Beantwoord

Experia wifi roaming firmware

  • 27 March 2019
  • 38 reacties
  • 3921 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Is er meer info over de experiawifi roaming filmware?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 March 2019, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Iets bekend?

Ja, we zijn er druk mee bezig. We zitten in de test fase. Als de firmware beschikbaar is zullen we dat hier posten. De update gaat zeker nog komen. :rofl::clown:

Reputatie 1

Kijken jullie ook naar de mogelijkheid om gastnetwerken te ondersteunen?

Kijken jullie ook naar de mogelijkheid om gastnetwerken te ondersteunen?

Daar gaan we zeker naar kijken, maar zullen dit nooit uitbrengen. Wellicht dat we dit alleen in een interne beta versie mogelijk maken. 

al ruim een half jaar verder pfff

ik vermoed dat die sip gegevens ook nooit komen en ga maar eens kijken naar een andere provider

over de experia wifi gisteren even mee gewerkt beneden in de kelder opzich werkt deze wel goed

maar wat is eigenlijk de laatste firmware ik heb deze nog 1.00.19v2 en die stamt uit het pilot van de experia wifi dacht al zo,n 1 jaar terug

 

Reputatie 4
Badge +3

Al enkele dagen zit de firmware versie 1.00.26v3 op m'n Experia wifi.

 

lukt voor geen mogelijkheid

wat ik vermoed is dat ik die verplichte experiabox er weer achter moet doen voor deze update

of downloaden maar ja waar ?

ik heb deze experia wifi als simpel ap in de kelder staan

deze staat opgesteld achter een netgear r9000

wat dan weer door een fritzbox als hoofd router in meterkast 1 staat (testen)

deze handelt internet / itv af en een switch voor vlan7 voor telefoon naar experiabox

 

 

Volgens mij beschikken de Experia Wifi’s sinds december over roaming en Mesh functionaliteit.

Klopt dat?

Volgens mij beschikken de Experia Wifi’s sinds december over roaming en Mesh functionaliteit.

Klopt dat?

Als ze de laatste update hebben gehad klopt dat.

 

Volgens mij beschikken de Experia Wifi’s sinds december over roaming en Mesh functionaliteit.

Klopt dat?

Als ze de laatste update hebben gehad klopt dat.

 

Nee de zwarte EW hebben geen Mesh wel Bandsteering. 

Reputatie 7
Badge +24

Nee de zwarte EW hebben geen Mesh 

Lees dit topic eens: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-wifi-update-1-00-26v3-484206

Daar staat:

Het betreft versie 1.00.26v3 en hiermee wordt de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Degene die dit geschreven heeft snapt volgens mij niet helemaal wat Mesh is. Wat hier beschreven staat, "verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt", is roaming functionaliteit.

Maar vervolgens staat eronder:

Bijkomend voordeel is dat de Experia wifi's nu ook samenwerken met de nieuwe (ronde) draadloze wifi versterker voor een nog betere dekking.

En dat is Mesh. Maar niet op zodanige wijze dat je de zwarte vierkante Experia WiFi's nu draadloos kunt gebruiken. Dat kan niet.

Als je 2 ronde witte versterkers aanschaft, dan moet je normaal gesproken de ene bekabeld aansluiten. De andere kun je dan draadloos gebruiken. Dit werkt via Mesh. Als je nu een zwarte vierkante Experia WiFi hebt, dan hoeft dat niet meer. Dan kun je de ronde witte versterkers beide draadloos gebruiken. Deze verbinden dan via Mesh met de Experia WiFi.

Ik heb me gebaseerd op de product omschrijving die pagina heeft een update nodig en het ontbreken van een derde band wat zover ik weet voor een goede mesh werking noodzakelijk is. Nu kan door sommige systemen blijkbaar ook een draad als onderling communicatie kanaal worden gebruikt, mogelijk zit deze functie dan in de EW's.

Wat de roaming betreft voor de update verbonden mijn devices ook met de dichst bijzijnde EW. En door het toepassen van 1 ssid en ww ging dat al vrij naadloos. 

Reputatie 5
Badge +6

De nieuwe zwarte experia wifi's hebben nu mesh. Dit is door een update zie forum.

Alleen raad ik iedereen af om te updatyen zie https://forum.kpn.com/internet-9/experiawifi-problemen-nemen-weer-toe-487376#post891566

Reputatie 7
Badge +24

Updaten gebeurt automatisch, kun je niet tegen houden. Tenzij je ze achter een eigen router hebt.