Beantwoord

Experia v12 inloggen

  • 8 July 2020
  • 34 reacties
  • 5442 keer bekeken

Heb sinds een paar dagen de v12 maar kan niet inloggen op de router om wachtwoord en naam te veranderen. Niet via Chrome, of Edge of kpn servicetool of servicedesk of olie wat voor andere manier ook. Heb al diverse medewerkers van KPN aan de lijn gehad maar weten het ook niet.

Lampje internet blijft ook knipperen. 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 8 July 2020, 19:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @sleuteltje63,

Achter op het modem staat een Admin Password. Deze dien je te gebruiken om in te loggen via mijnmodem.kpn. Let er op dat er vreemde tekens bijstaan zoals `` {} '’ etc. Kijk hier goed na of dit overeenkomt. 

Dank je het is gelukt. Idd de haakjes ipv de boogjes…

Wel direct een andere vraag: op de v12 moet het lampje van internet toch aanblijven en niet knipperen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @sleuteltje63,

Mooi dat het gelukt is. Nee internet mag niet knipperen. 

Het knipperen lijkt te gebeuren omdat het modem de instellingen niet goed binnen kan halen. Hoelang knippert dit lampje al? Heb je wel gewoon verbinding?

Helpt een harde reset van het modem ook niet?
 

 

Lampje knippert al vanaf de installatie en blijft ook.knipperen na een harde reset

Reputatie 7
Badge +16

Hmm, maar je hebt wel normaal verbinding? Bij mij brand het lampje gewoon consequent groen zonder knipperen. 
 

Ik heb wel normaal verbinding.

Reputatie 3
Badge +1

Het kan met ‘modems’ wel zo zijn dat de verbinding wel goed werkt, maar dat evengoed de instellingen niet goed zijn opgehaald. Dan werkt bijvoorbeeld een VoIP niet goed of valt er iets anders weg. De overige diensten werken dan naar behoren.

 

Dus zou ik hem dan opnieuw moeten installeren?

En nog een vraag: de kpn extenders die ik gekregen heb zouden het wifi signaal van de router overnemen? Dan gaat het wifi lampje op de router uit? Of is dat bij de v12 ook anders?

 

Reputatie 7
Badge +16

Dus zou ik hem dan opnieuw moeten installeren?

Ja, een moderator hier kan je hier mee helpen om het e.e.a. uit te zoeken waarom deze blijft knipperen.

En nog een vraag: de kpn extenders die ik gekregen heb zouden het wifi signaal van de router overnemen? Dan gaat het wifi lampje op de router uit? Of is dat bij de v12 ook anders?

Op de v12 blijft de wifi gewoon aanstaan, maar doet nog niet mee in met de mesh/roam. Onderling werken de wifi extenders wel gewoon samen met elkaar. Binnenkort komt er een update voor v12 die deze ondersteuning wel toevoegt. Anders zou in de tussentijd wifi 6 niet te gebruiken zijn. 

Dank voor je reactie. Ik ga het vandaag weer eens uit proberen. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @sleuteltje63, welkom! Je hebt een V12 dus. Begrijp ik goed dat de diensten dus wel gewoon werken, maar dat het internet lampje blijft knipperen? Inloggen is inmiddels dus ook wel gelukt.

Chris geeft het verder al goed aan inderdaad. Wifi blijft aan staan op de V12 bij gebruik van SuperWifi, dus dat kan naast elkaar werken. Mijn advies zou zijn om de V12 een keertje te resetten zoals in Chris z'n bericht staat. Ben benieuwd of internet daarna ook nog blijft knipperen.

Heb hem nog een keer gereset met de knop op de achterkant maar zonder resultaat. 

Het internet lampje blijft knipperen. 

En ik kan nu wel inloggen in mijn router maar via de kpn servicetool lukt het niet om verbinding te maken met de v12

 

Reputatie 7
Badge +24

En ik kan nu wel inloggen in mijn router maar via de kpn servicetool lukt het niet om verbinding te maken met de v12

Wat wilt u met de servicetool doen dan?

Hallo @sleuteltje63 , een V12 bestaat niet, wel een KPN Box 12.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @sleuteltje63 , een V12 bestaat niet, wel een KPN Box 12.

@JanD Wij noemen hem hier nog wel v12 omdat het communiceren wat makkelijker is (v9,v10,v10a en v12) anders krijg je KPN BOX en dan wordt het helemaal ingewikkeld ;).

Hallo @ChrisWissink , met ‘wij’ bedoel je jezelf neem ik aan, nou als jij dat makkelijker vindt is dat prima natuurlijk, maar zorgt juist wel voor verwarring want het is geen Experiabox V12, dus de klanten moeten er maar aan wennen dat deze box anders heet.

KPN zelf communiceert ook niet met die naam, dus het lijkt mij het handigst gewoon die nieuwe naam te gebruiken des ter eerder is iedereen er aan gewend.

Zo hoor je mensen ook nog steeds over Reggefiber praten, terwijl het al jaren KPNNetwerk is.:relaxed:

Maar zolang er binnen KPN nog steeds PTT-mensen werken, zullen die veranderingen langzaam gaan, evenals de uitvoering van diverse plannen en zaken daar er sommigen nog op ‘ambtelijk PTT niveau’ gedacht wordt en nog niet volledig op zakelijk management niveau.

 

Inderdaad. Ik noem ‘m BOX 12, omdat dat ook zo op het modem staat. KPN laat ik weg, want dat het KPN is moge helder zijn.
Ik noem ‘m juist zeker niet V12….

Ergo: H220N, V8, V9, V10, V10A en BOX 12.

Reputatie 7
Badge +16

@JanD wij als in ik en Paul zoals je hierboven leest. Ik snap je punt, maar ik zal hem voorlopig gewoon nog v12 noemen aangezien dit modem op dit moment 3 namen heeft. Namelijk: KPN BOX(het modem zelf), KPN BOX 12 (website en app) en v12(Forum). Het gaat mij erom dat de klanten in kwestie het begrijpen. ;)

ChrisWissink: v12(Forum)

Nou doe je net of we ‘m algemeen op het Forum fout benoemen. Ik doe dat dus niet.

Zet dan tussen haakjes (Paul en ik)

Reputatie 7
Badge +16

Jeetje wat een discussie over een naam van een modem. Ik noem hem dan wel KPN BOX(zonder 12, zoals het hoort). Kunnen we nu weer on topic? :sweat_smile:

Tjee je kan maar ergens een discussie over hebben!!

Nou mijn Kpn Box van Sagemcom, daar blijft het groene internet lampje van knipperen terwijl dit continu groen moet zijn!?

De mensen achter de helpdesk weten het ook niet, 0800 0402, al zeker 6x een half uur aan de lijn gehad en al hun protocollen doorlopen. 

Al jaren klant van KPN glasvezel en nooit geen echte problemen gehad dus zou ik toch graag geholpen willen worden!

Dus iemand suggesties?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het lampje van het internet blijft knipperen. Gister is KPN bij ons geïnstalleerd. Jongeheer zei dat dit automatisch "gekoppeld" zou worden en dat de wifi punten dan ook een update zouden krijgen.  Tot nu toe knippert het dus nog steeds

Gebeld met kpn mevrouw van de helpdesk zei dat dit zo hoorde. Ik zei nee dat is niet wat mij is verteld. Maar ze bleef volhouden dat het lampje hoort te knipperen.

 

Vandaar dat ik nu hier beland ben.

Reputatie 7
Badge +16

Beste @sleuteltje63 en @N_C,

Paul ( @Paul_ ) zoekt dit graag even voor jullie uit. Hij reageert hier snel weer zodra hij weer aan het werk is.

Reputatie 7
Badge +25

@sleuteltje63 en @N_C. Apart dat het internetlampje blijft knipperen. Begrijp ik wel goed dat de diensten (internet/tv/tel) verder wel correct werken bij jullie beide? Ik zal dan eens navragen of er wat aan te doen is. Wellicht is het ook gewoon een weergavefout waar je dan niet te veel aandacht aan moet besteden.