Beantwoord

Experia wifi switcht vaak

  • 17 March 2019
  • 17 reacties
  • 396 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Hallo,

Ik heb een probleem.
Ik ben der achter gekomen dat de experiawifi gemaakt is voor meerdere wifis in 1 wifi te maken.
Maar wij merken wat.
Als wij met onze telefoons naar onze aanbouw lopen (zit een betonne muur tussen) gaat hij van 5 streepjes naar 1 of 2 streepjes. En als je soms een heeel klein beetje beweegt weer 5 en weer 2 of 1. De experiawifi zit trouwens ook maar dan 5 meter van ons af. Dit is ook voor de achtertuin. Boven op zolder hebben we nog een experia wifi maar soms als ik mijn telefoon uit doe gaat de wifi ook soms herverbinden ik heb in de instellingen van me telefoon gewoon wifi aan in slaapstand aangezet. Is hier wat aan te veranderen zodat ze niet zo makkelijk naar de andere experia wifi van zolder switchen of naar beneden. Ik denk zelf dat dit hier aan ligt.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 March 2019, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoi Julian. Ik begrijp dat als je naar de uitbouw loopt dat het signaal dan minder wordt? Je schrijft dat er een betonnen muur zit. Dat kan daar natuurlijk mee te maken hebben. Wat is concreet het issue waar je tegenaan loopt.
Heb je ook deze wifi tuner al eens doorlopen: https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Reputatie 5
Badge +6
We lopen het meest aan dat hij herverbind met ons netwerk omdat hij dan waarschijnlijk de experiawifi van zolder wil connecten maar hij met beneden moet connecten.
Reputatie 5
Badge +6
Het lijkt verdacht veel op https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-valt-steeds-weg-met-wifi-experia-461728

Ik zal wel de 5ghz en 2,4 uitelkaar halen
Reputatie 5
Badge +6
De momentele wifi status in de aanbouw (zie bijlage).

Zoals je ziet 5ghz is laag
Ik zal de settings van de experiawifi boven en beneden van 5ghz en 2,4gjz even in de bijlage zetten
Dank! Zo te zien 'hangt' alles wel netjes in de lucht. Het kan geen kwaad om je netwerklijstje in je telefoon eens op te schonen en verbindingen opnieuw te maken. 2,4 en 5Ghz hebben hele verschillende eigenschappen. Onze wifi versterkers hebben nog geen roaming aan boord. Dat gaat wel komen. Vanaf dat moment switcht het netwerk naadloos. Ik hoop dat die update de komende maanden uitgerold gaat worden. Tot die tijd is het een beetje experimenteren met kanalen en eventueel de locatie van de wifiversterker veranderen. (soms doet een halve slag draaien al wonderen)
Reputatie 5
Badge +6
Kunt u me dan de beta versie daarvan geven?
Reputatie 5
Badge +6
Of is het mogelijk dat u 2 extra experiawifi gratis geeft? Zodat ik die in de aanbouw en achtertuin kan plaatsen? Ik heb daar lan kabels namelijk
Hoi Julian. KPN probeert wifi in een gemiddelde woning te garanderen. Dit gaat via de tool. Ik geloof dat de grens op maximaal 3 wifi versterkers zit. Daarmee zou een gemiddelde woning gedekt moeten zijn. Je kunt dus proberen om met die tool nog een versterker aan te vragen.
Tevens is het mogelijk om bij te kopen, mocht je willen uitbreiden: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=282
Reputatie 5
Badge +6
Na kan je me dan er 1 nog versturen zou helemaal mooi zijn wel gratis he.
Reputatie 5
Badge +6
Want ze leveren alleen een wifi Monteur gratis en dat wil ik niet. Alleen een experia wifi extra
Had ik graag gedaan, maar de tool is hierbij leidend. Dus je zult even met je mobieltje of laptop de kwaliteit in de bijbouw moeten meten. Als die onder de maat is kan de tool aangeven dat er noodzaak is voor een 3e versterker. Kun je dat eens proberen?
Reputatie 5
Badge +6
Allang gedaan.... Ik wil alleen een extra gratis experiawifi

Reputatie 5
Badge +6
Dus wil je er 1 gratis opsturen?
Reputatie 5
Badge +6
Een gratis experiawifi
Niet om je dwars te zitten of je tegen de haren in te strijken maar wat is je bezwaar tegen een wifi monteur? Die kan de boel gelijk even optimaliseren en zoals gezegd: het is gratis.
Ik had je uiteraard graag een experia wifi gestuurd maar ik heb die mogelijkheid niet. Als de monteur inschat dat een derde tuner de boel kan verbeteren zal hij die ongetwijfeld plaatsen. Wie weet heeft hij nog wat andere tips/trucks om wifi beter te maken. Ik hoop dat je iets voor deze optie voelt. En dan kun je deze inplannen op een tijdstip dat het jou uitkomt.
Reputatie 5
Badge +6
Alles is goed en snel alleen niet bij de bijbouw dus zou gek zijn om daar nog een monteur voor te komen tevens is die laatst al geweest. En heb zelf ook veel techniek dus graag ontvang ik toch nog een gratis experia wifi waar kan dat wel dan js zit me erg dwars namelijk ni dan
Helaas. Dit is wat het is. Als je vind dat er verbetering moet komen dan kun je zelf de monteur inboeken of via de webshop zelf een versterker aanschaffen. Succes!