Juist om op de zolderverdieping een goed internetbereik te krijgen van KPN 2x Experia Wifi ontvangen en aangesloten. Signaalsterkte is nu uitstekend. Al onze laptops en smartphones blijven moeiteloos verbonden met het signaal, behalve de Samsung Tab4. Deze verliest bij verplaatsen van de ene ruimte naar de andere steeds de connectie en meldt dan een verificatiefout. Na opstarten automatisch een connectie herstellen is uiteraard ook niet meer aan de orde. Voorheen was dit nooit een probleem (Experia Box V8 zonder de Experia WIFI-uitbreiding) Gebruike van de WPS-toets om te verbinden dient ook steeds herhaald te worden.
Samsung Tab is voorzien van de laatste updates.
Wat opvalt is dat bij een check met Vistumbler ik voor de beide Experia Wifi's elk kanaal 52 actief zie en voor de ene daarbij nog kanaal 3 en de andere kanaal 10. Is dat laatste wellicht oorzaak van het probleem (ongelijke kanalen 2,4 en 5 GHz)?
Heb al veel oplossingen voorbij zien komen bij gelijksoortige topics, maar tot op heden werkt dat bij ons nog niet.