Beantwoord

Experia Wifi of Draadloze versterker of gecombineerd?

  • 11 November 2019
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Vraagje.

  • Ik heb 2 Experia Wifi’s en 2 Draadloze versterkers.
  • Ik heb een (nieuwbouw) huis van 3 verdiepingen
  • Er loopt een ethernetkabel naar de 1e verdieping, niet naar de 2e
  • De Experia 10A box staat op de begane grond
  • Op de 1e verdieping staat nu een draadloze versterker (met ethernetkabel aangesloten)
  • Op 2e verdieping staat een draadloze versterker
  • De Experia Wifi’s gebruik ik niet

Is dit de best mogelijke verbinding? Of is het nog beter een combi te maken met de Experia Wifi en de draadloze versterker? Ben even benieuwd!

icon

Beste antwoord door Bart_ 15 November 2019, 11:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo@Erik Woudenberg Ik ben eigenlijk in de eerste plaats benieuwd hoe je het nu ervaart. Ben je tevreden met de snelheden die op de verschillende plekken haalt? Wat voor een draadloze versterkers heb je eigenlijk? 

Hey Bart, ik heb 2 draadloze KPN versterkers (de nieuwste). Ik moet eerlijk zeggen dat ik best tevreden ben met de snelheden die ik nu haal. Waar ik met de 2 Experia Versterkers heel lage of geen snelheden haalde, is het nu wel goed. Ik vroeg me alleen af een combinatie van draadloos en de Experia Wifi een nog stabieler netwerk oplevert. 

Hallo @Erik Woudenberg  het beste resultaat behaal je als de draadloze versterkers via de 5.0-band verbonden zijn met het modem, dan haal je de hoogste snelheid, alleen het bereik is wat minder ver dan bij de 2,4-band, maar het kan voor jou voldoende zijn.

Bekabeld werken heeft nog altijd de voorkeur, maar dat kan niet altijd.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hey Bart, ik heb 2 draadloze KPN versterkers (de nieuwste). Ik moet eerlijk zeggen dat ik best tevreden ben met de snelheden die ik nu haal. Waar ik met de 2 Experia Versterkers heel lage of geen snelheden haalde, is het nu wel goed. Ik vroeg me alleen af een combinatie van draadloos en de Experia Wifi een nog stabieler netwerk oplevert. 

Ha, duidelijk @Erik Woudenberg De versterkers zouden in principe moeten kunnen samenwerken, al durf ik het niet te garanderen. Ik ben het simpelweg nog niet eerder tegengekomen. Je zou het eens kunnen testen. 

Reageer