Beantwoord

Experia wifi roaming firmware

  • 27 March 2019
  • 38 reacties
  • 3919 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Is er meer info over de experiawifi roaming filmware?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 March 2019, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Nee, nog niks te melden over een firmware update...
Reputatie 5
Badge +6
Maar mag ik vragen waarom er overal staat binnen enkele maanden dat er een update is, maar dit staat er al iets van 2/3/4 maanden. Ik snap t niet dan. Ik word er eerlijk gezecht ook wel erg geirriteerd van. Want waarom word de wifi versterker geleverd. heel kort. en isweer weg met wel roaming. Maar dan komen jullie met experia wifi zonder roaming, jullie konden toch wel een beetje denken dat er heeel veel storingen zullen gaan komen en klachten, dus waarom is de verkoop van de wifi versterkers gesloten terwijl deze wel goed bereik leveren, wel roaming hebben, wel veel porten hebben. En de Experia wifi hebben uitrgebracht terwijl deze geen goed bereik heeft tussen betonne muren wat wel moest kunnen, geen roaming, weinig porten. Wat nou als jullie de wifi versterkers de experia wifis maken? dan kunnen klanten de experiawifi's weer inruilen voor een wifi versterker die de experiawifi gaan heten, hebben tijdelijk een oude layout en jullie voeren daarna een update uit met een experia wifi layout met app beheer. 123 houdje van papier. en dat omruilen wel dan even per mail verzenden natuurlijk maar snap je?

Nog iets. vroeger toen ik bij KPN kwam, altijd maar dan ook echt altijd als ik een chat starte deden ze metingen, speedtests, verbeteringen maken op afstand. En nu krijg ik alleen naar me bakkes gesleurt, gebruik de tuner maar, die heeft de baas over ons. Ten eerste, de tuner lost vrij weinig op. ten tweede hij kan niet jou probleem weten, ten derde hij kan alleen je een betaalde, gratis moneur bieden of een experia wifi als je er nog geen 2 hebt terwijl de limiet 3 is. Voor mij als klant is het zwaar frustrerend. Ik wil niet de heletijd monteurs in men huis hebben. ik wil gewoon net als hoe het eerst ging, op afstand. Het werd toen ook echt altijd opgelost.


Iedereen die hiermee eens is doe een like.
Reputatie 5
Badge +6
@Paul_ ^^
Reputatie 5
Badge +6
Hallo,

Omdat ik geen gehoor krijg maak ik wel weer een post.

Hieronder mijn vragen en klachten van https://forum.kpn.com/internet-9/experia-wifi-roaming-firmware-470575 :


Maar mag ik vragen waarom er overal staat binnen enkele maanden dat er een update is, maar dit staat er al iets van 2/3/4 maanden. Ik snap t niet dan. Ik word er eerlijk gezecht ook wel erg geirriteerd van. Want waarom word de wifi versterker geleverd. heel kort. en isweer weg met wel roaming. Maar dan komen jullie met experia wifi zonder roaming, jullie konden toch wel een beetje denken dat er heeel veel storingen zullen gaan komen en klachten, dus waarom is de verkoop van de wifi versterkers gesloten terwijl deze wel goed bereik leveren, wel roaming hebben, wel veel porten hebben. En de Experia wifi hebben uitrgebracht terwijl deze geen goed bereik heeft tussen betonne muren wat wel moest kunnen, geen roaming, weinig porten. Wat nou als jullie de wifi versterkers de experia wifis maken? dan kunnen klanten de experiawifi's weer inruilen voor een wifi versterker die de experiawifi gaan heten, hebben tijdelijk een oude layout en jullie voeren daarna een update uit met een experia wifi layout met app beheer. 123 houdje van papier. en dat omruilen wel dan even per mail verzenden natuurlijk maar snap je?

Nog iets. vroeger toen ik bij KPN kwam, altijd maar dan ook echt altijd als ik een chat starte deden ze metingen, speedtests, verbeteringen maken op afstand. En nu krijg ik alleen naar me bakkes gesleurt, gebruik de tuner maar, die heeft de baas over ons. Ten eerste, de tuner lost vrij weinig op. ten tweede hij kan niet jou probleem weten, ten derde hij kan alleen je een betaalde, gratis moneur bieden of een experia wifi als je er nog geen 2 hebt terwijl de limiet 3 is. Voor mij als klant is het zwaar frustrerend. Ik wil niet de heletijd monteurs in men huis hebben. ik wil gewoon net als hoe het eerst ging, op afstand. Het werd toen ook echt altijd opgelost.

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Julian, sorry voor de wat late reactie.

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De (witte) WiFi Versterker heeft geen roaming, en krijgt geen roaming... En de Experia WiFi nog niet. Voor heel veel klanten werkt de Experia WiFi goed, alleen zie je die klanten waarschijnlijk wat minder snel hier op het forum langs komen. Weinig poorten heb je natuurlijk gelijk in.

De WiFi Versterker die we eerst leverden komt niet meer terug, dus idee over omruilen etc. zal niet gaan gebeuren. In de toekomst zal er ongetwijfeld weer een opvolger komen, maar daar is op dit moment nog niets over te melden.

De klantenservice kan nog steeds hetzelfde als 'vroeger'. WiFi-kanaal veranderen, modem resetten, kijken welke internetsnelheid binnenkomt etc. De tuner heeft het voordeel dat hij metingen doet op specifieke locaties in huis, dat kan de klantenservice niet. De tuner lost voor jou schijnbaar weinig op, maar in veel gevallen werkt dat wel goed. Als de WiFi-tuner aangeeft dat je een gratis monteur kan krijgen, en je hebt problemen met de WiFi, dan kan je het beste die monteur laten langskomen... Als je liever geen monteur over de vloer hebt, dan is dat natuurlijk een keuze...
Reputatie 5
Badge +6
Is er meer info over de experiawifi roaming filmware?
Reputatie 7
Badge +25
Ja. Het zit op dit moment in de testfase.
Reputatie 5
Badge +6
Ja. Het zit op dit moment in de testfase.
Kan ik die ajb krijgen
Reputatie 7
Badge +25
Nee, de software wordt op dit moment intern getest en is nog beschikbaar voor klanten.
Reputatie 5
Badge +6
Wanneer komt nou die update voor de experiawifi?!

Dat testen is echt wel klaar

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Wanneer komt nou die update voor de experiawifi?!

Dat testen is echt wel klaar

@Julian Borghuis: ik heb nog geen datum voor je. Dat testen is nog niet klaar, ik weet niet hoe je erbij komt dat het wel klaar is. Ook moeten n.a.v. testen soms nog weer aanpassingen gedaan worden, en dan opnieuw worden getest (dat is het idee van testen natuurlijk).

Ps. Je hoeft niet elke keer een nieuw topic aan te maken als je een vraag hebt over exact hetzelfde. Je kan dat dan gewoon in het bestaande topic vragen.
Reputatie 5
Badge +6
Nu dan?
Reputatie 7
Badge +30
Nope.
Reputatie 5
Badge +6
duurt lang zeg... had gehoopt nu al te kunnen beginnen
Reputatie 7
Badge +30
Ik snap het! Maar ik kan er helaas niets anders van maken 😞.
Reputatie 5
Badge +6
De kpn monteur zei ook KPN doet inderdaad best lang over testen en maken. Ik wil heel graag de test update ontvangen maar dat kan niet volgens jullie. Toch vind ik eigenlijk dat jullie hier wel een betere oplossing voor moeten maken, gezien ik niet echt blij ben met dit
De kpn monteur zei ook KPN doet inderdaad best lang over testen en maken. Ik wil heel graag de test update ontvangen maar dat kan niet volgens jullie. Toch vind ik eigenlijk dat jullie hier wel een betere oplossing voor moeten maken, gezien ik niet echt blij ben met dit
Ik ben het met je eens dat het vrij lang duurt toch een vraag wat heb je liever een goed geteste update die stabiel is en werkt of een beta update met kuren?
Reputatie 5
Badge +6
beta update!! 100 % dan maar geen support op die update totdat de update uit is. Ik word gek van de verschillende wifi netwerken die ik moet scheiden om nog een beetje alles goed te kunnen laten werken!! JiJ? @Galdor68
Ik wil zeker geen beta doe mij iets dat werkt en goed getest is.
Het lijkt me wel een idee om een stabiele beta beschikbaar te stellen.

De Experiawifi doen voor mij wat ze moeten doen ook zonder de roaming mijn eigen devices pakken zelf de sterkste verbinding goed op, dit is niet altijd de snelste (5ghz) wat voor een 50Mb abonnement weinig uitmaakt op de drukte op 2,4 ghz na.
Hallo,
We zijn 2 maanden verder na de laatste post. Is er inmiddels wat nieuws bekend?

Dank en groet.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo,
We zijn 2 maanden verder na de laatste post. Is er inmiddels wat nieuws bekend?

Dank en groet.

Nee, ik heb nog geen datum.
Reputatie 1
Graag een update van de update. Wat is de status van het project? Oplevering project nog dit jaar? Of 1e helft van volgend jaar? Dat is informatie die enige houvast geeft.
Ik lees 't graag!
Reputatie 5
Badge +6
^^^
Reputatie 5
Badge +6
Er wordt zeker aan een upgrade gewerkt, we laten dit niet zo voor wat het is. Wanneer deze gaat komen, is echter nog niet duidelijk. Wanneer dat wel het geval gaat zijn, zullen jullie dat zeker op het forum lezen en natuurlijk merken aan de Experia Wifi.

Hoef ik trouwens niet te horen.
dit antwoord is gewoon zo standaart als de pest. ik hoef eerlijk dit antwoord niet eens meer te horen, wat anderen ook denk ik willen.
Een fast roaming maken en uitrollen is echt niet zo lastig en dat testen? doen jullie niet, is vorig jaar blijkbaar ook niet gebeurt want anders waren die storingen er ook niet bij de experiabox.
Reputatie 1

Iets bekend?