[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51840 keer bekeken

Huidige updates

Zie hiervoor ons forumonderdeel Product Updates.

 

Vorige Update oktober 2022

Voor discussie, zie het losse topic:

 

Vorige update januari 2022

 

Vorige update juli 2021

Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.11v1 (Superwifi) en 1.00.31v1 (Experia Wifi). Deze update heeft geen functionele wijzigingen. Hij dient alleen om de Superwifi en Experia Wifi voor te bereiden op mesh-integratie met de Box 12 later dit jaar. 

 

Vorige update maart/april 2021

 

Vorige update oktober 2020

Van 30 september t/m 7 oktober worden de Experia Wifi, Superwifi en Wifi Versterkers voorzien van nieuwe software. Voor de Experia Wifi zal dit versie 1.00.29 zijn en voor de Superwifi versie 1.00.09 zijn. De Wifi Versterker gaat naar 001.007.88.

  • Soms crashte het mesh proces waardoor het roaming/bandsteering deel niet meer reageerde (internetverkeer zelf liep wel gewoon door). Dit is verholpen.
  • Weergaveprobleem met het SSID invoerveld verholpen waardoor deze nu correct alle 32 tekens laat zien i.p,v. maximaal 27.
  • Op de overzichtspagina is nu duidelijk zichtbaar welke apparaten via ethernet (solide lijn) of wifi (stippellijn) verbonden zijn. Tevens staat nu bij elk verbonden apparaat de verbindingssnelheid.
  • Ook is op de overzichtspagina een weergaveprobleem verholpen waarbij er soms een rode lijn zichtbaar was (meestal na een verandering in het netwerk) waardoor het leek alsof er geen verbinding is, terwijl dat wel zo is.
  • Onder water aanpassing in het configureren/beheer van de apparaten. Hier merk je als klant niets van.
  • Het certificaat van de update server wordt vernieuwd, die hebben we alvast toegevoegd aan de software van de wifi-apparaten. Hier merk je als klant ook niets van.

 

Vorige update februari 2020

Dit betrof versienummer 1.00.28. De belangrijkste verbeteringen hierin waren:

  • Streams via Chromecast kunnen weer bediend worden (play/pauze e.d.)
  • De lijst met verbonden apparaten wordt nu correct opgeschoond zodat apparaten die niet langer verbonden zijn ook na 72 uur uit de lijst verdwijnen.
  • Het indrukken van de WPS knop in de interface zorgt niet meer voor een witte pagina
  • Sommige apparaten konden niet handmatig geüpdatet worden, dit is nu opgelost.
  • De lengte van de namen die je de apparaten in je netwerk kunt geven is verhoogd naar 32 karakters.
  • Verbeteringen in de werking tussen de Experia Box als master-apparaat en de Experia Wifi als slave-apparaat.

 

Nieuw in deze versie is gastnetwerk! Dit is nu beschikbaar in de Experia Wifi. Je kunt dit via de interface aan- en uitzetten en het SSID van het gastnetwerk aanpassen. Voor degenen die ook een V10 hebben en de gastwifi daarop actief hebben, deze werkt op een iets andere manier dan de gastwifi in de Experia Wifi. De Experia Wifi neemt het gastnetwerk van de V10 dan ook niet over. Deze twee kunnen naast elkaar bestaan.

​​

Vorige update november 2019

Dit betrof versie 1.00.26v3 en hiermee werd de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Bijkomend voordeel is dat de Experia Wifi's nu ook samenwerken met het Superwifi punt voor een nog betere dekking.

Wel is het vanaf dit versienummer niet meer mogelijk om het SSID te splitsen, of selectief de 2,4 of 5Ghz uit te zetten.


 

KPN Thuis app

Het is met de update vanaf 11-2019 ook mogelijk om de Experia Wifi's via de KPN Thuis app te bedienen. Met de Thuis app sluit je in een paar stappen de Experia Box en de wifiversterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen.

  • Je kunt de app direct gebruiken zonder inlog.
  • Wijzig je wifi-instellingen zoals netwerknaam en wachtwoord.
  • Stap voor stap hulp bij aansluiten.

 

Veelgestelde vragen (FAQ):
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi zit achter een eigen router. Krijg ik nu wel de update?

Zo lang er een internetverbinding is, wel. Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi heb ik in gebruik op een niet-KPN netwerk. Krijg ik nu wel de update?

Ja, de wifipunten checken zelf regelmatig of er een update is. De server waarmee ze daarbij contact leggen is ook bereikbaar vanaf andere netwerken dan KPN. Verder geldt hetzelfde als bij de vraag hierboven: Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 7

Hallo @r_k , ik heb de wifi op de V10 weer gewoon aan kunnen zetten na de upgrade van de Experia wifi.

Ik heb wel de Telfort versie. De beide wifi's werken dus goed naast elkaar.

Dat hoort absoluut niet te kunnen en door het aanzetten van de wifi op de Experia Box help je de smart/fast roaming functionaliteit van de Experia WiFi's volledig om zeep. Niet dat dat erg is, maar als je ooit een VoWiFi gesprek voert, ga dan niet te veel lopen door je woning, want telkens als je van de Experia Box naar een Experia WiFi switcht vice versa dan zal de verbinding even verbroken worden. 

Reputatie 3
Badge

Drama duurt voort. Experia Wifi’s zenden geen WiFi meer uit, ook al staat in de instellingen van wel. Resetten tot je ons een weegt, niets helpt. 


Hier heb ik dus ook last van. Experia WiFi zend inderdaad geen internet uit. Ben alleen verbonden met de router beneden. Ik ben hier in het menu van de experia wifi achter gekomen omdat ik zie dat er 0 apparaten verbonden zijn. Ook heb ik getracht om via het 5GHz MAC adres verbinding te maken met 5G van de experia wifi, maar dit lukte maar enkele seconden nadat ik deze had gereset. Na een paar seconden hield hij er weer mee op. Dit is geen doen..

 

Ik heb exact dezelfde problemen!

Reputatie 1

Nieuw op het forum, maar tijd genoeg om een berichtje te tikken, nu ik al sinds 8 uur weer aan de lijn ben met (nu) medewerker nr. 3. 
Sinds de update maandagmiddag doen geen van de drie Experia-versterkers het meer, en op last van de helpdesk resetten, factory reset etc. helpt niet. Dat leg ik de medewerkers ook steeds uit, maar die hebben geen idee. Iemand hier op het forum wel ?
- experia V10a modem, niets gewijzigd met bijz. instellingen of zo. Alles nog ingesteld zoals het al een jaar perfect gewerkt had. 

Help! :-)

Reputatie 1

Nieuw op het forum, maar tijd genoeg om een berichtje te tikken, nu ik al sinds 8 uur weer aan de lijn ben met (nu) medewerker nr. 3. 
Sinds de update maandagmiddag doen geen van de drie Experia-versterkers het meer, en op last van de helpdesk resetten, factory reset etc. helpt niet. Dat leg ik de medewerkers ook steeds uit, maar die hebben geen idee. Iemand hier op het forum wel ?
- experia V10a modem, niets gewijzigd met bijz. instellingen of zo. Alles nog ingesteld zoals het al een jaar perfect gewerkt had. 

Help! :-)

update: ze weten het echt niet en gaan een monteur sturen. Ik ben benieuwd.

 

Reputatie 1

Nieuw op het forum, maar tijd genoeg om een berichtje te tikken, nu ik al sinds 8 uur weer aan de lijn ben met (nu) medewerker nr. 3. 
Sinds de update maandagmiddag doen geen van de drie Experia-versterkers het meer, en op last van de helpdesk resetten, factory reset etc. helpt niet. Dat leg ik de medewerkers ook steeds uit, maar die hebben geen idee. Iemand hier op het forum wel ?
- experia V10a modem, niets gewijzigd met bijz. instellingen of zo. Alles nog ingesteld zoals het al een jaar perfect gewerkt had. 

Help! :-)

update: ze weten het echt niet en gaan een monteur sturen. Ik ben benieuwd.

 

update: ze kunnen niet bij de afspraken site komen. Sic. Als iemand een tip heeft of ik toch nog zelf  iets kan doen, dan hoor ik dat graag.

Reputatie 7

Installeer de app WiFi Analyzer eens op een Android tablet of telefoon.

Zie je het 2.4GHz netwerk van de Experia WiFi?

Zie je het 5GHz netwerk van de Experia WiFi?

 

Ik kan me vergissen maar is de door Marcia genoemde 'check' knop niet een van de dingen die onderdeel zijn van de nieuwe firmware? Ik zag deze pas na de upgrade voor die tijd was het zoals in de eerder geplaatste screenshot enkel  begin... en zoek.…

Voor de update.

En na de update

 

Ik vond het ook al een vreemd bericht wat ik kreeg. Thnx voor de opheldering! Ik heb mijn twijfels of überhaupt de ‘Zoek automatisch naar upgrade’ knop wel gaat werken. Volgens mij moeten de experia wifi’s echt aangesloten zijn op een KPN netwerk… 

Reputatie 7
Badge +17

Drama duurt voort. Experia Wifi’s zenden geen WiFi meer uit, ook al staat in de instellingen van wel. Resetten tot je ons een weegt, niets helpt. 


Hier heb ik dus ook last van. Experia WiFi zend inderdaad geen internet uit. Ben alleen verbonden met de router beneden. Ik ben hier in het menu van de experia wifi achter gekomen omdat ik zie dat er 0 apparaten verbonden zijn. Ook heb ik getracht om via het 5GHz MAC adres verbinding te maken met 5G van de experia wifi, maar dit lukte maar enkele seconden nadat ik deze had gereset. Na een paar seconden hield hij er weer mee op. Dit is geen doen..

Hi @Robbertvv en @Jack van Dijk , hebben jullie het onderstaande al geprobeerd? 

 

“Mocht je plotseling geen wifi meer hebben, kun je de Experia wifi's resetten met het reset knopje. Het is dan belangrijk om het resetknopje even 10 seconden ingedrukt te houden. Hierna haalt het apparaatje opnieuw zijn gegevens uit de Experiabox. Dit proces herhaal je bij al je Experia wifi's. 

Als het daarna nog niet werkt is verstandig om de Experia wifi's los te koppelen en de Experiabox een herstart(eventueel reset) te geven. Om vervolgens de Experia wifi's weer aan te sluiten. "

 

@Frits 010 Heb je al ingelogd op de experia wifi's zelf, om te kijken of er een nieuwe software update klaarstaan? http://192.168.2.150 (Gebruikersnaam : Admin | Wachtwoord: achterkant sticker)

“System → Firmware update → Check knop. Als hier vervolgens  1.00.26v3  tevoorschijn komt kun je ‘upgrade’ klikken. “

Reputatie 3
Badge

Nieuw op het forum, maar tijd genoeg om een berichtje te tikken, nu ik al sinds 8 uur weer aan de lijn ben met (nu) medewerker nr. 3. 
Sinds de update maandagmiddag doen geen van de drie Experia-versterkers het meer, en op last van de helpdesk resetten, factory reset etc. helpt niet. Dat leg ik de medewerkers ook steeds uit, maar die hebben geen idee. Iemand hier op het forum wel ?
- experia V10a modem, niets gewijzigd met bijz. instellingen of zo. Alles nog ingesteld zoals het al een jaar perfect gewerkt had. 

Help! :-)

update: ze weten het echt niet en gaan een monteur sturen. Ik ben benieuwd.

 

update: ze kunnen niet bij de afspraken site komen. Sic. Als iemand een tip heeft of ik toch nog zelf  iets kan doen, dan hoor ik dat graag.

 

Ik heb net ook een half uur aan de telefoon met de klantenservice gezeten. Ik moest weer alles resetten, zonder resultaat. Er komt morgen een monteur.  

Reputatie 3
Badge

Drama duurt voort. Experia Wifi’s zenden geen WiFi meer uit, ook al staat in de instellingen van wel. Resetten tot je ons een weegt, niets helpt. 


Hier heb ik dus ook last van. Experia WiFi zend inderdaad geen internet uit. Ben alleen verbonden met de router beneden. Ik ben hier in het menu van de experia wifi achter gekomen omdat ik zie dat er 0 apparaten verbonden zijn. Ook heb ik getracht om via het 5GHz MAC adres verbinding te maken met 5G van de experia wifi, maar dit lukte maar enkele seconden nadat ik deze had gereset. Na een paar seconden hield hij er weer mee op. Dit is geen doen..

Hi @Robbertvv en @Jack van Dijk , hebben jullie het onderstaande al geprobeerd? 

 

“Mocht je plotseling geen wifi meer hebben, kun je de Experia wifi's resetten met het reset knopje. Het is dan belangrijk om het resetknopje even 10 seconden ingedrukt te houden. Hierna haalt het apparaatje opnieuw zijn gegevens uit de Experiabox. Dit proces herhaal je bij al je Experia wifi's. 

Als het daarna nog niet werkt is verstandig om de Experia wifi's los te koppelen en de Experiabox een herstart(eventueel reset) te geven. Om vervolgens de Experia wifi's weer aan te sluiten. "

 

@Frits 010 Heb je al ingelogd op de experia wifi's zelf, om te kijken of er een nieuwe software update klaarstaan? http://192.168.2.150 (Gebruikersnaam : Admin | Wachtwoord: achterkant sticker)

“System → Firmware update → Check knop. Als hier vervolgens  1.00.26v3  tevoorschijn komt kun je ‘upgrade’ klikken. “

 

Ja. Geen resultaat. 

Reputatie 1

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Reputatie 1

@Frits 010 
“Heb je al ingelogd op de experia wifi's zelf, om te kijken of er een nieuwe software update klaarstaan? http://192.168.2.150 (Gebruikersnaam : Admin | Wachtwoord: achterkant sticker)

“System → Firmware update → Check knop. Als hier vervolgens  1.00.26v3  tevoorschijn komt kun je ‘upgrade’ klikken. “

Alle resets al geprobeerd, niets werkt. 1.00.26v3 is de nieuwste versie en die ook al geïnstalleerd is. Die update is meer het probleem dan de oplossing, denk ik.

@wjb 

“Zie je het 2.4GHz netwerk van de Experia WiFi?

Zie je het 5GHz netwerk van de Experia WiFi?”

zeker, alles werkt prima bij het Experia V10a modem. Als ik in de kelder ga zitten, heb ik daar prima internet, beide banden doen het. Maar de versterkers doen helemaal niets. Dat is overigens niet helemaal waar: dinsdagavond na een reset deed 1 versterker het even, een seconde of tien.

Ik ben benieuwd of de monteur bij @Jack van Dijk morgen soelaas biedt. Zo ja, dan ga ik diezelfde monteur ook bestellen. Maar ik vermoed zo maar dat een monteur ook niets anders kan dan alles resetten (x3) en dat dit niet kan werken, als de oorzaak een corrupte softwareregel in de update is. Dan moet het echt van Experia komen. Dit is niet goed lekker getest voor de uitrol van de update.

Kortom: KPN, ga als de wiedeweerga praten met Experia en laat ons weten hoe dat verloopt!
Goodwill is makkelijk verspeeld als het op slechte communicatie aankomt, en daarvan is nu sprake.

Reputatie 7
Badge +17

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Vervelend dat het na alle handelingen nog steeds niet werkt voor je. Wat bedoel je trouwens precies met ‘geen verbinding maken met de Experia wifi’. Werken de Experia wifi's nu helemaal niet en maak je verbinding met de Experiabox? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we even met je meekijken. 

 

Reputatie 1

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Vervelend dat het na alle handelingen nog steeds niet werkt voor je. Wat bedoel je trouwens precies met ‘geen verbinding maken met de Experia wifi’. Werken de Experia wifi's nu helemaal niet en maak je verbinding met de Experiabox? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we even met je meekijken. 

 

Ik kan wel gewoon in het menu van experia WiFi komen, daar zie ik dat 0 apparaten verbonden zijn. Wat raar is, want er is niks veranderd aan de SSID of het wachtwoord. Al mijn apparaten maken blijkbaar alleen verbinding met de experia box beneden.

Ook heb ik met een WiFi analyzer gekeken naast mijn experia WiFi en er komt geen signaal vanaf. Geen 2.4 als 5ghz.

Ik zal nu mijn profiel even updaten @Lisa 

Hallo @r_k , ik heb de wifi op de V10 weer gewoon aan kunnen zetten na de upgrade van de Experia wifi.

Ik heb wel de Telfort versie. De beide wifi's werken dus goed naast elkaar.

Dat hoort absoluut niet te kunnen en door het aanzetten van de wifi op de Experia Box help je de smart/fast roaming functionaliteit van de Experia WiFi's volledig om zeep. Niet dat dat erg is, maar als je ooit een VoWiFi gesprek voert, ga dan niet te veel lopen door je woning, want telkens als je van de Experia Box naar een Experia WiFi switcht vice versa dan zal de verbinding even verbroken worden. 


Hallo @wjb , vóór de update van de Experia WiFi had ik het net zo geregeld, alleen moest ik soms binnen de modem een paar keer de wifi aanzetten voordat deze pakte. Nu pakte de modem de ‘wifi aan’ in 1 keer. Vowifi gebruik ik (nog) niet, heb daar geen geschikte toestellen voor en ben Telfortklant met een Telfort modem.

 

Reputatie 7
Badge +17

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Vervelend dat het na alle handelingen nog steeds niet werkt voor je. Wat bedoel je trouwens precies met ‘geen verbinding maken met de Experia wifi’. Werken de Experia wifi's nu helemaal niet en maak je verbinding met de Experiabox? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we even met je meekijken. 

 

Ik kan wel gewoon in het menu van experia WiFi komen, daar zie ik dat 0 apparaten verbonden zijn. Wat raar is, want er is niks veranderd aan de SSID of het wachtwoord. Al mijn apparaten maken blijkbaar alleen verbinding met de experia box beneden.

Ook heb ik met een WiFi analyzer gekeken naast mijn experia WiFi en er komt geen signaal vanaf. Geen 2.4 als 5ghz.

Ik zal nu mijn profiel even updaten @Lisa 

Hi @Robbertvv , fijn dat je je profiel heb ge-update. Let me see..
Als ik de netwerkmap uit probeer te lezen zie ik één Experia wifi terug met serienummer: J******156 is dit de enige Experia wifi bij jou in het netwerk?
Hij is dus inderdaad gewoon goed aangesloten. Ik heb even collega's aangeschoten van onze TechDesk die zeggen dat het opnieuw uitbouwen van het netwerk wellicht het probleem oplost. Hiermee bedoel ik: 

  1. Experia wifi loskoppelen
  2. Modem resetten
  3. Na de reset (10 min.) Experia wifi aansluiten
  4. Vijf seconden reset knop indrukken
  5. Inloggen webinterface software versie (1.00.26v3) controleren

Misschien heb je deze stappen al uitgevoerd, laat dit dan ook even weten. Dan moeten we even verder kijken. 
Uit de opmerking ‘apparaten blijven hangen op de 2.4GHz’ kan ik opmaken dat  je de SSID hebt gesplitst. Dit zie ik echter niet terug in het netwerk want deze laat zien dat alles ‘goed’ is aangesloten.

*Met de nieuwe mesh technologie kan de SSID niet meer gesplitst worden en worden de juiste kanalen  automatisch toegekend, hier hoeven we dus niets meer mee te doen.  

Veel succes!

Reputatie 1

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Vervelend dat het na alle handelingen nog steeds niet werkt voor je. Wat bedoel je trouwens precies met ‘geen verbinding maken met de Experia wifi’. Werken de Experia wifi's nu helemaal niet en maak je verbinding met de Experiabox? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we even met je meekijken. 

 

Ik kan wel gewoon in het menu van experia WiFi komen, daar zie ik dat 0 apparaten verbonden zijn. Wat raar is, want er is niks veranderd aan de SSID of het wachtwoord. Al mijn apparaten maken blijkbaar alleen verbinding met de experia box beneden.

Ook heb ik met een WiFi analyzer gekeken naast mijn experia WiFi en er komt geen signaal vanaf. Geen 2.4 als 5ghz.

Ik zal nu mijn profiel even updaten @Lisa 

Hi @Robbertvv , fijn dat je je profiel heb ge-update. Let me see..
Als ik de netwerkmap uit probeer te lezen zie ik één Experia wifi terug met serienummer: J******156 is dit de enige Experia wifi bij jou in het netwerk?
Hij is dus inderdaad gewoon goed aangesloten. Ik heb even collega's aangeschoten van onze TechDesk die zeggen dat het opnieuw uitbouwen van het netwerk wellicht het probleem oplost. Hiermee bedoel ik: 

  1. Experia wifi loskoppelen
  2. Modem resetten
  3. Na de reset (10 min.) Experia wifi aansluiten
  4. Vijf seconden reset knop indrukken
  5. Inloggen webinterface software versie (1.00.26v3) controleren

Misschien heb je deze stappen al uitgevoerd, laat dit dan ook even weten. Dan moeten we even verder kijken. 
Uit de opmerking ‘apparaten blijven hangen op de 2.4GHz’ kan ik opmaken dat  je de SSID hebt gesplitst. Dit zie ik echter niet terug in het netwerk want deze laat zien dat alles ‘goed’ is aangesloten.

*Met de nieuwe mesh technologie kan de SSID niet meer gesplitst worden en worden de juiste kanalen  automatisch toegekend, hier hoeven we dus niets meer mee te doen.  

Veel succes!

De vijf stappen hierboven heb ik uitgevoerd, maar die helpen niet.  Zojuist heeft een helpdeskmedewerker mij gezegd een formulier voor een interne afdeling in te vullen die met dit specieke probleem (niet werkende Experia wifi versterkers) aan de slag gaat. Zij vond, anders dan een collega, dat het zenden van een monteur zinloos zou zijn. 

Reputatie 7
Badge +17

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Vervelend dat het na alle handelingen nog steeds niet werkt voor je. Wat bedoel je trouwens precies met ‘geen verbinding maken met de Experia wifi’. Werken de Experia wifi's nu helemaal niet en maak je verbinding met de Experiabox? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we even met je meekijken. 

 

Ik kan wel gewoon in het menu van experia WiFi komen, daar zie ik dat 0 apparaten verbonden zijn. Wat raar is, want er is niks veranderd aan de SSID of het wachtwoord. Al mijn apparaten maken blijkbaar alleen verbinding met de experia box beneden.

Ook heb ik met een WiFi analyzer gekeken naast mijn experia WiFi en er komt geen signaal vanaf. Geen 2.4 als 5ghz.

Ik zal nu mijn profiel even updaten @Lisa 

Hi @Robbertvv , fijn dat je je profiel heb ge-update. Let me see..
Als ik de netwerkmap uit probeer te lezen zie ik één Experia wifi terug met serienummer: J******156 is dit de enige Experia wifi bij jou in het netwerk?
Hij is dus inderdaad gewoon goed aangesloten. Ik heb even collega's aangeschoten van onze TechDesk die zeggen dat het opnieuw uitbouwen van het netwerk wellicht het probleem oplost. Hiermee bedoel ik: 

  1. Experia wifi loskoppelen
  2. Modem resetten
  3. Na de reset (10 min.) Experia wifi aansluiten
  4. Vijf seconden reset knop indrukken
  5. Inloggen webinterface software versie (1.00.26v3) controleren

Misschien heb je deze stappen al uitgevoerd, laat dit dan ook even weten. Dan moeten we even verder kijken. 
Uit de opmerking ‘apparaten blijven hangen op de 2.4GHz’ kan ik opmaken dat  je de SSID hebt gesplitst. Dit zie ik echter niet terug in het netwerk want deze laat zien dat alles ‘goed’ is aangesloten.

*Met de nieuwe mesh technologie kan de SSID niet meer gesplitst worden en worden de juiste kanalen  automatisch toegekend, hier hoeven we dus niets meer mee te doen.  

Veel succes!

De vijf stappen hierboven heb ik uitgevoerd, maar die helpen niet.  Zojuist heeft een helpdeskmedewerker mij gezegd een formulier voor een interne afdeling in te vullen die met dit specieke probleem (niet werkende Experia wifi versterkers) aan de slag gaat. Zij vond, anders dan een collega, dat het zenden van een monteur zinloos zou zijn. 

Bedankt voor het testen @Frits 010 , weten we dat ook weer. Ik ga het nog even na bij mijn TechDesk collega's. :fingers_crossed_tone2:

Reputatie 7
Badge +17

@Frits 010  Zou je een testpiloot voor ons willen zijn.

Zou je eens het wifi signaal van de Experiabox uit willen zetten, en vervolgens de Experia wifi's resetten? Kijken of we dan het wifi signaal kunnen forceren naar de Experia wifi's. 

Hier een link (met uitleg) uit een eerder topic over wifi uit/aanzetten op de Experiabox V10a

Reputatie 1

@Frits 010  Zou je een testpiloot voor ons willen zijn.

Zou je eens het wifi signaal van de Experiabox uit willen zetten, en vervolgens de Experia wifi's resetten? Kijken of we dan het wifi signaal kunnen forceren naar de Experia wifi's. 

Hier een link (met uitleg) uit een eerder topic over wifi uit/aanzetten op de Experiabox V10a

Ha Lisa,

ja, ik Ik ga het later vanavond proberen en koppel dan terug. 

Reputatie 1

@Frits 010  Zou je een testpiloot voor ons willen zijn.

Zou je eens het wifi signaal van de Experiabox uit willen zetten, en vervolgens de Experia wifi's resetten? Kijken of we dan het wifi signaal kunnen forceren naar de Experia wifi's. 

Hier een link (met uitleg) uit een eerder topic over wifi uit/aanzetten op de Experiabox V10a

Ha Lisa,

ja, ik Ik ga het later vanavond proberen en koppel dan terug. 

@Lisa helaas, het had geen effect. Een van de versterkers gaf even, ongeveer 30 seconden lang, wel signaal door. Tegen de tijd dat ik bij de volgende versterker was, was het signaal weer weg. 
Ik heb de wifi weer aangezet op de V10a, dan heb ik in ieder geval in een ruimte (de kelder) nog internet. 

Ik hoop dat Experia/KPN er 24/7 mee bezig zijn. Een keuze om de oude software te gaan gebruiken zou intussen ook welkom zijn. Het werkte voor mij prima, overal in huis. 

P.S. feedback voor de ontwikkelaar: de Experia versterker geeft via de kabel wel internetsignaal door, alleen het draadloze gedeelte werkt dus niet na de update.

Reputatie 3
Badge

@Frits 010  Zou je een testpiloot voor ons willen zijn.

Zou je eens het wifi signaal van de Experiabox uit willen zetten, en vervolgens de Experia wifi's resetten? Kijken of we dan het wifi signaal kunnen forceren naar de Experia wifi's. 

Hier een link (met uitleg) uit een eerder topic over wifi uit/aanzetten op de Experiabox V10a

Ha Lisa,

ja, ik Ik ga het later vanavond proberen en koppel dan terug. 

@Lisa helaas, het had geen effect. Een van de versterkers gaf even, ongeveer 30 seconden lang, wel signaal door. Tegen de tijd dat ik bij de volgende versterker was, was het signaal weer weg. 
Ik heb de wifi weer aangezet op de V10a, dan heb ik in ieder geval in een ruimte (de kelder) nog internet. 

Ik hoop dat Experia/KPN er 24/7 mee bezig zijn. Een keuze om de oude software te gaan gebruiken zou intussen ook welkom zijn. Het werkte voor mij prima, overal in huis. 

P.S. feedback voor de ontwikkelaar: de Experia versterker geeft via de kabel wel internetsignaal door, alleen het draadloze gedeelte werkt dus niet na de update.

 

Hier exact hetzelfde probleem Frits, ik hoop dat KPN zich realiseert dat dit veel overlast met zich mee brengt. Zo heb ik ook nog maar in 1 ruimte Wi-Fi. 

Reputatie 5
Badge +6

Een vraag/opmerking voor de moderators.

Voor zover ik kan zien werkt de nieuwe software naar behoren op mijn 2 EW's.

Bij het nalopen en uitproberen van de instellingen liep ik echter op de pagina “Firmware upgrade” tegen een probleem aan.

Elke aangesloten EW heeft op die pagina een knop “Upgrade”. Als je die gebruikt vraagt hij om een wachtwoord. Hij accepteert echter het wachtwoord niet. Niet mijn nieuwe waarmee ik gewoon inlog bij de EW's en ook niet het oude wachtwoord onderop de EW’s. Er komt steeds de melding “Wrong password”.

Nu weet ik wel dat er geen nieuwe software is, maar die melding op zich klopt niet.

De knop “Check” onderaan de pagina werkt wel goed en geeft keurig de melding, dat ik de laatste versie heb.

 

Hallo @r_k , je moet het wachtwoord van je modem gebruiken, kwam ik later achter, en niet die van de Experia WiFi.

Daarom had ik in een eerdere reactie binnen dit topic aan KPN c.q. moderatoren gevraagd om een duidelijke uitleg/handleiding (in PDF) van de nieuwe software, maar die vraag lijkt te worden genegeerd.:persevere:

Reputatie 5
Badge +6

@Jan-D

Hallo @r_k , je moet het wachtwoord van je modem gebruiken, kwam ik later achter, en niet die van de Experia WiFi.

Daarom had ik in een eerdere reactie binnen dit topic aan KPN c.q. moderatoren gevraagd om een duidelijke uitleg/handleiding (in PDF) van de nieuwe software, maar die vraag lijkt te worden genegeerd.:persevere:


Dank voor je snelle reactie. Maar met het wachtwoord van de Experiabox krijg ik dezelfde melding “wrong password” Ik heb overigens de V10.