Beantwoord

Experia wifi moet regelmatig worden herstart

  • 23 June 2019
  • 14 reacties
  • 263 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties
Heb twee van die Experia Wifi dingen.
Echter, op enig moment (binnen een dag) valt ie uit. Lampjes branden wel, maar wifi werkt niet.
ik loop bijv. Van eerste verdieping naar zolder. Daar hoort ie dan het sterkere signaal van de zolder experia wifi over te nemen.
wifi aan en uit op mobiel werkt niet. Hij pakt dan alleen het zwakkere signaal van beneden.
alleen stekkertje eruit en weer erin helpt!
Ik vermoet dat het een of andere instelling (dns oid) in mijn V10 modem is die niet goed staat.
iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door Marina_ 9 July 2019, 14:22

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @FAL, Welkom hier! Je maakt gebruik van twee Experia WiFi versterkers. Je geeft aan dat het signaal wegvalt. Gaat het hier dan over één WiFi versterkers of over ze allebei? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik het uitzoeken.
Ok, profiel aangepast.
ik geloof dat het met name de wifi versterker boven is die uitvalt. Overigens branden de lampjes dan wel gewoon zoals het hoort.

ook al eens telefonisch gemeld, maar niet meer teruggebeld door storingsmonteur.
als ik zelf instellingen kan wijzigen in het modem daarvoor, dat lukt wel, ik heb vaker ingelogd op modem
Reputatie 7
Badge +19
@FAL, Bedankt voor je toelichting. Ik heb je verbinding doorgemeten, maar vind geen bijzonderheden. Hoe heb je jouw Experia WiFi boven aangesloten op het modem? Via een kabel of een draadloze verbindingsset?
Goede avond, ik ervaar hetzelfde probleem. Heb de eerste versterker aan de Experiabox gekoppeld. De 2e versterker staat via DVS op 1e verbinding. Heb al getracht de beide apparaten te resetten om zodoende weer van vooraf aan te beginnen. Ook het resetten werkt dan niet meer.
Overigens zie ik in de app THUIS van KPN dat beide experia wifi's goed zijn aangesloten
Reputatie 7
Badge +19
@CorVer51, Goed dat je aangeeft dat ook jij dit probleem ervaart en hoe je de Experia WiFi hebt aangesloten. We raden het niet aan om een Experia WiFi aan te sluiten d.m.v. een DVS. Dat komt doordat de techniek die de DVS gebruikt, gevoelig is voor storingen van buitenaf. De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk, slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Daarnaast is de praktische haalbare snelheid van de DVS in de meeste huishoudens lager dan van WiFi. Dit betekent dus dat je naast mogelijke storingen op het WiFi netwerk, ook een lagere snelheid overhoudt. Dat is ook niet wenselijk, daarom promoten we dit niet met een DVS. Uiteraard kun je deze constructie gebruiken en het is niet gezegd dat je deze storingen zult ervaren. Aangezien jullie wel storingen ervaren, houdt dan rekening met de genoemde storingsfactoren. Als er iets onduidelijk is, hoor ik het graag.
Marina, goede avond, ik begrijp wat je zegt.
Maar enkele jaren terug is door KPN sterk gepromoot om draadloos te gaan werken. Heb diverse jaren met een DVS probleemloos kunnen werken, maar omdat de problemen ontstonden heb ik naast de zwarte wifiversterkers ook nieuwe DVS-en aangeschaft t.w. de 1200 serie nu. Ben inmiddels meer dan € 200 kwijt voor iets wat niet goed werkt. Onlangs nog een monteur geweest. Nadat hij zag dat er met DVS werd gewerkt, gaf hij aan weinig te kunnen betekenen omdat er een bekabeling nodig was. Ik heb enkele jaren geleden ook de oude wifiversterker ( wit ) aangeschaft om in de huiskamer een goede wifi te hebben, hetgeen ook is gelukt. Maar deze oude apparaten worden door KPN niet meer geleverd.
Ik haal met de witte versterker een snelheid van 70 MBPS bij een abonnement van 100. Dit vind ik keurig. Met de zwarte exemplaren haal ik rondom 20 tot 30 MBPS. en gelet op de ervaring met het witte kastje is dit ronduit teleurstellend.
Als antwoord op vraag Marina: mijn experia wifi op zolder ligt aan ethernetkabel.
En geeft ook ethernet via kabel door aan de zoldercomputer

op enig moment dus wel op ethernet internet, maar niet op die wifi
Reputatie 7
Badge +19
@FAL, Zolang de WiFi versterkers aangesloten zijn met een kabel, hoor je geen problemen te ervaren. Heb je de WiFi op het modem uitgezet?
Wifi op modem staat uit, toch valt op enig moment het wifi weg van 1 van beide versterkers
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @FAL, Excuses voor de late reactie. Hier nog een aantal tips om ervoor te zorgen dat de WiFi verbinding op zolder stabieler wordt.
  • Zorg dat de versterker op een centrale locatie staat. Als de Experia Box op de begane grond staat, en je wil goede WiFi op zolder, zet de versterker dan op de 1e verdieping.
  • Zorg dat de versterker niet direct tegen een muur staat. Daardoor gaat direct een deel van het signaal verloren.
  • Het kan zijn dat je verbinding maakt via 5Ghz WiFi, maar dat er te veel obstakels zijn voor een goed signaal. Je kunt het 2,4Ghz en 5Ghz netwerk scheiden door naar http://192.168.2.149 te gaan (wachtwoord op een sticker op de versterker) en bij AP Settings een andere naam in te stellen voor het 5Ghz netwerk. Zo kun je testen wat het best werkt op zolder.
Tja Marina, al jouw suggesties gaan er van uit dat het ding het gewoon doet. Maar hij doet het niet!!!
na verloop van tijd valt het wifi signaal gewoon weg. Ik heb dan alleen een zwak signaal van de versterker op de eerste verdieping.
als ik dan even het voedingsstekkertje eruit trek, doet ie het even later wel (en geeft dan uitstekend signaal).

probleem is dus dat ie na een x aantal uren geen wifi meer doorgeeft (terwijl hij wel ethernet doorgeeft via kabel aan mijn mac)
misschien moeten we er toch maar eens een deskundige bijhalen? Storingsmonteur ofzo?
probleem is dat ik die besteld had en die zou terugbellen, maar ook nooit meer iets van gehoord..
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Fal, We kunnen twee dingen doen. We kunnen de versterker omruilen of een monteur langs laten komen. Zullen we dit verder bespreken in een privébericht?

Reageer