden uit komen waarvan één wel ks doorgetrokken en de ander een kapot uiteinde heeft.

 

Als ik het goed zie zijn dit utp kabels. Ze worden hier weleens waar gebruikt als telefoonkabel, maar je kunt er een utp stekkertje aan (laten) zetten en dan de tv ontvanger mee aansluiten. Als deze vanuit de meterkast naar woonkamer loopt, dan kun je dus de Experiabox in de meterkast laten staan en van daaruit de tv ontvanger in de woonkamer aansluiten.

Reputatie 7
Badge +10

Goedenavond @louky123, welkom hier op het forum!

Mooi om te zien dat je al wat hulp hebt gehad van @JanD en @Nick83. Is het inmiddels gelukt om de Experia Box aan te sluiten in je nieuwe woning, kun je gebruik maken van je diensten? Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat dat dan gerust weten.

Reputatie 7
Badge +10

@louky123 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het is gelukt om de Experia Box aan te sluiten in je nieuwe woning. Anders hoor ik het graag!