Sticky News

Experia Wifi update 1.00.26v3

• 20 november 2019
  • 521 reacties
  • 13488 keer bekeken
Experia Wifi update 1.00.26v3
Reputatie 7
Badge +18

Momenteel wordt de nieuwe software voor de Experia wifi uitgerold. 

Het betreft versie 1.00.26v3 en hiermee wordt de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Bijkomend voordeel is dat de Experia wifi's nu ook samenwerken met de nieuwe (ronde) draadloze wifi versterker voor een nog betere dekking.

KPN Thuis app

Het is met deze update nu ook mogelijk om de Experia Wifi's via de thuis app te bedienen. Met de KPN Thuis app sluit je in een paar stappen de Experia Box (modem) en de wifiversterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen.

• Je kunt de app direct gebruiken zonder inlog.
  • Wijzig je wifi-instellingen zoals netwerknaam en wachtwoord.
  • Stap voor stap hulp bij aansluiten.

Wat is er nu concreet veranderd? 

Vóór de update Ná de update
Software versie 1.00.19 1.00.26v3
Bediening Webinterface KPN Thuis app
Splitsen SSID Ja Nee
2.4 of 5 GHz aan-/uitzetten Ja Nee
Radio aan-/uitzetten Ja Nee

Door de uitrol van de mesh-technologie is het niet meer mogelijk de netwerknaam (SSID) te splitsen (2.4GHz - 5Ghz). Ook het aan-/uitzetten van de radio, 2.4 GHz of 5 GHz kan niet meer.  

Storing?

Voor de meeste klanten zal de update geruisloos verlopen.

Mocht je plotseling geen wifi meer hebben, kun je de Experia wifi's resetten met het reset knopje. Het is dan belangrijk om het resetknopje even 10 seconden ingedrukt te houden. Hierna haalt het apparaatje opnieuw zijn gegevens uit de Experiabox. Dit proces herhaal je bij al je Experia wifi's. 

Als het daarna nog niet werkt is verstandig om de Experia wifi's los te koppelen en de Experiabox een herstart(eventueel reset) te geven. Om vervolgens de Experia wifi's weer aan te sluiten. 

Veelgestelde vragen (FAQ):

-Wanneer krijg ik de update?

We zijn actief bezig de update naar de Experia Wifi's te pushen. Tevens is de update te forceren door een reset te doen.  

-Mijn Experia Wifi zit achter een eigen router. Krijg ik nu wel de update?

Zo lang er een internetverbinding is, wel. Het kan wel voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken. 

-Ik zit bij Telfort. Geldt de update ook voor mij?

Ja, ook voor Telfort wordt de nieuwe firmware uitgerold. De software is voor iedereen gelijk.

-Kan ik de update forceren?

Dat kan. Via het reset knopje of via de webinterface. Er is trouwens nog maar één webinterface. Deze kun je benaderen door het IP adres van één van je Experia Wifi's in de adresbalk van je browser te typen. Zodra je deze pagina hebt bereikt zal het wifi lampje van de primary/master Experia wifi gaan knipperen. 

System → Firmware update → Check knop. Als hier vervolgens  1.00.26v3  tevoorschijn komt kun je ‘upgrade’ klikken. 

*Admin: Bericht bijgewerkt op 29-11-2019 - Toegevoegd Tabel ‘Wat is er nu concreet veranderd?’

521 reacties

Reputatie 2

Terwijl ik dit bericht schrijf schakelt mijn telefoon 5 keer van wifi naar 4g en terug terwijl ik twee meter van de EW zit... Dit is toch belachelijk!!!

KPN wat zijn de plannen... Gaan jullie er iets aan doen of blijven jullie roepen dat iedereen zijn EW moet resetten en dat het wel goed komt.... Niet dus...

Reputatie 1

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Vervelend dat het na alle handelingen nog steeds niet werkt voor je. Wat bedoel je trouwens precies met ‘geen verbinding maken met de Experia wifi’. Werken de Experia wifi's nu helemaal niet en maak je verbinding met de Experiabox? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we even met je meekijken. 

Ik kan wel gewoon in het menu van experia WiFi komen, daar zie ik dat 0 apparaten verbonden zijn. Wat raar is, want er is niks veranderd aan de SSID of het wachtwoord. Al mijn apparaten maken blijkbaar alleen verbinding met de experia box beneden.

Ook heb ik met een WiFi analyzer gekeken naast mijn experia WiFi en er komt geen signaal vanaf. Geen 2.4 als 5ghz.

Ik zal nu mijn profiel even updaten @Lisa 

Hi @Robbertvv , fijn dat je je profiel heb ge-update. Let me see..
Als ik de netwerkmap uit probeer te lezen zie ik één Experia wifi terug met serienummer: J******156 is dit de enige Experia wifi bij jou in het netwerk?
Hij is dus inderdaad gewoon goed aangesloten. Ik heb even collega's aangeschoten van onze TechDesk die zeggen dat het opnieuw uitbouwen van het netwerk wellicht het probleem oplost. Hiermee bedoel ik: 

1. Experia wifi loskoppelen
  2. Modem resetten
  3. Na de reset (10 min.) Experia wifi aansluiten
  4. Vijf seconden reset knop indrukken
  5. Inloggen webinterface software versie (1.00.26v3) controleren

Misschien heb je deze stappen al uitgevoerd, laat dit dan ook even weten. Dan moeten we even verder kijken. 
Uit de opmerking ‘apparaten blijven hangen op de 2.4GHz’ kan ik opmaken dat  je de SSID hebt gesplitst. Dit zie ik echter niet terug in het netwerk want deze laat zien dat alles ‘goed’ is aangesloten.

*Met de nieuwe mesh technologie kan de SSID niet meer gesplitst worden en worden de juiste kanalen  automatisch toegekend, hier hoeven we dus niets meer mee te doen.  

Veel succes!

De vijf stappen hierboven heb ik uitgevoerd, maar die helpen niet.  Zojuist heeft een helpdeskmedewerker mij gezegd een formulier voor een interne afdeling in te vullen die met dit specieke probleem (niet werkende Experia wifi versterkers) aan de slag gaat. Zij vond, anders dan een collega, dat het zenden van een monteur zinloos zou zijn. 

Reputatie 7

Omdat ik het niet wist? Ga iemand anders haten. *******.

Er is hier niemand die je haat hoor.

Wel vind ik jouw reactie wat ongepast.

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +18

@Markimoo : Jouw opmerkingen komen nogal onvolwassen over. Ik wil je vragen om het netjes en beleefd te houden. 

Ook maar even voor dit probleem een forum account aangemaakt (helaas).

Ik was zo ontzettend blij met mijn beide Experia Wifi apparaten. In jaren nog nooit zo’n stabiel en lekker snel internet gehad. Wifi uitgezet op de Experiabox en alleen gebruikmakend van beide EW’s. Heerlijk 1 EW in de tv-kast in de woonkamer staan direct verbonden met de kabel naar de meterkast waar de router staat, en op zolder een idem dito opstelling maar die verbonden met een rechtstreekse kabel gebruikmakend van de KPN devolo. Beide EW’s dusdanig ingesteld dat sommige apparaten BEWUST altijd 5 ghz gebruiken en andere weer alleen de 2.4 kortom:

Heerlijk! Bijna overal 200/200 internet via de glas.

Maar hieronder even mijn “relaas” en problemen waar ik tegenaan ben gelopen sinds afgelopen maandag.

Het begon dinsdag-ochtend, gezin werd wakker en alle lampen konden niet meer aangezet worden (ik weet het luxe problemen 🙂 ). Pap internet doet het niet meer. In de ochtend is alles zo strak gepland dat even internet fixen (buiten een router reboot) er niet in zat. “Gelukkig” werkte ik die dag thuis, dus na de kinderen naar school gebracht te hebben kon ik even gaan knutselen.

Ik heb erg lang zitten zoeken (+/- 3,5 uur) maar omdat ik echt moest werken een kabel gebruikt om toch te kunnen werken.

PING, om 16:32 een mailtje van KPN:

Experia Wifi krijgt een update, Vannacht updaten we uw Experia Wifi automatisch met nieuwe software,

En toen dacht ik, dit ga je niet menen! Al die verspilde moeite door “beroerde” (zacht uitgedrukt) communcatie vanuit KPN. Wederom dank voor deze zoektocht, had ik echt nodig.

Laat ik me nu focussen op de problemen die ik nog steeds heb en dit doe ik even voor het gemak in korte bullets:

• Mesh functionaliteit is om te huilen, 9/10 keer 1 meter vanaf de ExperiaWifi’s verbind ie standaard op het 2.4 netwerk.
  • De EW op zolder die met de KPN devolo verbonden is haalt opeens zowel via de kabel als wifi maximaal 15 down / 15 up als snelheden. En ik heb echt alles geprobeerd maar niets helpt. Ik vraag me af of deze nu internet oppakt vanuit het “MESH” netwerk van de beneden verdieping ipv de rechtstreekse kabel van de devolo. (maar ik weet even niet of de EW’s uberhaupt zo kunnen werken)

KPN mag ik jullie complimenteren met het altijd proberen te verbeteren van jullie producten, maar voor de meer “handige” types onder ons hou ook de oude functionaliteiten in stand aub. Ik wil helemaal geen MESH netwerk, ik wil gewoon altijd zelf kunnen kiezen welk apparaat ik verbind met of een 2,4 of een 5 ghz netwerk. Ik heb op geen enkel punt sneller / betrouwbaarder internet dan dat ik voor de update had.

Jullie mogen me bellen, jullie mogen me als pilot gebruiken maakt me niet uit, want ik denk er genoeg verstand van te hebben om samen van alles te proberen met jullie. Maar deze situatie is voor mij op dit moment niet werkbaar, dit zijn helaas 5 stappen terug ipv een stap vooruit.

Ik hoor graag van jullie.

Reputatie 7

En ten aanzien van bandsteering en smart/fast roaming is helaas ook helemaal niets meer in te stellen en dat terwijl geen enkele omgeving identiek is en dus eigenlijk vraagt om "finetuning" zoals…

Reputatie 2

Ook maar even voor dit probleem een forum account aangemaakt (helaas).

Ik was zo ontzettend blij met mijn beide Experia Wifi apparaten. In jaren nog nooit zo’n stabiel en lekker snel internet gehad. Wifi uitgezet op de Experiabox en alleen gebruikmakend van beide EW’s. Heerlijk 1 EW in de tv-kast in de woonkamer staan direct verbonden met de kabel naar de meterkast waar de router staat, en op zolder een idem dito opstelling maar die verbonden met een rechtstreekse kabel gebruikmakend van de KPN devolo. Beide EW’s dusdanig ingesteld dat sommige apparaten BEWUST altijd 5 ghz gebruiken en andere weer alleen de 2.4 kortom:

Heerlijk! Bijna overal 200/200 internet via de glas.

Maar hieronder even mijn “relaas” en problemen waar ik tegenaan ben gelopen sinds afgelopen maandag.

Het begon dinsdag-ochtend, gezin werd wakker en alle lampen konden niet meer aangezet worden (ik weet het luxe problemen 🙂 ). Pap internet doet het niet meer. In de ochtend is alles zo strak gepland dat even internet fixen (buiten een router reboot) er niet in zat. “Gelukkig” werkte ik die dag thuis, dus na de kinderen naar school gebracht te hebben kon ik even gaan knutselen.

Ik heb erg lang zitten zoeken (+/- 3,5 uur) maar omdat ik echt moest werken een kabel gebruikt om toch te kunnen werken.

PING, om 16:32 een mailtje van KPN:

Experia Wifi krijgt een update, Vannacht updaten we uw Experia Wifi automatisch met nieuwe software,

En toen dacht ik, dit ga je niet menen! Al die verspilde moeite door “beroerde” (zacht uitgedrukt) communcatie vanuit KPN. Wederom dank voor deze zoektocht, had ik echt nodig.

Laat ik me nu focussen op de problemen die ik nog steeds heb en dit doe ik even voor het gemak in korte bullets:

• Mesh functionaliteit is om te huilen, 9/10 keer 1 meter vanaf de ExperiaWifi’s verbind ie standaard op het 2.4 netwerk.
  • De EW op zolder die met de KPN devolo verbonden is haalt opeens zowel via de kabel als wifi maximaal 15 down / 15 up als snelheden. En ik heb echt alles geprobeerd maar niets helpt. Ik vraag me af of deze nu internet oppakt vanuit het “MESH” netwerk van de beneden verdieping ipv de rechtstreekse kabel van de devolo. (maar ik weet even niet of de EW’s uberhaupt zo kunnen werken)

KPN mag ik jullie complimenteren met het altijd proberen te verbeteren van jullie producten, maar voor de meer “handige” types onder ons hou ook de oude functionaliteiten in stand aub. Ik wil helemaal geen MESH netwerk, ik wil gewoon altijd zelf kunnen kiezen welk apparaat ik verbind met of een 2,4 of een 5 ghz netwerk. Ik heb op geen enkel punt sneller / betrouwbaarder internet dan dat ik voor de update had.

Jullie mogen me bellen, jullie mogen me als pilot gebruiken maakt me niet uit, want ik denk er genoeg verstand van te hebben om samen van alles te proberen met jullie. Maar deze situatie is voor mij op dit moment niet werkbaar, dit zijn helaas 5 stappen terug ipv een stap vooruit.

Ik hoor graag van jullie.

Helemaal mee eens ... Ik heb hetzelfde probleem... 

Ik wil geen mesh ik wil apparaten die 5Ghz aankunnen op 5 GHz en die dat niet kunnen mogen op 2.4... nu wordt mijn snelle telefoon traag omdat hij 2.4 kiest omdat dat signaal iets sterker is op afstand... Het werkte allemaal perfect met twee versterkers en nu dus niet meer... Als het niet kapot is moet je eraf blijven... Sowieso bizar dat de kpn van buiten mijn instellingen om zeep mag helpen

Is het trouwens mogelijk om een wifi versterker van een ander merk aan te schaffen en aan te sluiten op de Experia box V10A ipv de experia wifi? Of moet een versterker per se van experia zijn?

Elk merk en model accespunt kan worden aangesloten, het enige voordeel van de ExperiaWifi is dat je normaal gesproken niks hoeft in te stellen gewoon aansluiten en klaar.

Reputatie 7

Dit blijkt niet uit mijn ervaringen. Er is geen keuze voor DFS kanalen.

Ik heb vrijwel geen ervaring met de Experia WiFi's omdat ik ze tijdens de pilot na een paar dagen de deur heb moeten wijzen aangezien ze de stabiliteit van mijn wifi netwerk volledig om zeep hielpen.

Ik hoop dat iemand van KPN uitleg kan geven t.a.v. dit fenomeen dat jij ervaart.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb een TP-Link EAP225. Werkt echt super. Je kunt zonder problemen meerdere wifi netwerken aanmaken. Je kunt bijv. 1 wifinetwerk aanmaken wat alleen op 2,4 GHz werkt. Hier kan je dan je printer, tv en camera op aansluiten die alleen op 2,4 GHz werken. Vervolgens kun je een 2de wifi netwerk aanmaken, met andere naam / SSID dus. Waarbij je 2,4 GHz en 5 GHz activeert. Die gebruik je dan voor je laptop en mobiel. En vervolgens kan zo ook nog een 3de wifi netwerk aanmaken voor gasten bijv. Of je kunt een apart wifinetwerk aanmaken voor de kinderen wat om 23 uur uit gaat. Het kan. Meerdere wifi netwerken uit 1 accespoint dus. Met de apparatuur van KPN is dat onmogelijk.

@Shalomy : Wil jij de Experia Wifi's nogmaals resetten? (10 seconden reset knopje op de zwarte kastjes) . We hebben je profiel opgeschoond en ik heb goede hoop dat het nu wel gaat werken!

Volgens mijn zoon werkt alles naar behoren. Bedankt!

Lotgenoten van KPN,

heb het op verschillende adressen weer werkend gekregen en moet zeggen als het werkt gaat het wel goed. Hoop dat het jullie ook lukt met deze work around.

succes Michael.

WiFi Experia instellen

Stap 1

Koppel de beide WiFi experia af, Utp er uit.
Druk ongeveer 10 sec reset achterop in en wacht tot alle leds aan gaan en laat de knop los. De WiFi experia gaat nu terug naar fabrieks instellingen.
Sluit deze nog niet aan. Haal hierna de spanning van het apparaatje af.
Sluit een pc of laptop aan op de Utp van de experia box en kijk of je internet hebt.
Log in op de experia box en ga naar de webpage door het ip adres in te vullen en het wachtwoord.
Zet hier nu de WiFi aan en pas eventueel de ssid en toegangssleutel aan.
Kijk hierna of je via WiFi internet hebt.
Zo ja hier niets meer aan doen ! 

Stap 2

Sluit de Utp aan en zet spanning op de WiFi experia die het dichts bij de box zit en deze zal de gegevens van de box overnemen en het WiFi ledje zal uitgaan ten teken dat wifi experia de WiFi van de box heeft overgenomen. Wanneer er een update is zal deze aut door de WiFi experia opgehaald worden.
Wanneer het goed is brand er een groene led (power) en een blauwe (WiFi).
Kijk nu of je via internet WiFi hebt.
Zo ja hier niets meer aan doen.

Stap 3

Kijk in de experia box welk ip adres deze WiFi experia heeft gekregen, en log in op de webpage met dit ip adres en het ww onder op de experia WiFi.
Er wordt nu gevraagd om dit ww gelijk te wijzigen.
Je kunt hier nu voor de 2,5 en 5 GHz een vast kanaal kiezen waar de meeste ruimte is.
Ook kan je hier ssid en ww wijzigen wat is overgenomen van de experia box maar waarom zou je ?

Stap 4

Sluit de Utp aan en zet spanning op de andere WiFi experia en deze zal de gegevens van de andere WiFi experia overnemen.

Nu is het klaar en zou alles moeten werken.

Opmerking

Van de 2 experia WiFi is er 1 master en de ander slave. Je kunt via de webpage dus altijd maar 1 WiFi experia bereiken, de master. Wanneer je het ip van de slave intoetst zal deze dus automatisch naar het ip springen van de master. Maakt niet uit want ze nemen toch de gegevens van elkaar over dus ook het ww van de webpage dat je verplicht moest wijzigen. Aan het knipperend blauwe ledje kun je zien met welke je verbonden bent. Dit kan wel eens verschillen.
Er kunnen geen verschillende ssid meer ingesteld worden !!!

Er kunnen na de update nog deelnemers zijn die toch af en toe naar een ssid zoeken die nu weg is en dan met overschakelen hun netwerkverbinding verliezen.
Deze ssid moet je dan op vergeten zetten.
Ook zal je deelnemers opnieuw moeten verbinden.

Reputatie 7

Ik zat me al af te vragen, waarom is er nog geen enkele andere abonnee die meldt dat zijn/haar Experia WiFi nieuwe firmware heeft gekregen. Maar blijkbaar zit deze firmware nog in de interne pilot fase. :wink:

Reputatie 7

Ik heb de EW er weer tussenuit gehaald, apparaten die eerst altijd via de 5.0-band verbinding maakten, maken nu hoofdzakelijk verbinding met de 24-band. Voor mij een ongewenste situatie.

Het heel toch heel jammer dat bandsteering blijkbaar niet goed functioneert op de Experia WiFi's terwijl de functionaliteit om 2.4GHz en 5GHz van elkaar te scheiden (aparte namen) wel om zeep geholpen is.

De update is alleen daarom al een enorme achteruitgang voor velen.

Ik hoop dat KPN op zeer korte termijn een fix zal gaan uitbrengen.

Goedemorgen allemaal,

Hierbij mijn bevindingen over deze nieuwe firmware update.

Vanmorgen onverwacht geen internet meer op alle wireless devices. Er stond een uitroepteken bij het Wifi signaal. Aangezien de oude SSID's nog gewoon zichtbaar waren  gaf dit niet direct reden tot verder onderzoek tot herhaaldelijk opnieuw verbinden niets uithaalde.

Toen maar ingelogd en moest direct mijn WW wijzigen. Op zich niet erg.

Kom ik alleen nog maar op één van ExperiaWifi devices en zie ik dat de UI enkele wijzigingen heeft gehad. Ook het SSID wat daar stond was anders dan de oorspronkelijke SSID's en tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk om voor 2.4 en 5Ghz een apart SSID in te stellen. Normaliter zou dit ook geen probleem hoeven zijn, maar ik heb dit met een specifieke reden gedaan, omdat bepaalde devices, waaronder een oudere Chromecast en onze Eneco Toon niet met 5Ghz overweg konden of er onvoldoende bereik van kregen waardoor ze maar bleven switchen. 

Door deze wijziging heb ik een groot deel van mijn devices opnieuw in moeten stellen om naar het nieuwe centrale SSID te connecten, wat weer de nodige tijd en ergernis heeft veroorzaakt. 

Ik moet daarbij wel zeggen dat het onnodig switchen tot op heden niet meer gebeurt en de devices ook prima connectiviteit hebben. 

Ook de benaming van de beide ExperiaWifi devices kan niet meer worden aangepast. Op zich zou dit ook niet erg hoeven zijn als alles goed met elkaar samenwerkt, maar dit was in het verleden niet zo, waardoor het erg handig was om aan de hand van de naam te kunnen bepalen met welk device te verbonden was. Toch blijft het handig om beide devices apart te kunnen benoemen om ook de instellingen per device goed uit elkaar te kunnen houden.

Bottom line is, dat het na een paar uurtjes klooien allemaal weer werkt, maar dat de ergernis die hieraan vooraf ging prima voorkomen had kunnen worden door de release notes van de firmware update vooraf beschikbaar te stellen aan KPN klanten, zodat iedereen op de hoogte was van de aanstaande update en hier dus rekening mee kan houden. Hier had dan ook een goede verklaring bij gegeven kunnen worden, zodat we allemaal begrijpen waarom KPN ervoor kiest om deze wijzigingen door te voeren. Tot slot kan ik mij wel nuttiger firmware wijzigingen bedenken, zoals Access Control op IP, MAC of domeinnaam op bepaalde dagen en binnen bepaalde tijden, 

Ik blijf op deze manier sceptisch over de volgende firmware update en zit er serieus aan te denken om een router tussen mijn ExperiaBox en de ExperiaWifi devices te zetten om de automatische update te blokkeren.

Verder hoop ik ook dat KPN nog met een goede uitgebreide verklaring gaat komen om ons fatsoenlijk te informeren.

Just my two cents 😉.

@Frits 010 ben je KPN of Telfort klant? Om in de v10a te komen is het password toch echt wat op het kaartje staat. 

Wat je aanhaalt gaat op voor de V10 zonder A.

Helaas ook hier enorm veel problemen met de nieuwe 1.00.26V3

firmware. Ik snap niet dat een organisatie zoals KPN een firmware Pusht zonder aankondiging die zo'n grote impact heeft op het netwerk van de klanten. Bij mij lag alles plat omdat ik mijn 2 wifi repeaterS bijde een andere ssid naam had gegeven en ook mijn 2.4 en 5 ghz geschijden had ingeregeld ik had dus in mijn huis 4 verschillende verbindings optie's en KPN heeft dus maar besloten om dat on aangekondigd te veranderen. Ben weer een avond bezig geweest om alle iP camera's en alles was met de wifi verbonden was opnieuw in te stellen. Echter achter 1 ssid want ze hebben besloten om die opties er uit te halen. Waarom geen idee laat iedereen zelf kiezen zou ik zeggen. Tevens de overgang van de ene repeater naar de andere zou met deze update super moeten gaan. Nou ik kan nog verbinding krijgen met 1 repeater en dat is het.

Conclusie. een GROTE RUK UPDATE DIE KPN SNEL WEER TERUG MOET DRAAIEN. EN ALS ZE NOG EENS ZO'N UPDATE PUSHEN DIE ZO'N GROTE IMPACT HEEFT BEN IK WEG EN GA IK NAAR EEN ANDERE PROVIDER. IK HEB HIER AL EEN OFFICIELE KLACHT OVER INGEDIENT EN IK HOOP DAT IEDEREEN DIE OOK PROBLEMEN ERVAARD MET DEZE NIEUWE FIRMWARE DAT DIE DAT OOK DOEN.

MISCHIEN DAT DAT HELPT EN ZE WAKKER SCHUD MET WAT ZE GEDAAN HEBBEN EN DOEN

Reputatie 2

Drama duurt voort. Experia Wifi’s zenden geen WiFi meer uit, ook al staat in de instellingen van wel. Resetten tot je ons een weegt, niets helpt. 

Reputatie 2

Naar aanleiding van de opmerking van @paalbovenwater.

Kan iemand aangeven of het inderdaad zo zou moeten zijn dat de 2e Experia Wifi evenals de 1e (primary) zou moeten aangeven dat het een 1Gbps verbinding heeft? Bij mij geeft de 2e 100 Mbps aan. Dat is overigens ook de snelheid van mijn abonnement. De 2e is voorzien van de juiste bekabeling.

Hier gaf de 1e EW 10 Mbps aan. Toen ik de netwerkkabels in deze EW verwisselde gaf hij 1 Gbps aan. De 2e EW gaf 100 Mbps aan. Na verwisseling van de netwerkkabels in de 2e EW gaf deze ook 1 Gbps aan.

Reputatie 2

Kan iemand mij vertellen waar ik die update zou kunnen vinden?

Je mag mijn update wel hebben…

Ik raad je aan even dit forum door te bladeren, en je zult de update niet meer willen... Scheelt je een hoop gedoe

Ik kan me vergissen maar is de door Marcia genoemde 'check' knop niet een van de dingen die onderdeel zijn van de nieuwe firmware? Ik zag deze pas na de upgrade voor die tijd was het zoals in de eerder geplaatste screenshot enkel  begin... en zoek.…

Voor de update.

En na de update

Reputatie 1

Drama duurt voort. Experia Wifi’s zenden geen WiFi meer uit, ook al staat in de instellingen van wel. Resetten tot je ons een weegt, niets helpt. 

Hier heb ik dus ook last van. Experia WiFi zend inderdaad geen internet uit. Ben alleen verbonden met de router beneden. Ik ben hier in het menu van de experia wifi achter gekomen omdat ik zie dat er 0 apparaten verbonden zijn. Ook heb ik getracht om via het 5GHz MAC adres verbinding te maken met 5G van de experia wifi, maar dit lukte maar enkele seconden nadat ik deze had gereset. Na een paar seconden hield hij er weer mee op. Dit is geen doen..

Reputatie 7
Badge +18

@marrk Erg vervelend om te lezen dat het nu dramatisch gesteld is met de wifi. Maken je ook gebruik van de app? Wat zijn de exacte symptomen? Verbreekt de verbinding? 

Heb je al geprobeerd om de wifi verbinding met je chrome en speakers helemaal opnieuw op te zetten? (als de Experia Wifi's zijn aangesloten)

Reputatie 1

Nieuw op het forum, maar tijd genoeg om een berichtje te tikken, nu ik al sinds 8 uur weer aan de lijn ben met (nu) medewerker nr. 3. 
Sinds de update maandagmiddag doen geen van de drie Experia-versterkers het meer, en op last van de helpdesk resetten, factory reset etc. helpt niet. Dat leg ik de medewerkers ook steeds uit, maar die hebben geen idee. Iemand hier op het forum wel ?
- experia V10a modem, niets gewijzigd met bijz. instellingen of zo. Alles nog ingesteld zoals het al een jaar perfect gewerkt had. 

Help! :-)

Reputatie 2

Nieuw op het forum, maar tijd genoeg om een berichtje te tikken, nu ik al sinds 8 uur weer aan de lijn ben met (nu) medewerker nr. 3. 
Sinds de update maandagmiddag doen geen van de drie Experia-versterkers het meer, en op last van de helpdesk resetten, factory reset etc. helpt niet. Dat leg ik de medewerkers ook steeds uit, maar die hebben geen idee. Iemand hier op het forum wel ?
- experia V10a modem, niets gewijzigd met bijz. instellingen of zo. Alles nog ingesteld zoals het al een jaar perfect gewerkt had. 

Help! :-)

update: ze weten het echt niet en gaan een monteur sturen. Ik ben benieuwd.

update: ze kunnen niet bij de afspraken site komen. Sic. Als iemand een tip heeft of ik toch nog zelf  iets kan doen, dan hoor ik dat graag.

Ik heb net ook een half uur aan de telefoon met de klantenservice gezeten. Ik moest weer alles resetten, zonder resultaat. Er komt morgen een monteur.  

Reageer