Beantwoord

Experia v8 box traag en zeer vaak resetten

  • 6 December 2019
  • 4 reacties
  • 175 keer bekeken

Goedemorgen,

 

wij hebben al sinds geruime tijd met regelmaat last van zeer traag internet en een Experia box die vaker niet dan wel werkt. De box is na onze verhuizing in april 2019 door een KPN monteur aangelegd. Met behulp van de KPN tool op de site is het kanaal al aangepast maar nog steeds valt het internet met regelmaat weg. Ook lost dit het probleem met het vastslaan van de tv of het niet beschikbaar zijn van interactieve tv niet op.


Nu blijkt dat wij nog de V8 box hebben, kunnen de problemen verholpen worden door deze om te wisselen voor een recent exemplaar?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 December 2019, 14:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @JHoogendam, welkom terug! Wat vervelend dat je hier steeds tegenaan loopt! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. In principe moet de V8 gewoon nog werken, maar het kan natuurlijk altijd dat deze defect raakt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klatnummer(s)? Daarnaast ben ik benieuwd wat ‘met regelmaat’ inhoudt. Hoe vaak ervaar je dit? En wat merk je dan precies? Veranderen de lampjes op de Experia Box op die momenten ook van kleur? Heb jij zelf de Experia Box al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Beste Marcia,

bedankt voor de reactie. Ik heb ala het goed is nu mijn adresgegevens aangevuld. Mijn KPN contractnummer zou ik moeten opzoeken.

Met regelmaat bedoel ik vrijwel dagelijks en soms meerdere keren per dag. De ene keer krijgen we de melding dat het tv kanaal niet beschikbaar is en we moeten overschakelen naar een ander tv kanaal (wat ook niet werkt. Een andere keer kan hij geen interactieve tv of opgenomen programma’s laden. Of we hebben totaal geen wifi op onze telefoons/laptops.

 

Ik heb niet gekeken naar de lampjes die branden maar de box opnieuw opgestart. Het probleem is dan veelal (tijdelijk) verholpen. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen hebben we volgens mij ergens van de zomer een keer gedaan maar heeft niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is ook voldoende hoor! Ik zie op het eerste gezicht geen storingen op de lijn. Wat je nog eens kunt proberen is om het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken en te controleren of de bekabeling tussen het glasvezelkastje en de Experia Box nog in orde zijn. Mocht dit geen soelaas bieden, kan ik een monteur jullie kant op sturen. Deze zal waarschijnlijk de Experia Box gaan vervangen. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? Reageer dan even op mijn privébericht, zodat we een afspraak kunnen maken. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, doe je dat alsnog als ik iets voor je kan betekenen? Ik help je er graag verder mee :-).