Beantwoord

Experia v8 ruilen voor KPN box12

  • 25 October 2020
  • 21 reacties
  • 527 keer bekeken

Hoi KPN,

al zoekend naar een oplossing voor de slechtere wifi prestaties van de v8 ontdekte ik dat KPN een nieuw modem heeft, de Box12. Zoals vaker gaat deze eerst naar nieuwe klanten.

Zou het waarderen als ik als zeer trouwe KPN klant ook in aanmerking komĀ  en de(behoorlijk)oude Experia v8 kan omruilen voor de moderne Box12.

icon

Beste antwoord door Heine 29 October 2020, 15:24

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hallo Jacques,

Niet fijn dat je Wifi verbinding niet optimaal werkt.Ā Gelukkig is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Ik raad je aan om je Wifi verbinding te verbeteren met deĀ Wifi Manager Servicetool. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding.Ā Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad.Ā 

De Experiabox V8Ā is nog een recent type modem en dit modem is niet verouderd. Een modem vervangen wij alleen bij een defect of als model wel verouderd is en in de nabije toekomst niet meer ondersteund wordt. Dat is hier niet aan de orde. Bij KPN bestaat er sinds kortĀ vrije modemkeuze. Als het modem dat wij je hebben verstrekt niet bevalt en/of je zelf liever een wat nieuwe modem wenst, kan je dus zelf een ander type modem aanschaffen en gaan gebruiken.Ā 

Klantvriendelijk antwoord is het niet. De V8 is al ingehaald door de V10 V10a en nu de KPN Box12.

Fijn dat ik zelf een modem mag kopen, maar dat is niet het antwoord waarmee je een zeer trouwe klant moet afschepen.

Kortom, nog niet klaar met dit onbevredigende niet klantvriendelijke en incorrecte antwoord. Volgende stap is hulp van Consumentenbond vragen. Dat heeft al eerder mensen geholpen om de V8 om te ruilen voor V10.

Badge +12

Klantvriendelijk antwoord is het niet. De V8 is al ingehaald door de V10 V10a en nu de KPN Box12.

Fijn dat ik zelf een modem mag kopen, maar dat is niet het antwoord waarmee je een zeer trouwe klant moet afschepen.

Kortom, nog niet klaar met dit onbevredigende niet klantvriendelijke en incorrecte antwoord. Volgende stap is hulp van Consumentenbond vragen. Dat heeft al eerder mensen geholpen om de V8 om te ruilen voor V10.

Als het goed functioneert ruilt KPN ze helaas niet om. Stel dat hij het begeeft, dan is het nog maar de vraag wat je gaat krijgen: een andere V8, V9, V10, V10a of toch een V12. En daarmee is nog niet gezegd dat je wifi beter wordt. Jammer genoeg heb je daarin niets te willen. Extra wifi-punten plaatsen ofĀ een router aanschaffen behoort inderdaad tot de mogelijkheden maar je kunt er ook eentje huren via KPN.

Ik doel daarbij op de Fritz!Box. Dit kost ā‚¬7.49 per maand inclusief de Tech-Helpdesk (t.w.v. ā‚¬5 p.m.). Geloof me...als je een Fritz!box hebt wil je nooit meer terug naar een Experiabox. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb een V8, V9 en V10 gehad toen ik nog bij KPN zat. Vanwege de Fritz!Box ben ik overgestapt naar XS4ALL en heb nog nooit zo'n stabiele router meegemaakt (inclusief een legio aan instellingen). Als KPN hem destijds zelf in het programma had was ik niet overgestapt.Ā 

Wat je eerst eensĀ zou moeten doen is deĀ Wifi-managerĀ doorlopen. Als je snelheid onder de 20 Mbps ligt krijg je gratis wifi-punten (Experia-wifi). Een andere optie is het aanschaffen van SuperWifi's (2 stuks ā‚¬150).Ā 

Bedankt voor de reactie. Maar ik ga geen geld uitgeven aan het huren van een andermodem of, nog gekker, 150 euro uitgeven aan Superwifi's.

Ik betaal genoeg aan KPN, en een beetje service mag dan zeker verwacht worden.Ā 

Badge +12

Bedankt voor de reactie. Maar ik ga geen geld uitgeven aan het huren van een andermodem of, nog gekker, 150 euro uitgeven aan Superwifi's.

Ik betaal genoeg aan KPN, en een beetje service mag dan zeker verwacht worden.Ā 

Prima. Ik probeerde even de mogelijkheden te schetsen naast het doorlopen van de Wifi-manager. Het staat je natuurlijk volledig vrij wat je met die informatie doetĀ :wink: .

Reputatie 4
Badge +3

Met je V8 naar de KPN winkel en daar omruilen voor iets nieuwers. Als ze geen Box 12 hebben, een V10 is ook prima.

Badge +19

Bedankt voor de reactie. Maar ik ga geen geld uitgeven aan het huren van een andermodem of, nog gekker, 150 euro uitgeven aan Superwifi's.

Ik betaal genoeg aan KPN, en een beetje service mag dan zeker verwacht worden.Ā 

Als u een buitenkraan wilt, belt u dan ook het waterbedrijf of ze dat gratis aan komen leggen?

De V10 is het beste modem wat KPN heeft. Toch zou ik niet snel naar de winkel gaan. Die mogen tegenwoordig niet zomaar producten ruilen.

Ā 

Ā 

De box 12 gaat niet meteen alle problemen oplossen.

Bedankt voor de reactie. Maar ik ga geen geld uitgeven aan het huren van een andermodem of, nog gekker, 150 euro uitgeven aan Superwifi's.

Ik betaal genoeg aan KPN, en een beetje service mag dan zeker verwacht worden.Ā 

Als u een buitenkraan wilt, belt u dan ook het waterbedrijf of ze dat gratis aan komen leggen?

Ach gossie, wat een inhoudelijke zinvolle reactie. Over de manke vergelijking heb ik het maar niet.

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor de reactie. Maar ik ga geen geld uitgeven aan het huren van een andermodem of, nog gekker, 150 euro uitgeven aan Superwifi's.

Ik betaal genoeg aan KPN, en een beetje service mag dan zeker verwacht worden.Ā 

Als u een buitenkraan wilt, belt u dan ook het waterbedrijf of ze dat gratis aan komen leggen?

Ach gossie, wat een inhoudelijke zinvolle reactie. Over de manke vergelijking heb ik het maar niet.

Waarom is dat een manke vergelijking?

Niet helemaal een gekke reactie. Het waterbedrijf levert water tot in huis en levert een watermeter. Vanuit daar bent u zelf verantwoordelijk voor de aansluitingen. KPN levert een verbinding en een modem (watermeter). Wifi is een leuke extra maar niet meer te garanderen tegenwoordig.

Badge +19

Het waterbedrijf levert tot de watermeterput. Wat daarĀ na komt is voor u. Het electriciteitsbedrijf is verantwoordelijk tot en met de meter. Wat daarĀ na komt is voor u. Het telecombedrijf is verantwoordelijk tot en met het modem. Wat daarna komt is voor u.Ā 

Het beleid is nu eenmaal zo dat u geen nieuw modem gaat krijgen. Zo wel, de problemen met wifi zijn niet direct verholpen.

Ā 

Probeer de wifi manager en kijk of die zwarte gratis kastjes helpen. Het waterbedrijf levert toch twee gratis kraantjes. Lief van het waterbedrijf. Sorry die laatste zin was niet nodig, maar geloof mij. KPN komt klanten al goed tegemoet. En eerlijk, vroeger was het mogelijk om elk jaar korting te krijgen. Maar dat is vroeger. Dan moest ik soms 3x bellen om mijn zin te krijgen. Nu is er gewoon 1 beleid. En maar goed ook.

Ā 

KPN kan niet garanderen dat wifi goed werkt. Het is tegenwoordig hƩƩl druk in de ether. Hier staan 26 (!) wifi netwerken in de lijst. Dat stoort elkaar allemaal zodat bereikvermindering onvermijdelijk is.

Ik krijg telefonisch bij KPN helaas geen hulp bij het verbeteren van de WiFi. Met de WiFi manager komt het er meer hulp. Kan nu kiezen of de Super WiFi punten tegen betaling of gratis 2 Experia WiFi punten. Iemand hier ervaring mee? Is dit een versterker of legt deze een nieuw/extra netwerk aan in huis zoals Ziggo dit doet met hun extra WiFi punten?

Ā 

Thanks

Rutger

Badge +19

Hoi als jeĀ  kabels hebt of kan trekken kies dan voor de gratis uitvoering. Ik ben er zeeer tevreden over.

Ik krijg telefonisch bij KPN helaas geen hulp bij het verbeteren van de WiFi. Met de WiFi manager komt het er meer hulp. Kan nu kiezen of de Super WiFi punten tegen betaling of gratis 2 Experia WiFi punten. Iemand hier ervaring mee? Is dit een versterker of legt deze een nieuw/extra netwerk aan in huis zoals Ziggo dit doet met hun extra WiFi punten?

Ā 

Thanks

Rutger

Hallo @RutjeĀ , de gratis zwarte vierkante Experia Wifi's kun je alleen bekabeld aansluiten, maar hebben wĆØl een extra LAN-poort om een ander apparaat aan te sluiten. Werken perfect, gebruik ik zelf ook.

De witte ronde Super Wifi's kun je zowel bekabeld als draadloos aansluiten, (1 altijd bekabeld en de 2e en 3e enz. kun je draadloos aansluiten en hebben geen doorlus LAN-poort extra.

Theoretisch is de doorvoersnelheid va de witte iets hoger dan van de zwarte, maar of je daar in de praktijk iets van merkt is nog maar de vraag, ze gebruiken beide dezelfde software en werken goed met elkaar samen, ik gebruik de witte ook samen met de zwarte en werkt goed.

Het legt geen extra netwerk aan, maar de wifi binnen de modem wordt afgesloten en de wifi-instellingen binnen de modem worden automatisch overgenomen door de versterkers.

Ā 

Ā 

Ā 

@JanDĀ bedankt voor je reactie. Ik ga ze maar testen. Als het niet naar behoren werkt gaan we verder kijken.

Ā 

Hoi als jeĀ  kabels hebt of kan trekken kies dan voor de gratis uitvoering. Ik ben er zeeer tevreden over.

Thanks kabels liggen er op de 1e helaas de zolder niet maar als signaal vanafde1e wordt versterkt komen we er hopelijk wel

Reputatie 7
Badge +24

... of legt deze een nieuw/extra netwerk aan in huis zoals Ziggo dit doet met hun extra WiFi punten?

Is dat bij ziggo zo dan? Lijkt me toch dat je die wel op accespoint mode kunt zetten toch?

Reageer