Beantwoord

Experia WiFi klappert

  • 15 June 2019
  • 5 reacties
  • 172 keer bekeken

Sinds installatie van Experia Wifi versterkers klappert de signaalsterkte op mijn desktop PC tussen matig en uitstekend

Het lijkt of dat de dichtstbijzijnde Experia WiFi verbinding wegvalt en de PC blijft hangen op de Experia WiFi versterker elders in het huis??
icon

Beste antwoord door rayPCdesktop 17 June 2019, 11:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Ray! Is het alleen de signaalsterkte dat schommelt of merk je echt dat de hele verbinding uitvalt? Heb je hier alleen op de desktop PC last van?

Als je een telefoon hebt met Android kan een app als Wifi Analyzer - Apps op Google Play uitkomst bieden. Hier kun je de signaalsterkte zien en of er mogelijk andere netwerken zijn die de signaalsterkte beïnvloeden. Het valt me nu alleen wel op dat er na een recente update veel negatieve recensies bij zijn gekomen, niet helemaal zeker of dat nog een goed alternatief is.
Ik heb wat uitgeprobeerd met uitschakelen van de dichtstbijzijnde Experia WiFi op het moment dat ik lage signaalsterkte zie op mijn desktop PC; Dan blijft de verbinding onveranderd (op lage signaalsterkte) staan, dus hij is daadwerkelijk gekoppeld met de slechtste van de twee...

Ik heb er geen last van met andere apparaten zover ik weet; Lijkt iets wat specifiek aan PC zijde niet goed werkt. Op 1 of andere manier lijkt het dat het signaal even wegvalt en dat de PC op zoek gaat en blijft hangen aan de slechtste/verste WiFi Experia.

Het vreemde is dat na een tijdje de PC ook weer terug schakelt naar de goede/uitstekende verbinding maar daar na een tijdje weer terug valt naar de slechte (cycle)

Hopelijk herkent iemand het verschijnsel (direct contact met KPN helpdesk heeft ook niets opgeleverd)
Reputatie 7
Ik heb wat uitgeprobeerd met uitschakelen van de dichtstbijzijnde Experia WiFi op het moment dat ik lage signaalsterkte zie op mijn desktop PC; Dan blijft de verbinding onveranderd (op lage signaalsterkte) staan, dus hij is daadwerkelijk gekoppeld met de slechtste van de twee...
Dit heb ik tijdens de pilot met de Experia WiFi's regelmatig meegemaakt. Het was zelfs zo erg dat sommige apparaten op twee meter afstand van de éne Experia WiFi toch verbinding maakte met de Experia WiFi twee verdiepingen hoger.
Ik heb binnen 48 uur de pilot moeten afbreken omdat die situatie onhoudbaar was voor de rest van mijn gezin. De stabiliteit van ons wifi netwerk van uiterst stabiel in compleet onbruikbaar veranderd.
Gelukkig lijkt bij nader onderzoek het probleem bij mij beperkt tot 1 PC en heb ik het vermoeden dat (de wifi adapter hard/software van) mijn PC over de datum is want als ik de netwerk snelheid vergelijk in het windows status scherm vergelijk met een laptop ernaast is zelfs de snelheid bij de beste verbinding bedroevend (PC: 65Mbps vs Laptop: 866Mbps)

Alle andere apparaten werken prima, dus wat mij betreft "opgelost"
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een aanzienlijk verschil! Gelukkig is een WiFi adapter niet heel prijzig. Misschien heb je nog wat aan deze link: Tweakers Pricewatch: Netwerkadapters (USB3, 5Ghz ac)

Reageer