Beantwoord

Experia Wifi elke dag resetten

  • 16 October 2019
  • 19 reacties
  • 1055 keer bekeken

Vraagje, ik heb een Experia V9 en daarbij aangesloten één Experia Wifi.

De verbinding is op zich prima alleen na een dag is het Wifi netwerk niet meer zichtbaar en moet ik de Experia Wifi aan en uit zetten. Hierna doet de verbinding het weer een dag.

Eerst had ik zowel 2,4ghz als 5ghz aan staan, de 5ghz blijft het wel gewoon doen alleen valt na een dag de 2,4ghz weg. Gezien ik nog wat apparatuur in huis heb wat niet werkt op het 5ghz netwerk is het vervelend om de Experia Wifi elke dag ter rebooten. Ook al geprobeerd om alleen 2,4ghz aan te gebruiken en 5ghz uit te zetten maar dat werkt ook niet.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is? En hoe het eventueel is op te lossen?

icon

Beste antwoord door Joran 30 October 2019, 09:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Heb je em al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Heb je em al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Ook al gedaan, heeft het probleem helaas ook niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +24

Als je een experia wifi aangesloten hebt, dan is het wifi van de Experiabox uitgeschakeld. Als bekabeld internet het gewoon blijft doen, dan heeft het dus misschien niet zoveel zin om de Experiabox te resetten. Je zou het dan meer moeten zoeken in de Experia wifi. En de kabel hier naartoe. Gebruik je misschien dvs?

Ik reset ook de Experia Wifi en niet de Experiabox.

Experia wifi is via een UTP kabel aangesloten, maak geen gebruik van dvs.

Aan de kabel licht het niet want de ontvanger voor de TV en andere apparaten die er achter hangen blijven het wel doen.

Reputatie 3
Badge

Ik had precies hetzelfde probleem, zie mijn topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/geen-2-4-ghz-signaal-met-zwarte-experia-wifi-479200#post827750

“Dus weg met die rotzooi richting Klikko!”

En in goede apparatuur investeren.

Trouwens, KPN reageert ook niet op mijn topic, kan het wel begrijpen.

Maar is gaan kijken voor een alternatief dan. 

Het is wel heel apart dat die het ongeveer 24uur doet na een herstart. Moet toch op te lossen zijn zou je zeggen, maar ja KPN doet alsof ze niet thuis zijn helaas. 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @sloois, sorry voor de hele late reactie. We hebben het erg druk op het moment :slight_frown:

 

Ik hoop dat de Experia WiFi niet al in de kliko ligt :wink: . Het is niet normaal dat de verbinding elke dag uitvalt. Ik wil graag nakijken of ik hier de oorzaak van kan achterhalen. Kun jij je adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url] en een reactie sturen als dat is gebeurd? 


@satfun51: Ik weet niet waarom er opeens geen reactie meer kwam. Kunnen we hier alsnog mee helpen of ben je overgestapt op andere apparatuur? In ieder geval mijn excuses, dat was vast niet de bedoeling van Alex.

@Joran , ik heb de gegevens aan mijn profiel toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +28

Dank @sloois


Ik heb een aantal testen uitgevoerd maar daar komt weinig bijzonders uit naar voren. De lijn zelf ziet er stabiel uit met een uptime van 221 dagen. Ik heb het TV signaal ook nog even gecontroleerd, daarin kunnen we soms wat kleine verstoringen zien. Ook dat lijkt goed te werken. 

Wat moet ik me precies voorstellen bij de uitval, kun je dat toelichten? Is het netwerk niet meer zichtbaar na een dag? Of zie je het 2,4Ghz netwerk wel maar werkt de verbinding niet meer tot je de versterker herstart?

In @satfun51s topic staat wel een interessante bevinding die mij nog niet bekend was. Als dit te maken heeft met het 5Ghz netwerk dat wisselt van frequentie kan het de moeite waard zijn het kanaal voor 5Ghz vast in te stellen. Ik zie dat die nu op automatisch staat ingesteld. Als dat daadwerkelijk werkt lijkt me dat wel een probleem in de firmware dat opgelost moet worden door onze developers. Daar ga ik melding van maken. Heb je de mogelijkheid dit te testen?

@Joran

Na ongeveer 24 uur is het netwerk totaal niet meer zichtbaar. Na reset komt die weer tevoorschijn en doet hij het weer voor een dag

Reputatie 7
Badge +28

Ik denk dat de beste stap is om garantie te claimen. Het apparaat werkt duidelijk niet naar behoren. Dit is ook geen storing die bij ons bekend is. Zie Apparatuurvoorthuis: Klantenservice.


Je kunt ook de Wifi Tuner - Jouw wifi testen en direct verbeteren | KPN even doorlopen zonder dat de Experia WiFi zit aangesloten. Afhankelijk van het resultaat van de testen zijn er een paar mogelijke uitkomsten, waaronder nieuwe Experia WiFi('s) of een monteur. 

 

Ik ben verder nog wel benieuwd wanneer dit probleem is begonnen, heb je enig idee? Of heeft het nooit goed gewerkt?

@Joran 

Door de Wifi tuner heb ik toen 2 Experia Wifi’s gekregen, ik heb er nog een liggen in de doos. Ik ga die is proberen om te kijken of het probleem zich dan nog voor doet, zoniet dan ga ik de garantie claimen voor degene die het niet goed doet.

Reputatie 7
Badge +28

Ah, dat was me nog niet duidelijk. Dan mag je het gedeelte over garantie claimen vergeten, dat is alleen bij apparatuur die besteld is in de webshop. Als het met de andere Experia WiFi ook niet goed werkt kunnen wij de apparatuur vervangen. Maar als beide Experia WiFi's hetzelfde probleem hebben lijkt het meer op een probleem in de firmware. Ik ben dus erg benieuwd wat het resultaat daarvan is, laat het vooral weten!

Op donderdag 24/10 had ik een bericht geplaatst, waarom is dat verwijderd? En door wie? Hier is het bericht nogmaals, graag een reactie.

 

Joran, ik hielp een vriend in Wageningen - hij heeft 2x een bedrade Experia WiFi staan. Dat werkte goed sinds de oplevering door de KPN-monteur, eind 2018. Maar sinds enkele weken valt internet steeds weg op de iPad en iPhone. Alles uit/aan gezet, helpdesk gebeld (die heeft alles doorgemeten en alles zou goed zijn), op 1 Experia WiFi kunnen inloggen om het 2.4Ghz kanaal te wijzigen (en de naam, om onderscheid te kunnen zien), maar op de andere kom ik er niet in via 192.168.2.150 etc.

De vraag is nu: als beide Experia WiFi's hetzelfde probleem hebben, hoe kan het dan een probleem in de firmware zijn? Is die firmware enkele weken geleden (automatisch) geüpdatet? Je bent erg benieuwd wat het resultaat van een “test” is, maar hoe test je onregelmatige uitval? Ookla Speedtest geeft ca 50/20, WiFi test op m’n Android tablet laat een stabiele 2.4Ghz en 5Ghz zien (dat is de “draaggolf” lijkt mij, niet de daadwerkelijke internetverbinding), hoe nu verder, als zowel de iPadPro als de iPhone het soms gewoon ff niet doet? En uiteraard hebben we die ook herstart…

Mijn klantnummer is ****  ik zou het zeer op prijs stellen als je mij op het adres of telefoonnummer wat daar aan hangt zou willen antwoorden, zodat ik dit probleem voor de 80+ers in Wageningen kan oplossen.

Reputatie 7
Badge +24

@A3aan je hebt al een eigen topic aan gemaakt: https://forum.kpn.com/internet-9/instabiele-verbinding-met-experia-wifi-482433

Het topic van een ander kapen is niet zo netjes...

Reputatie 7
Badge +28

@A3aan: Wat Nick zegt inderdaad. Je vraag is niet verwijderd maar ik heb er een eigen topic van gemaakt omdat ik betwijfel of de storing hetzelfde is als in dit topic. Om verwarring te voorkomen en om andere gebruikers de kans te geven met jouw probleem mee te denken heeft een eigen topic dan de voorkeur. Mijn collega's of ik komen daar zo snel mogelijk op terug (we hebben het vrij druk op het moment, excuses).

@Joran  ik heb de 2e Experia Wifi neergezet en nu al 4 dagen continu wifi. De 1e functioneert dus niet meer goed, omdat ik deze via de Wifi Tuner heb ontvangen kan ik dan een nieuwe krijgen of is het pech? Ik hoor graag.

Reputatie 7
Badge +28

We sturen een nieuwe op. De vervangende Experia WiFi kun je vanaf morgen afhalen op een servicepunt in de buurt. Alle details ontvang je per sms! Kun je de oude retourneren naar onderstaand adres?

KPN ovv. jouw klantnummer
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen a/d Rijn

Reputatie 3
Badge

Bovenstaande verhaal komt mij bekend voor. Wij hebben bij de oplevering ook twee Experia WiFi’s gekregen. Vrij snel merkte ik al dat de apparaten (beide dus) niet goed werkte. Op een punt precies tussen de twee accesspoints, waar het bereik niet optimaal was, maakte band-steering overuren. Ik werd telkens overgezet tussen de 2.4 en 5Ghz. Na 3x, een tijdje niet meer. Daarna ging het weer verder. 

Hierna merkte ik dat mijn slimme stopcontacten niet meer werkte (2.4 only). 

Het blijkt dat de 2.4 met enige regelmaat, niks meer uitzend. Ik heb zowel de 2.4 als de 5 gelijk gehad, als anders benoemd. Dit heeft geen zin. Ook heb ik band-steering aan en uit gehad. Dit werkt ook niet. 

Dit is voor beide apparaten precies hetzelfde geval. 

Ik heb dus het modemwifi weer aangezet, en de oude vertrouwde router als accesspoint ingesteld op de bovenverdieping.