Vraag

Experia V9 DHCP problemen en snelheidsproblemen

  • 18 January 2020
  • 15 reacties
  • 161 keer bekeken

Na enkele jaren probleemloos internet, zowel bedraad als via Wifi, is het de laatste maanden kommer en kwel. Het gebeurt meerdere keren per week dat de apparaten geen IP adres meer krijgen en dat een herstart van de Expedia box de enige oplossing is.

Recent is daar ook een intermittent snelheidsprobleem bijgekomen. Een ping naar nu.nl geeft om de 3 a 4 pogingen een timeout. Een speed test op http://ping-test.net/mobile/speed_test geeft een heel raar profiel bij uploaden.

 

 

(Om dit plaatje te kunnen uploaden heb ik 15 pogingen op dit forum nodig gehad. Geen pretje…)

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @bhajee, welkom! Jammer om te lezen dat je hier zoveel problemen mee ondervindt :-(. Heb je de Experia Box ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Wil je daarnaast je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) aanvullen in je forumprofiel? Ik ben ook nog benieuwd of je nog andere apparaten, zoals een eigen router of een versterker aangesloten hebt.

@Marcia_ : De informatie toegevoegd aan forumprofiel.

Geen eigen router geen versterker.

Reputatie 7
Badge +24

Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset?

Ja ook, maar deze problemen treden zowel draadloos als via de kabel op.

Reputatie 7
Badge +24

Ja ook, maar deze problemen treden zowel draadloos als via de kabel op.

Probeer het toch maar eens een tijdje zonder. Gewoon een kabel van een meter of 10 uitrollen. Om te testen.

@Nick83 Wat bedoel je precies. Een tijdje zonder wifi of een tijdje zonder kabel?

 

We hebben twee IMac’s staan die altijd gebruik maken van een bedraadde internetverbinding. Als er problemen zijn, hebben ook deze twee IMacs problemen. Dus lijkt niet voor de hand te liggen dat het een WiFi probleem is. Ik verdenk eerder de expediabox of de versie van de sofware die daarop staat.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik bedoel: die draadloze verbinding vervangen door een (tijdelijke) kabel.

Zoals ik al aangaf, treden de problemen ook op op de bedraadde verbindingen. Telkens als er problemen zijn met de Wifi, checken we altijd of de bedraadde PC’s wel werken. In 99 van de 100 keren, werken deze dan ook niet.

Bovendien zijn de draadloze apparaten, telefoons en Ipads. Deze kunnen niet bekabeld aangesloten worden. Het zijn geen laptops die ook bedraad aangesloten kunnen worden.

 

Welke extra informatie denk je dat deze stap zou kunnen opleveren?  

Badge +19

Ik zou helemaal opnieuw beginnen als ik jou was. Alles ontkoppelen, experiabox terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan eerst bekabeld met 1 apparaat testen en dan weer opbouwen.  Gewoon om te kijken of de experiabox echt het probleem is.

Reputatie 7
Badge +24

Zoals ik al aangaf, treden de problemen ook op op de bedraadde verbindingen. Telkens als er problemen zijn met de Wifi, checken we altijd of de bedraadde PC’s wel werken. In 99 van de 100 keren, werken deze dan ook niet.

Bovendien zijn de draadloze apparaten, telefoons en Ipads. Deze kunnen niet bekabeld aangesloten worden. Het zijn geen laptops die ook bedraad aangesloten kunnen worden.

 

Welke extra informatie denk je dat deze stap zou kunnen opleveren?  

Volgens mij begrijpt u mij verkeerd. Ik vroeg of u een draadloze verbindingsset gebruikt. Daarmee bedoel ik niet wifi. Maar vast internet via het stopcontact. Deze dingen:

Ook wel dvs of Devolo genoemd.

 

 

Ik begreep je inderdaad verkeerd ;-). Ja we gebruiken deze.

Reputatie 7
Badge +24

Ik begreep je inderdaad verkeerd 😉. Ja we gebruiken deze.

Probeer deze dan eens buiten werking te stellen en tijdenlijk een kabel te gebruiken.

Het kan zijn dat ze kapot zijn en rare dingen doen waar de Experiabox helemaal van in de war raakt. Het kan ook zijn dat de buren ze sinds kort ook gebruiken en dat die van u communiceren met die van de buren. Dat word dan ook een weergaloze puinhoop.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad een behoorlijk aantal verbrekingen, dus er lijkt iets niet in orde. Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je de DVS tijdelijk ertussenuit haalt. Daarnaast adviseer ik om eens te kijken of de kabel tussen de Experia Box en het glasvezelkastje er aan beide kanten goed in zit. Je kunt ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken. Ik ben benieuwd of je dan verbetering merkt. 

@Marcia_ Wat bedoel je met “verbrekingen” ?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik bedoel daarmee dat we zien dat je Experia Box op dat moment zijn verbinding verliest. Dat kan bijvoorbeeld doordat er aan onze kant iets aan de hand is of doordat jij zelf bijvoorbeeld een herstart doet. 

 

Heb je nog iets met de DVS en het glasvezelkastjes kunnen doen?