Beantwoord

Experia WiFi met V10a

  • 10 August 2019
  • 12 reacties
  • 1235 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds enkele dagen (weer) glasvezel van KPN. Nu met de Experiabox 10Va. Op zolder is het WiFi bereik slecht. Nu ligt er een UTP kabel naar de eerste etage. Als ik daar een Experia WiFi aansluit valt dan de WiFi op de Experiabox uit of blijft deze ook aan staan en wordt de Experia WiFi een extra ondersteuning?
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 August 2019, 15:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Op de V10a blijft de WIFI gewoon aan staan. De Experia WiFi ondersteunt inderdaad je WIFI. Lees extra WIFI punt, dus WIFI in alle hoeken van je huis.
Reputatie 7
Hallo @Experia WiFi samen met V10a, welkom op het forum! Bij de V10a blijft WiFi gewoon aan als je een Experia WiFi aansluit inderdaad, bij alle eerdere modellen Experia Box wordt de WiFi wel uitgezet. Op het moment dat je de Experia WiFi bekabeld aansluit zal deze de WiFi gegevens automatisch overnemen en als extra toegangspunt werken. Je hoeft daarvoor zelf niets in te stellen 🙂
Reputatie 1
Badge
Bedankt beide!

Ik kan aan de slag er mee! 😀
Reputatie 7
Helemaal goed, succes! Laat je ons weten of het gelukt is of als je er meer vragen over hebt?
Reputatie 1
Badge
Gelukt hoor @Jasper! Duurde eventjes voor de Experia WiFi verzonden was bij KPN, maar het werkt prima met de Experiabox V10a!

Alleen niet gelukt om een aparte SSD voor 2.4 en 5 Ghz te maken. Nu maar weer samengevoegd.
Reputatie 3
Badge +1
Werk dit ook met de oude wifi versterker die ik toen bij telfort hebt gekocht ?
Reputatie 3
Badge +1

Reputatie 1
Badge
Ik heb geen idee @wortellica , maar misschien dat @Jasper het weet... of @Hoopvol
Reputatie 3
Badge +1
Ok @jjwonline we wachten op antwoord van @Jasper en of @Hoopvol !
Reputatie 7
Badge +9
Ik had zo'n witte versterker van de KPN, dus ik ga ervan uit dat deze gewoon te gebruiken is met de Experiabox. Het voordeel is wel dat de WIFI van de Experiabox blijft werken. Deze WIFI versterker moet je ook bedraad aansluiten op je Experiabox.
De witte kun je ook draadloos aansluiten.
Reputatie 7
Hallo @wortellica, deze witte versterker werkt anders inderdaad, die kan je draadloos verbinden met de Experia Box, deze neemt geen gegevens over van de Experia Box en past daar ook niets op aan. Op deze pagina wordt het installeren en gebruiken van dit model beschreven.

Gelukt hoor @Jasper! Duurde eventjes voor de Experia WiFi verzonden was bij KPN, maar het werkt prima met de Experiabox V10a!

Alleen niet gelukt om een aparte SSD voor 2.4 en 5 Ghz te maken. Nu maar weer samengevoegd.

Fijn dat het gelukt is @jjwonline! Als beide frequenties dezelfde SSID gebruiken kunnen apparaten automatisch overschakelen van 2.4 GHz naar 5 GHz, net welke het sterkste is op dat punt.