Beantwoord

Experia wifi

  • 8 January 2019
  • 11 reacties
  • 227 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb 2 experia wifi boxen geinstalleerd met behulp van de app KPN Thuis. Echter nu ik na installatie van de 2e experia wifi op de studeerkamer, weer naar met de tablet naar beneden ga waar de 1e experia wifi staat, krijg ik geen verbinding meer . Hij blijft maar proberen om in te loggen en dt lukt niet omdat hij geen ip adres krijgt toegewezen, Ik heb alles al gereset, uitgezet, opnieuw opgestart, etc. Maar het probleem blijft. Ga ik weer naar de studeerkamer waar de 2e experia wifi staat, dan verbind de tablet direct.
Met de overige apparaten ( gsm's en laptop) is er geen probleem. Die verbinden zowel in de studeerkamer als beneden.
Ik hoor graag of iemand mij kan helpen.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 22 January 2019, 10:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Kan jij als je weer beneden komt de wifi van die tablet een volledig uit kunnen zetten en na een klein minuutje weer een.
Krijg je dan wel weer verbinding?
Reputatie 1
Heb ik geprobeerd. Diverse keren. Helpt niet. Het lijkt wel alsof de 1e experia wifi box (beneden) het IP adres niet vrijgeeft.
Reputatie 7
Je beschrijft zo ongeveer het probleem dat ik met die Experia WiFi's tijdens de pilot ondervond en waardoor ik ze buiten gebruik gesteld heb en zelfs de pilotfase niet heb afgerond omdat het onwerkbaar was.
Ik hoop dat KPN snel met een fix zal gaan komen.
Reputatie 1
Ik heb ze inmiddels ook buitengebruik gesteld. Ben benieuwd of er een fix komt.
Badge +12
Ik heb ze inmiddels ook buitengebruik gesteld. Ben benieuwd of er een fix komt.

Same here...ze liggen alle drie werkloos in de kast. En zolang KPN niet met een goed werkende update komt blijven ze daar ook gewoon liggen. Het is het zoveelste debacle van KPN waar het wifi betreft (V10).
Reputatie 7
Badge +30
Beste @HenkdB, welkom! Heel vervelend dit.. Welk merk en type tablet betreft dit? En welke Experiabox heb je? Wil je daarnaast je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik dit intern uitzetten.
Reputatie 1
Hoi Marcia, ik heb de experia wifi boxen vandaag teruggebracht naar de kpn winkel. Vind het zonde om ze zomaar ongebruikt in de kast te leggen.
Ik heb nog geprobeerd om ze rechtstreeks te benaderen via 192.168.2.149 om ze dan handmatig te configureren,maar ook dat ging niet. Ook direct inloggen via de wifi van de box ging niet. Er wordt geen ip adres verkregen. Dit was het geval bij beide experia wifi boxen.
De tablet waar het om gaat is een samsung galaxy s3.
Mocht er een andere oplossing zijn voor een betere wifi, dan hoor ik dat graag.
Misschien waren ze beide wel defect. 😊
Reputatie 7
Badge +30
Jammer om dat te lezen, maar ik kan het me voorstellen. Ik geef de informatie door aan de betreffende collega's, zodat er hopelijk aan gewerkt kan worden. Ik ga er namelijk vanuit dat ze niet allebei defect waren, aangezien ze het met alle andere apparaten wel goed deden 😉.
Reputatie 1
Hoi Marcia,
Je hebt gelijk. Ze zullen niet allebei defect zijn.😀 . Mochten je collega's uitvinden wat ik fout heb gedaan, dan hoor ik dat graag want dan ga ik
opnieuw met de experia wifi's aan de sla. Ik wil uiteindelijk toch een goede wifi in het hele huis.
Reputatie 1
Aangezien ik toch een goede wifi in het hele huis wil, wil ik nog eens proberen of ik de experia wifi boxen aan de praat kan krijgen. Echter het feit dat ik de vorige boxen retour heb gebracht wordt blijkbaar niet op klantniveau verwerkt want nadat ik de speedtest zojuist weer heb doorlopen en kpn mij 2 experia wifi boxen aanbiedt, krijg ik de mededeling dat ik het process om deze boxen te krijgen al ingang heb gezet.
Dat waren echter de boxen die ik retour heb gebracht.
Blijkbaar kan ik nu dus niet verder met kpn apparatuur om toch een goede wifi te krijgen in huis.
Graag verneem ik wat nu te doen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik had niet begrepen dat je de Experia Wifi gratis had gekregen via de wifi tuner! Dan was het niet heel handig dat je die naar de winkel teruggebracht hebt 😉. Gelukkig heb ik iemand kunnen vinden die twee nieuwe voor je kan regelen, zonder extra kosten. Ik stuur je een privébericht met alle informatie over het ophalen bij een PostNL servicepunt.

Als je ze binnen hebt en het werkt toch niet lekker, laat je het me dan weten?