Vraag

Experia v9 netwerkverbinding valt meerdere keren per dag weg

• 30 juli 2016
  • 12 reacties
  • 268 keer bekeken

Via zowel wi-fi als bekabeld valt de netwerk verbinding met mijn Experia Box v9 weg.

Wanneer ik constant de DNS van Google ping op zowel mijn laptop als mijn telefoon valt ongeveer eens per uur mijn verbinding een aantal minuten weg. Dit komt al sinds maart voor. De box is door een update al wel eens teruggezet naar zijn default settings maar dit heeft ook niet mogen baten.

Komt dit vaker voor bij dit model en is er een bekende oplossing?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
DSL? Glasvezel?
Glasvezel.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum MsBroadcatTech! Dit is zeker niet normaal. Kun je de NT (het glasvezelkastje) een paar minuten van het stroom halen en daarna nog eens pingen? Ik hoor graag of dat effect heeft.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ah. Persoonlijk had ik al zo'n gevoel. Ik denk zelf dat het probleem te zoeken is in de Experiabox en verder naar KPN toe.

Kan je de kabel tussen de V9 en het "glasvezelkastje" vervangen? Hier kan gewoon een doodnormale UTP kabel tussen.

Als het uitvalt, zie je dan ook iets geks aan de lampjes op zowel de V9 als het "glasvezelkastje"? Of het is niet lang genoeg dat je dat kan bekijken?

Robin
De UTP tussen het kastje en de box heb ik al eens vervangen en dat heeft het probleem niet verholpen.

Ik zal even op de lampjes letten de volgende keer dat het weer gebeurd. De verbinding is ook echt een aantal minuten weg dus dan heb ik tijd zat. Weet je hoe ik hierin het beste KPN benaderen kan?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja. Gewoon de aanwijzingen van @Joran volgen. Hij kan eventueel de achterliggende afdelingen inschakelen, apparatuur vervangen en andere dingen uitvoeren.

Robin
Oh, dat had ik even gemist.

Hi Joran, Ik heb het kastje net 5 minuten van de spanning gehaald en opnieuw opgestart. Ik kan gewoon naar een extern netwerk pingen. Ik heb het kastje echter regelmatig opnieuw opgestart en het probleem blijft zich voordoen.
Reputatie 7
Badge +28
Dan gaan we dit verder uitzoeken 🙂 Reageer je op mijn privébericht? Zodra ik je adresgegevens heb voer ik een aantal testen vanuit onze kant uit.
Een beetje laat, maar heb je het probleem op kunnen lossen? Ik heb er zelf ook problemen mee. Internet valt weg, zowel wifi als bekabelt. Het gebeurt niet elke uur, maar wel een aantal keren op een dag. Alle lampje op mijn experiabox v9 blijven gewoon groen als ik geen internet heb.
Reputatie 7
Badge +18
Dat is een merkwaardig verschijnsel, Thekillingbean. Ik moet je deze vragen even stellen om jouw locatie als boosdoener uit te slutien: Zit de bekabeling goed? Heb je glasvezel? Zo ja, heb je beide apparaten ( modem en glasvezelkastje ) al eens herstart? En het laatste redmiddel is een harde reset van de experiabox. Maak je misschien gebruik van bittorrent / p2p programma's? De experiabox zou hier tegen moeten kunnen maar soms worden er zoveel connecties opgezet dat het modem 'dichtslibt' . Dit zijn de zaken die ik zeker moet weten. Als dit allemaal klopt dan wil ik dit graag via een prive gesprek met je oppakken, zodat we oplossing vinden. 🙂
Bekabeling zit goed, ik heb zelfs alle kabels vervangen.
Ik heb glasvezel.
Alle apparaten al een keer herstart.
Ik heb een week geleden een nieuwe experiabox gekregen (had een 😎. Die heeft ook al een keer een harde reset gehad.
Ik maak geen gebruik van bittorrent of soort gelijke download programma's.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ga er naar kijken, TheKillingBean. Ik heb je een privébericht gestuurd. Zou je daar op kunnen reageren?

Reageer