Vraag

Experia WiFi

• 19 november 2018
  • 24 reacties
  • 642 keer bekeken

Afgelopen week 2x Experia WiFi ontvangen voor beter ontvangst. Na installatie idd snellere WiFi en zeker op verdere afstand van de Experia Box V9. Aan de box hangen , zoals normaal computer telefoons en tablets, een IP Camera en de wifi module van een SolarEdge omvormer (zonnepanelen) . Deze laatste 2 werken niet en zijn ook niet te zien als je inlogt op de Experia WiFi kastjes. Zet je handmatig de WiFi op de Experia Box weer in werking dan zijn beide wel te zien maar is de snelheid weer in de oude situatie terug. Zodra de nieuwe dag begint schakelt de Experia Box de WiFi automatisch weer om naar de Experia WiFi en verdwijnen de beide weer.

24 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Afgelopen week 2x Experia WiFi ontvangen voor beter ontvangst. Na installatie idd snellere WiFi en zeker op verdere afstand van de Experia Box V9. Aan de box hangen , zoals normaal computer telefoons en tablets, een IP Camera en de wifi module van een SolarEdge omvormer (zonnepanelen) . Deze laatste 2 werken niet en zijn ook niet te zien als je inlogt op de Experia WiFi kastjes. Zet je handmatig de WiFi op de Experia Box weer in werking dan zijn beide wel te zien maar is de snelheid weer in de oude situatie terug. Zodra de nieuwe dag begint schakelt de Experia Box de WiFi automatisch weer om naar de Experia WiFi en verdwijnen de beide weer.

Dat devices niet kunnen verbinden met de Experia Wifi is een steeds groter probleem aan het worden. Ik heb hier een printer die niet kan verbinden. De software is gewoon niet goed en de Experia Wifi's hadden naar mijn mening nooit uitgeleverd mogen worden.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum CdeV! Lastig probleem dit. Ik wil graag iets controleren in de instellingen van de Experia WiFi. Kun je bij Instellingen > WiFi > 2,4Ghz WiFi controleren waar het kanaal op staat ingesteld? Als dit 12, 13 of automatisch is, probeer dan eens 11 of lager. Zie bijlage voor een screenshot.

Kun je het typenummer van de omvormer en het merk+type van de IP camera in een reactie sturen? Dan zoek ik de specificaties er bij. Hopelijk kunnen we zo achterhalen wat het is waardoor deze apparaten niet zichtbaar zijn.

@Edwin: Ik begrijp dat er actief wordt gezocht naar een oplossing, hopelijk werkt de printer bij jou binnenkort ook weer 🙂
Hallo Joran,
systeem geeft kanaal 5 aan ( auto)
merk type camera: Fenton HD 720P IP camera
type omvormer: SolarEdge 6000HD Wave , SE6000H
Reputatie 6
Badge +10

@Edwin: Ik begrijp dat er actief wordt gezocht naar een oplossing, hopelijk werkt de printer bij jou binnenkort ook weer :)

Klopt. Maar het is wel waarneembaar dat er heel veel verbindingsproblemen zijn met de Experia Wifi. En zolang die problemen niet opgelost zijn hebben nieuwe ontwikkelingen (roaming, gastnetwerk etc) geen of weinig aandacht. En dat is zeer spijtig in de huidige tijd. De concurrentie (andere providers, producenten van accesspoint etc.) zitten niet stil. Het zou jammer (en eigenlijk heel slecht) zijn als ik de Experia Wifi’s werkloos in de kast moet leggen om ze te vervangen door goed werkende accesspont met meer mogelijkheden.
Goedemorgen Joran,
kun je nog wat met de door jou gevraagde gegevens omtrent camera en omvormer?
Door de kpn naar forum gestuurd omdat men mij hier beter kan helpen of dat ze er dan vanaf zijn.........

Beetje jammer , toch maar uitkijken naar een provider die wel de problemen kan verhelpen
Reputatie 6
Badge +10
Door de kpn naar forum gestuurd omdat men mij hier beter kan helpen of dat ze er dan vanaf zijn.........

Beetje jammer , toch maar uitkijken naar een provider die wel de problemen kan verhelpen

Met alle respect, maar met dit soort reacties ga je niet verder komen en kun je inderdaad beter een andere provider gaan zoeken. Op het forum zijn mensen KPN-klanten) actief die jou proberen te helpen. Ook de medewerkers van KPN doen hun best. Dat betekent niet dat ze 24 uur per dag vragen kunnen beantwoorden. Heb dus even geduld.
Je hebt helemaaal gelijk Edwin_Merks maar als je contact opneemt met de provider en ze verwijzen je hierheen want hier zouden ze me helpen dan verwacht je wat snellere reacties. Ik doel niet op klanten want het kan toch niet zo zijn dat we onderling als klant de problemen moeten oplossen. Ik ben en blijf klant bij Kpn net zoals ik producten koop van Phillips en mijn post vertstuur per Post nl maw oude vertouwde nederlandse producten maar op deze manier wordt het je wel moeilijk gemaakt.
Reputatie 7
Ook ik zou je, net als @Edwin_Merks, graag willen helpen maar ik ben bang dat dit issue alleen verholpen kan worden door KPN zelf. Helaas zien we heel veel problemen met de wifi van zowel de Experia Box V10A als de Experia WiFi's.
Zelf heb ik meegedaan met de pilot van de Experia WiFi's echter heb ik het einde van die pilot niet gehaald omdat de wifi in mijn woning zeer instabiel werd bij het gebruik van de Experia WiFi. Ze zijn dan ook onverrichterzake buitenwerking gesteld.
Ik hoop dat er snel een KPN moderator zal reageren om jou bij dit issue te helpen, ik ga mijn handen daar niet aan branden omdat ik het gevoel heb dat het probleem in de firmware van die apparaten zit en er dus door de klant weinig aan te verhelpen is.

P.S. Een forum is inderdaad in eerste instantie een plek waar klanten elkaar helpen en waar, als het goed is, de moderators meelezen en zullen reageren als er door de klanten geen oplossing gevonden wordt.
Hartelijk dank voor jullie reacties heren. Ik ga er maar vanuit dat moderator Joran met vakantie is. Experia WiFi in de kast en door.

Groet en wat mij betreft einde Topic.
Reputatie 6
Badge +10
Hartelijk dank voor jullie reacties heren. Ik ga er maar vanuit dat moderator Joran met vakantie is. Experia WiFi in de kast en door.

Groet en wat mij betreft einde Topic.

Het is Black Friday dus wellicht kun je ergens goeie accesspoints scoren. Zoals een TP-Link eap245 V3. Komen supergoed uit testen (zelfs beter dan Ubiquiti’s). Normaal €85...nu €54,99. En dat is echt een koopje voor een zakelijk ap met zeer veel en goede instelmogelijkheden.

https://m.routershop.nl/tp-link-eap245-v3-omada-access-point/pid=60158?utm_source=tweakers.net&utm_medium=referral&utm_campaign=pricewatch
Dank je wel Edwin.
Reputatie 7
Badge +27
Joran is er inderdaad even niet (morgen weer). We hebben hier niet direct een oplossing voor, maar we verzamelen wel al deze info en zetten dit door naar de ontwikkelaars van de Experia Wifi. Voor zover ik kan zien aan de specificaties van de omvormer en de camera zit hier niet iets in dat ik kan aanwijzen als (mede-)oorzaak.
Reputatie 5
Badge +6
Ik zie zo 123 geen verzameltopic over de Experiawifi's dus ik meld het hier maar even, hoe moeten mensen in hemelsnaam de servicetool gebruiken als ze ook gebruik maken van de Experiawifi's? Want ik ben verbonden met de ExperiaWifi maar ik zit zo te zien niet op mijn thuisnetwerk, waardoor ik de tool niet kan gebruiken. 🤔

Hoe kan ik inloggen in de Experiawifi's? Het lukt mij wel mijn V10 te benaderen (daarin staat de wifi uit) maar de twee aangesloten experiawifi's zie ik niet en ik zou graag het kanaal veranderen omdat anders niet alle apparaten bij mij de wifi zien.
Reputatie 5
Badge +6
Hoe kan ik inloggen in de Experiawifi's? Het lukt mij wel mijn V10 te benaderen (daarin staat de wifi uit) maar de twee aangesloten experiawifi's zie ik niet en ik zou graag het kanaal veranderen omdat anders niet alle apparaten bij mij de wifi zien.
Als je naar Windows verkenner gaat, dan naar netwerk linksonderin zie je als het goed is je ExperiaWifi daartussen staan.

Als dat niet via die manier lukt, kan je het ook doen via je V10, door naar het blokje LAN Instellingen te gaan zoals hieronder te zien is, dan klik je op meer en zie je daar je ExperiaWifi tussen staan met een 192.168.x.xx IP zoals te zien is op de 2e screenshot. Vul dat IP adres in in je browser, en log in met 'admin' en het web password die onderop je ExperiaWifi staat.

Hoi het web password heb ik al een paar maal ingevuld maar daarop krijg een foutmelding dat het niet klopt.
Welke is het het web password of de wirelesskey?
Of kan ik het password veranderd hebben?
Reputatie 5
Badge +6
Het is de web password, het wachtwoord kan je inderdaad veranderen via de web interface. Ik heb zelf wel eens het probleem gehad dat ik helemaal niet kon inloggen, en dat is ook alleen te verhelpen door het apparaatje te resetten.

Weet je wel zeker dat je het juiste wachtwoord ook op het juiste IP (juiste experiawifi) invult? 😉
Probleem opgelost. Ik probeerde in te loggen met het wachtwoord van de tweede wifi extender. Dom!!
Kanaal inmiddels veranderd naar 6 ipv auto.
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te zien dat het jouw inmiddels gelukt is, Moupie!

Jordy, dat met de servicetool, maakt het nog verschil welke browser je gebruikt?
Reputatie 5
Badge +6
Nee dit probleem heb ik in meerdere browsers op meerdere apparaten.
Reputatie 7
Badge +27
Excuses voor de late reactie, Jordy! Is het nog steeds zo dat je de servicetools niet kunt gebruiken als je de Experia Wifi actief hebt? Want dan geef ik dit door aan de servicetoolmensen.
Reputatie 5
Badge +6
Ik kan de servicetool inderdaad nogsteeds niet gebruiken als ik de ExperiaWifi's actief heb.

Reputatie 7
Badge +27
Top, dank je! Ik heb het doorgegeven.

Reageer