Beantwoord

Experia WiFi aansluiten met DVS

  • 23 July 2019
  • 14 reacties
  • 867 keer bekeken

Een herkenbaar probleem hier;
Zeer slechte WiFi op eerste (3 Mbit/s) en tweede (24 Mbit/s) verdieping. Na test twee Experia WiFi apparaten opgestuurd gekregen. De eerste probleemloos aangesloten op de Experiabox in de woonkamer, maar nu....
De tweede zou ik nu met een kabeltje moeten verbinden van woonkamer naar eerste verdieping, maar dit is niet de bedoeling. Ik ga niet (laten) boren door plafonds. Zelf kom ik niet verder (en is het WiFi probleem dus niet opgelost). De KPN medewerker die ik aan de telefoon had komt niet verder dan een monteur laten komen (waarvoor ik ook nog eens moet betalen) die vervolgens dus gaat boren, wat ik niet wil. Volgens betreffende medewerker zou er geen draadloze oplossing te zijn. Uit bovenstaande begrijp ik dat dit dus wel mogelijk is?! Wat is hiervoor nodig? Ik lees 'DVS 1200 combineren met een DVS 200'? Wat is DVS?!
Ik hoop op een goede oplossing!

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 July 2019, 00:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

DVS zijn devolo dingen die WiFi via het stroommeter moeten verzorgen. Had ik ook. Is flut. 200 resp. 1200 Mb/sec
Die kon WiFi experia versterkers zijn ook flut. Bereik is belabberd. Idioot dat KPN geen betere apparatuur verstrekt. Je zou bijna naar Ziggo overstappen.
Laat KPN zelf eens wat zeggen en dingen verbeteren.
Badge +19
De enige goede oplossing is kabels!! Een berg werk maar je krijgt er nooit spijt van.
Mijn huis ligt vol met UTP kabels klasse 6. Alle experia wifi versterkers zijn bekabeld aangesloten. Maar dan nog heb je goed wifi bereik nodig, bijvoorbeeld voor de iPad waar ik op dit moment op typ.
Nogmaals, bereik van de KPN wifi versterkers is flut.
Badge +19
Hoe groot zou dan volgens jou het bereik moeten zijn?
Ik draai het om. Versterker staat in de keuken en in de naastliggende bijkeuken heb ik op 7 m. geen betrouwbare wifi meer. Smart switch die daar zit werkt regelmatig niet (“onbereikbaar”). Bereik is dus belabberd.
Buren hebben met Ziggo op 25 m afstand in de tuin nog goed bereik. Bij ons is het met die KPN dingen op 10 m. al matig, in vergelijkbare omstandigheden. Vrije ruimte o.a.

Monteur van KPN was hier voor probleem met “ Glas”. Zei dat ze zelf ook niet tevreden zijn over die experia versterkers en dat er update zou komen of dat ze betere versterkers gaan leveren.
Was volgens deze man overhaaste reactie op goede wifi van Ziggo, maar heeft dus niet goed uitgepakt.
KPN moet dus beter bereik gaan leveren voor die experia wifi versterkers. Nu niet gelijkwaardig aan Ziggo als ik naar buren kijk.
Badge +19
Je buren zijn juist het probleem. Die overrulen jouw wifi signaal. Iedereen gaat maar steeds sterker wifi versterker nemen ten koste van de buren. Dus slibt alles dicht. Als ik een wifi signaal van een paar huizen verder zie dan sta ik daar voor de deur en gaan we even praten onder het genot van een drankje uiteraard.
We hebben het over een vrijstaande woning en de buren zitten stukje weg.
Zij zijn niet de oorzaak.
Zit in belabberd bereik van de KPN wifi versterkers.
Een gemiddeld huis zeker rijtjes woningen zijn 5 tot 6 meter breed de lengte of diepte net hoe je het noemen wilt kan variëren wat zal dat zijn 10 tot 12 meter. Aangezien het merendeel van de ExperiaWifi in deze situaties wordt toegepast is 6 tot 8 meter bereik genoeg uit eigen ervaring 1 centraal per elke 36 m2 dan zit het wel goed.

@Joep1965 heeft wel gelijk dat we elkaar snel in de weg zitten zeker als iedere wifi punt 20, 40 en 80 breedte combineerd en liefst allemaal het signaal op 1, 6 of 11 vastzetten omdat de beste keus zou zijn. Ik heb de boel hier bewust op automatisch dat draait prima.


@Sikkel goede wifi kost geld dan kan/had je de centen beter kunnen steken in andere merken ook deze moeten aan de normen voldoen echter vaak net betere antennes en noem maar op. Mede daardoor beter bereik.

Neem niet de verkeerde term over het zijn geen versterkers er wordt helemaal niks versterkt het zijn toegangspunten die door overlap voor een groter bereik zorgen. Een versterker in de zend techniek gooit meer vermogen de lucht in dat mogen deze dingen niet vanwege de radiowetgeving

In de zend techniek zijn dit versterkers beter bekend als eindtrappen


Opmerking in het algemeen we doen het ons zelf aan door allerlei in mijn ogen veelal nutteloze wifi gestuurde apparatuur te gaan gebruiken onderweg kan niemand meer zonder 4g.
Ik geef toe dit type ik ook op een tablet via wifi verbonden.
Ik ben tevreden met KPN. Echter ze beloven wel overal wifi dekking en in die belofte zijn de experia versterkers (access pointes) naar mijn mening de zwakke schakel. Ik hoop/vertrouw dan ook dat KPN deze schakel binnenkort gaat verbeteren.
Wifi voor op afstand bedienbare verlichting (binnen en buiten) vind ik nuttig, met name tijdens afwezigheid. Maar dan wil je dat de wifi betrouwbaar is. Ik heb nu in de bijkeuken een DVS 1200 geïnstalleerd om betrouwbare wifi te krijgen. Jammer dat dit nodig is met de aanwezigheid van de experia access points (die overigens gratis geleverd zijn door KPN).
@Experia WiFi een hele discussie zonder de vraag steller. DVS staat voor Draadloze Verbindings Set wat voor mij zelf een verkeerde naam is. Je maakt gebruik van een bestaande draad het electriciteits net. Hoe beter de technische staat hiervan hoe beter het signaal. De bron moet uiteraard ook goed zijn.

Wat ik vreemd vind op de eerste verdieping een lagere snelheid dan op de tweede dat klinkt onlogisch.
Er is geen loze leiding die kan worden gebruikt? Een kabel leggen kan zonder boren dan komt deze langs plinten en noem maar op en uiteraard meer meters nodig.

Het merk en de types devolo 1200 en 200 zijn genoemd er zijn er meerdere merken met vermoedelijk betere prestaties.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels begrepen dat draadloos verbinden voor ons geen oplossing is, aangezien we de draadloze verbindingsset al in gebruik hebben van de Experia box naar de tv's op de begane grond en zolder.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels begrepen dat draadloos verbinden voor ons geen oplossing is, aangezien we de draadloze verbindingsset al in gebruik hebben van de Experia box naar de tv's op de begane grond en zolder.

Dat zou tegenwoordig met routed tv geen probleem mogen zijn dan moeten de huidige in gebruik zijn de modellen wel igmp ondersteunen. Er zou gewoon nog een adapter bij kunnen of 1 van de huidige vervangen voor een model met wifi en een lan uitgang. Om wat voor verbinding gaat het en welke snelheid wordt er bedraad gehaald.
Hoi @Experia WiFi . Welkom op het forum.
KPN raadt het gecombineerd gebruik van de DVS'n af. Uiteraard is het in sommige gevallen best werkbaar te krijgen maar we hebben er vanuit de helpdesk slechte ervaringen mee. Bekabeld is meer werk maar, zoals iemand al opmerkte, je krijgt er geen spijt van.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden! 🙂