[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51840 keer bekeken

Huidige updates

Zie hiervoor ons forumonderdeel Product Updates.

 

Vorige Update oktober 2022

Voor discussie, zie het losse topic:

 

Vorige update januari 2022

 

Vorige update juli 2021

Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.11v1 (Superwifi) en 1.00.31v1 (Experia Wifi). Deze update heeft geen functionele wijzigingen. Hij dient alleen om de Superwifi en Experia Wifi voor te bereiden op mesh-integratie met de Box 12 later dit jaar. 

 

Vorige update maart/april 2021

 

Vorige update oktober 2020

Van 30 september t/m 7 oktober worden de Experia Wifi, Superwifi en Wifi Versterkers voorzien van nieuwe software. Voor de Experia Wifi zal dit versie 1.00.29 zijn en voor de Superwifi versie 1.00.09 zijn. De Wifi Versterker gaat naar 001.007.88.

  • Soms crashte het mesh proces waardoor het roaming/bandsteering deel niet meer reageerde (internetverkeer zelf liep wel gewoon door). Dit is verholpen.
  • Weergaveprobleem met het SSID invoerveld verholpen waardoor deze nu correct alle 32 tekens laat zien i.p,v. maximaal 27.
  • Op de overzichtspagina is nu duidelijk zichtbaar welke apparaten via ethernet (solide lijn) of wifi (stippellijn) verbonden zijn. Tevens staat nu bij elk verbonden apparaat de verbindingssnelheid.
  • Ook is op de overzichtspagina een weergaveprobleem verholpen waarbij er soms een rode lijn zichtbaar was (meestal na een verandering in het netwerk) waardoor het leek alsof er geen verbinding is, terwijl dat wel zo is.
  • Onder water aanpassing in het configureren/beheer van de apparaten. Hier merk je als klant niets van.
  • Het certificaat van de update server wordt vernieuwd, die hebben we alvast toegevoegd aan de software van de wifi-apparaten. Hier merk je als klant ook niets van.

 

Vorige update februari 2020

Dit betrof versienummer 1.00.28. De belangrijkste verbeteringen hierin waren:

  • Streams via Chromecast kunnen weer bediend worden (play/pauze e.d.)
  • De lijst met verbonden apparaten wordt nu correct opgeschoond zodat apparaten die niet langer verbonden zijn ook na 72 uur uit de lijst verdwijnen.
  • Het indrukken van de WPS knop in de interface zorgt niet meer voor een witte pagina
  • Sommige apparaten konden niet handmatig geüpdatet worden, dit is nu opgelost.
  • De lengte van de namen die je de apparaten in je netwerk kunt geven is verhoogd naar 32 karakters.
  • Verbeteringen in de werking tussen de Experia Box als master-apparaat en de Experia Wifi als slave-apparaat.

 

Nieuw in deze versie is gastnetwerk! Dit is nu beschikbaar in de Experia Wifi. Je kunt dit via de interface aan- en uitzetten en het SSID van het gastnetwerk aanpassen. Voor degenen die ook een V10 hebben en de gastwifi daarop actief hebben, deze werkt op een iets andere manier dan de gastwifi in de Experia Wifi. De Experia Wifi neemt het gastnetwerk van de V10 dan ook niet over. Deze twee kunnen naast elkaar bestaan.

​​

Vorige update november 2019

Dit betrof versie 1.00.26v3 en hiermee werd de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Bijkomend voordeel is dat de Experia Wifi's nu ook samenwerken met het Superwifi punt voor een nog betere dekking.

Wel is het vanaf dit versienummer niet meer mogelijk om het SSID te splitsen, of selectief de 2,4 of 5Ghz uit te zetten.


 

KPN Thuis app

Het is met de update vanaf 11-2019 ook mogelijk om de Experia Wifi's via de KPN Thuis app te bedienen. Met de Thuis app sluit je in een paar stappen de Experia Box en de wifiversterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen.

  • Je kunt de app direct gebruiken zonder inlog.
  • Wijzig je wifi-instellingen zoals netwerknaam en wachtwoord.
  • Stap voor stap hulp bij aansluiten.

 

Veelgestelde vragen (FAQ):
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi zit achter een eigen router. Krijg ik nu wel de update?

Zo lang er een internetverbinding is, wel. Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi heb ik in gebruik op een niet-KPN netwerk. Krijg ik nu wel de update?

Ja, de wifipunten checken zelf regelmatig of er een update is. De server waarmee ze daarbij contact leggen is ook bereikbaar vanaf andere netwerken dan KPN. Verder geldt hetzelfde als bij de vraag hierboven: Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 7

... met het wachtwoord van de Experiabox krijg ik dezelfde melding “wrong password”

Ik hoop niet dat dit een "foutje" in de firmware is want dat zou dan zelfs blokkerend kunnen gaan worden voor het installeren van toekomstige upgrades van de firmware.

Als je al bent ingelogd waarom zou er bij die upgrade knop dan nog een wachtwoord nodig zijn, dit klinkt als een onbedoelde fout.

@Jan-D  je bedoelt het wachtwoord waarmee je in de Experia inlogt voor de instellingen? Ik heb deze gebruikt en ook een fout melding. Wat gebeurd er bij jou? 

 

Hoe dan ook vreemd dat er geen wachtwoord nodig is als je die onderste knop gebruikt.

Reputatie 2
Badge +1

Het is verwarrend. Je kan geen GUEST netwerk aanmaken op 2.4G en toch zegt ie dat het er is.

21.11.2019 20:22:03 OWL-(Woonkamer)IF[2.4G-GUEST](96:6A:B0:D3:75:7F):STA(00:60:34:07:03:4D) connected.

21.11.2019 20:22:02 OWL-(Meterkast)IF[2.4G-GUEST](EE:F4:51:D8:59:DA):STA(00:04:20:EF:2A:6F)(Legacy Device) connected.

Waarom heeft het 2.4G network de benaming met GUEST erin? Is dit een programmeer fout🧐???

KPN fon staat uit.

Ook maar even voor dit probleem een forum account aangemaakt (helaas).

 

Ik was zo ontzettend blij met mijn beide Experia Wifi apparaten. In jaren nog nooit zo’n stabiel en lekker snel internet gehad. Wifi uitgezet op de Experiabox en alleen gebruikmakend van beide EW’s. Heerlijk 1 EW in de tv-kast in de woonkamer staan direct verbonden met de kabel naar de meterkast waar de router staat, en op zolder een idem dito opstelling maar die verbonden met een rechtstreekse kabel gebruikmakend van de KPN devolo. Beide EW’s dusdanig ingesteld dat sommige apparaten BEWUST altijd 5 ghz gebruiken en andere weer alleen de 2.4 kortom:

 

Heerlijk! Bijna overal 200/200 internet via de glas.

 

Maar hieronder even mijn “relaas” en problemen waar ik tegenaan ben gelopen sinds afgelopen maandag.

 

Het begon dinsdag-ochtend, gezin werd wakker en alle lampen konden niet meer aangezet worden (ik weet het luxe problemen 🙂 ). Pap internet doet het niet meer. In de ochtend is alles zo strak gepland dat even internet fixen (buiten een router reboot) er niet in zat. “Gelukkig” werkte ik die dag thuis, dus na de kinderen naar school gebracht te hebben kon ik even gaan knutselen.

 

Ik heb erg lang zitten zoeken (+/- 3,5 uur) maar omdat ik echt moest werken een kabel gebruikt om toch te kunnen werken.

PING, om 16:32 een mailtje van KPN:

Experia Wifi krijgt een update, Vannacht updaten we uw Experia Wifi automatisch met nieuwe software,

 

En toen dacht ik, dit ga je niet menen! Al die verspilde moeite door “beroerde” (zacht uitgedrukt) communcatie vanuit KPN. Wederom dank voor deze zoektocht, had ik echt nodig.

 

 

Laat ik me nu focussen op de problemen die ik nog steeds heb en dit doe ik even voor het gemak in korte bullets:

 

  • Mesh functionaliteit is om te huilen, 9/10 keer 1 meter vanaf de ExperiaWifi’s verbind ie standaard op het 2.4 netwerk.
  • De EW op zolder die met de KPN devolo verbonden is haalt opeens zowel via de kabel als wifi maximaal 15 down / 15 up als snelheden. En ik heb echt alles geprobeerd maar niets helpt. Ik vraag me af of deze nu internet oppakt vanuit het “MESH” netwerk van de beneden verdieping ipv de rechtstreekse kabel van de devolo. (maar ik weet even niet of de EW’s uberhaupt zo kunnen werken)

 

KPN mag ik jullie complimenteren met het altijd proberen te verbeteren van jullie producten, maar voor de meer “handige” types onder ons hou ook de oude functionaliteiten in stand aub. Ik wil helemaal geen MESH netwerk, ik wil gewoon altijd zelf kunnen kiezen welk apparaat ik verbind met of een 2,4 of een 5 ghz netwerk. Ik heb op geen enkel punt sneller / betrouwbaarder internet dan dat ik voor de update had.

 

Jullie mogen me bellen, jullie mogen me als pilot gebruiken maakt me niet uit, want ik denk er genoeg verstand van te hebben om samen van alles te proberen met jullie. Maar deze situatie is voor mij op dit moment niet werkbaar, dit zijn helaas 5 stappen terug ipv een stap vooruit.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Reputatie 7

En ten aanzien van bandsteering en smart/fast roaming is helaas ook helemaal niets meer in te stellen en dat terwijl geen enkele omgeving identiek is en dus eigenlijk vraagt om "finetuning" zoals…

 

 

Reputatie 2

Hallo, ik ben niet blij met deze update. Het internet is stukken trager geworden. Ik had sommige apparaten geforceerd op 5ghz door die op de juiste ssid te zetten. Nu schakelen die heen en weer. De speedtest komt niet boven de 40 Mbs uit terwijl dat tegen 100 is geweest... Kan ik de oude firmware weer hebben?

Dit is wat we hadden op band steering gebied nu niks meer of diep verstopt. Nu was het voor mij nog wel onduidelijk wat nu de beste instellingen waren. Ik denk er hard over na om naar iets anders te kijken. Ik haal nog steeds de maximale snelheid, scheelt uiteraard dat we aan onze 50/50 verbinding genoeg hebben de noodzaak om ze af te koppellen is er nog niet.

 

Reputatie 2

 

Ook maar even voor dit probleem een forum account aangemaakt (helaas).

 

Ik was zo ontzettend blij met mijn beide Experia Wifi apparaten. In jaren nog nooit zo’n stabiel en lekker snel internet gehad. Wifi uitgezet op de Experiabox en alleen gebruikmakend van beide EW’s. Heerlijk 1 EW in de tv-kast in de woonkamer staan direct verbonden met de kabel naar de meterkast waar de router staat, en op zolder een idem dito opstelling maar die verbonden met een rechtstreekse kabel gebruikmakend van de KPN devolo. Beide EW’s dusdanig ingesteld dat sommige apparaten BEWUST altijd 5 ghz gebruiken en andere weer alleen de 2.4 kortom:

 

Heerlijk! Bijna overal 200/200 internet via de glas.

 

Maar hieronder even mijn “relaas” en problemen waar ik tegenaan ben gelopen sinds afgelopen maandag.

 

Het begon dinsdag-ochtend, gezin werd wakker en alle lampen konden niet meer aangezet worden (ik weet het luxe problemen 🙂 ). Pap internet doet het niet meer. In de ochtend is alles zo strak gepland dat even internet fixen (buiten een router reboot) er niet in zat. “Gelukkig” werkte ik die dag thuis, dus na de kinderen naar school gebracht te hebben kon ik even gaan knutselen.

 

Ik heb erg lang zitten zoeken (+/- 3,5 uur) maar omdat ik echt moest werken een kabel gebruikt om toch te kunnen werken.

PING, om 16:32 een mailtje van KPN:

Experia Wifi krijgt een update, Vannacht updaten we uw Experia Wifi automatisch met nieuwe software,

 

En toen dacht ik, dit ga je niet menen! Al die verspilde moeite door “beroerde” (zacht uitgedrukt) communcatie vanuit KPN. Wederom dank voor deze zoektocht, had ik echt nodig.

 

 

Laat ik me nu focussen op de problemen die ik nog steeds heb en dit doe ik even voor het gemak in korte bullets:

 

  • Mesh functionaliteit is om te huilen, 9/10 keer 1 meter vanaf de ExperiaWifi’s verbind ie standaard op het 2.4 netwerk.
  • De EW op zolder die met de KPN devolo verbonden is haalt opeens zowel via de kabel als wifi maximaal 15 down / 15 up als snelheden. En ik heb echt alles geprobeerd maar niets helpt. Ik vraag me af of deze nu internet oppakt vanuit het “MESH” netwerk van de beneden verdieping ipv de rechtstreekse kabel van de devolo. (maar ik weet even niet of de EW’s uberhaupt zo kunnen werken)

 

KPN mag ik jullie complimenteren met het altijd proberen te verbeteren van jullie producten, maar voor de meer “handige” types onder ons hou ook de oude functionaliteiten in stand aub. Ik wil helemaal geen MESH netwerk, ik wil gewoon altijd zelf kunnen kiezen welk apparaat ik verbind met of een 2,4 of een 5 ghz netwerk. Ik heb op geen enkel punt sneller / betrouwbaarder internet dan dat ik voor de update had.

 

Jullie mogen me bellen, jullie mogen me als pilot gebruiken maakt me niet uit, want ik denk er genoeg verstand van te hebben om samen van alles te proberen met jullie. Maar deze situatie is voor mij op dit moment niet werkbaar, dit zijn helaas 5 stappen terug ipv een stap vooruit.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

 

Helemaal mee eens ... Ik heb hetzelfde probleem... 

Ik wil geen mesh ik wil apparaten die 5Ghz aankunnen op 5 GHz en die dat niet kunnen mogen op 2.4... nu wordt mijn snelle telefoon traag omdat hij 2.4 kiest omdat dat signaal iets sterker is op afstand... Het werkte allemaal perfect met twee versterkers en nu dus niet meer... Als het niet kapot is moet je eraf blijven... Sowieso bizar dat de kpn van buiten mijn instellingen om zeep mag helpen

 

Reputatie 2

En ten aanzien van bandsteering en smart/fast roaming is helaas ook helemaal niets meer in te stellen en dat terwijl geen enkele omgeving identiek is en dus eigenlijk vraagt om "finetuning" zoals…

 

 

Mee eens je kan helemaal niks meer instellen... Waarom kun je niet zelf bepalen of je één en dezelfde ssid neemt voor 2.4 en 5 of kiest voor verschillende... Wie mesh wil kan dat kiezen wie dat niet wil moet dat ook kunnen kiezen... Das toch niet moeilijk?

Reputatie 7

Ik wil geen mesh ik wil apparaten die 5Ghz aankunnen op 5 GHz en die dat niet kunnen mogen op 2.4... 

We hebben het hier niet over Mesh maar over bandsteering. Mesh netwerken zijn netwerken waarbij de toegangspunten onderling draadloos met elkaar communiceren. Bandsteering is het het schakelen tussen 2.4 en 5GHz wifi.

Ik wil geen mesh ik wil apparaten die 5Ghz aankunnen op 5 GHz en die dat niet kunnen mogen op 2.4... 

We hebben het hier niet over Mesh maar over bandsteering. Mesh netwerken zijn netwerken waarbij de toegangspunten onderling draadloos met elkaar communiceren. Bandsteering is het het schakelen tussen 2.4 en 5GHz wifi.


Maar hoe werkt dat dan nu precies met 2 EW apparaten. Ik heb er 1 in de woonkamer en 1 op zolder. Betekent dit nu dat degene in de woonkamer zijn internet “doorgeeft” middels het mesh protocal aan degene op zolder? 

 

Want wat heeft het dan nog voor nut om de 2e aan te sluiten middels bekabeling. Of mis ik net een stukje in deze puzzel?

 

Maar eens het bandsteering gedeelte, zou ik heeeel graag uit willen kunnen zetten.

Reputatie 7


Maar hoe werkt dat dan nu precies met 2 EW apparaten. Ik heb er 1 in de woonkamer en 1 op zolder. Betekent dit nu dat degene in de woonkamer zijn internet “doorgeeft” middels het mesh protocal aan degene op zolder? 

Nee, ze communiceren onafhankelijk van elkaar via de netwerkkabel met de Experia Box en het Internet. Ook onderling communiceren ze via de netwerkkabels. Alleen het communiceren met de mobiele apparaten loopt via wifi.

Het zijn feitelijk dus hele normale wifi accesspoints en dat is mijns inziens maar goed ook.

Met bekabeld aangesloten wifi accesspoints zijn veel betere resultaten te behalen dan met Mesh systemen maar dan moeten die wifi accesspoints natuurlijk wel goede specs en firmware hebben. :confounded:

Mesh systemen zijn mijns inziens onnodig kostbaar en eigenlijk alleen zinvol als er echt geen netwerkkabels naar strategische plaatsen in de woning getrokken kunnen worden voor het aansluiten van wifi accesspoints.

Zelf heb ik een router zonder wifi in de meterkast, twee wifi accesspoints op de begane grond  (in de woonkamer en tuinkamer) en zowel op de eerste als tweede verdieping nog één. Hierdoor heb ik in mijn hele woning wifi met een snelheid gelijk aan de snelheid van mijn glasvezelaansluiting. Die is nu 200Mbps, maar ook toen die 500Mbps was werd die snelheid gehaald.

Ik gebruik overigens op de begane grond en eerste verdieping wifi accesspoints van EDIMAX en op de tweede verdieping staat een oude vertrouwde witte KPN WiFi "versterker".

Badge +12

Ik ben blij dat ik vorig jaar de Experia Wifi’s uitgeschakeld en verkocht heb. Wat een drama weer. Ik vraag me werkelijk waar af hoe KPN het presteert om keer op keer zo’n wanprestatie te leveren. Het V10 en V10a drama, het Hussel-debacle, het doorlopende geklooi met de Experia-Wifi en ga zo maar door.

Wordt het niet eens tijds dat KPN iedereen die binnen KPN verantwoordelijk is voor de software (en het testen daarvan) op straat zet? En zeker degene die verantwoordelijk is voor het drukken op de knop om de software-updates uit te rollen. Wat een een bende…..

Reputatie 1

Kortom KPN, zorg er alsjeblieft voor dat we zelf weer de boel in kunnen stellen, er zijn te veel mensen die last hebben van dit nieuwe systeem..

Reputatie 1

Is het trouwens mogelijk om een wifi versterker van een ander merk aan te schaffen en aan te sluiten op de Experia box V10A ipv de experia wifi? Of moet een versterker per se van experia zijn?

Is het trouwens mogelijk om een wifi versterker van een ander merk aan te schaffen en aan te sluiten op de Experia box V10A ipv de experia wifi? Of moet een versterker per se van experia zijn?

Elk merk en model accespunt kan worden aangesloten, het enige voordeel van de ExperiaWifi is dat je normaal gesproken niks hoeft in te stellen gewoon aansluiten en klaar.

Reputatie 3
Badge

Zojuist zijn er bij mij 2 KPN monteurs langs geweest vanwege de problemen. 

Zij hebben de Experia Wifi’s vervangen. Deze hadden nog oude software en gingen na het aansluiten gelijk de software update draaien. Hierna waren de problemen opgelost.

Problemen lijken dus veroorzaakt de worden door een mislukte software update.

Overigens haal ik nu veel lagere snelheden in huis, doordat ik de 5 Ghz niet meer handmatig kan selecteren en de 2.4 Ghz uit te schakelen. Dus deze update is absoluut geen verbetering. 

 

Reputatie 3
Badge

Ik ben blij dat ik vorig jaar de Experia Wifi’s uitgeschakeld en verkocht heb. Wat een drama weer. Ik vraag me werkelijk waar af hoe KPN het presteert om keer op keer zo’n wanprestatie te leveren. Het V10 en V10a drama, het Hussel-debacle, het doorlopende geklooi met de Experia-Wifi en ga zo maar door.

Wordt het niet eens tijds dat KPN iedereen die binnen KPN verantwoordelijk is voor de software (en het testen daarvan) op straat zet? En zeker degene die verantwoordelijk is voor het drukken op de knop om de software-updates uit te rollen. Wat een een bende…..

Wat denk je van KPN-FON? Werkt ook voor geen meter sinds de update van een paar jaar geleden. Zelfs de app is uit de Play Store verwijderd!

Reputatie 1

Had dat inderdaad al geprobeerd, complete reset van de experia box en WiFi maar uiteindelijk wil niks verbinden met de experia WiFi. De mesh technologie komt gewoon te vroeg. Apparaten zijn er nog niet klaar voor. Zo stopt om de haverklap het internet nu op de TV omdat hij opnieuw gaat connecten. Het is allemaal prima, maar ik begrijp dan niet waarom de mogelijkheid tot het zelf aanpassen van je netwerk gewoon maar geblokkeerd wordt. Laat dat alsjeblieft gewoon open voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Ik was juist heel tevreden over het internet dat ik had, maar als dit zo blijft dan zoek ik een andere provider want dit werkt niet. Bovendien ben ik al m'n snelheid kwijt omdat veel apparaten maar op 2,4GHz blijven zitten.

Vervelend dat het na alle handelingen nog steeds niet werkt voor je. Wat bedoel je trouwens precies met ‘geen verbinding maken met de Experia wifi’. Werken de Experia wifi's nu helemaal niet en maak je verbinding met de Experiabox? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we even met je meekijken. 

 

Ik kan wel gewoon in het menu van experia WiFi komen, daar zie ik dat 0 apparaten verbonden zijn. Wat raar is, want er is niks veranderd aan de SSID of het wachtwoord. Al mijn apparaten maken blijkbaar alleen verbinding met de experia box beneden.

Ook heb ik met een WiFi analyzer gekeken naast mijn experia WiFi en er komt geen signaal vanaf. Geen 2.4 als 5ghz.

Ik zal nu mijn profiel even updaten @Lisa 

Hi @Robbertvv , fijn dat je je profiel heb ge-update. Let me see..
Als ik de netwerkmap uit probeer te lezen zie ik één Experia wifi terug met serienummer: J******156 is dit de enige Experia wifi bij jou in het netwerk?
Hij is dus inderdaad gewoon goed aangesloten. Ik heb even collega's aangeschoten van onze TechDesk die zeggen dat het opnieuw uitbouwen van het netwerk wellicht het probleem oplost. Hiermee bedoel ik: 

  1. Experia wifi loskoppelen
  2. Modem resetten
  3. Na de reset (10 min.) Experia wifi aansluiten
  4. Vijf seconden reset knop indrukken
  5. Inloggen webinterface software versie (1.00.26v3) controleren

Misschien heb je deze stappen al uitgevoerd, laat dit dan ook even weten. Dan moeten we even verder kijken. 
Uit de opmerking ‘apparaten blijven hangen op de 2.4GHz’ kan ik opmaken dat  je de SSID hebt gesplitst. Dit zie ik echter niet terug in het netwerk want deze laat zien dat alles ‘goed’ is aangesloten.

*Met de nieuwe mesh technologie kan de SSID niet meer gesplitst worden en worden de juiste kanalen  automatisch toegekend, hier hoeven we dus niets meer mee te doen.  

Veel succes!

Beste Lisa,

Ik heb nogmaals een complete reset gedaan, zoals ik al eerder gedaan had, maar dan met als verschil dat ik 10min heb gewacht (zoals je beschreef) na de reset van de experiabox v10a. Daarna dus de experia wifi aangesloten en gereset. Nu zend deze wél wifi uit en lijkt de mesh te werken. Ondanks dat ik eerder nogal negatief was over dat we nu niet meer zelf instellingen kunnen veranderen moet ik zeggen dat het internet door het huis nu best goed is en ik hoge snelheden haal. Ik ga kijken de ervaring is de komende dagen, al kan het zeker geen kwaad om er voor te zorgen dat mensen weer wel gewoon hun wifi instellingen zelf naar eigen wens kunnen veranderen. Dit vooral omdat niet elk apparaat nu standaard 5GHz pakt. Sommige apparaten pakken nu toch nog de 2,4 GHz op, terwijl je voorheen gewoon de 2,4GHz uit kon zetten.

Badge +12

Is het trouwens mogelijk om een wifi versterker van een ander merk aan te schaffen en aan te sluiten op de Experia box V10A ipv de experia wifi? Of moet een versterker per se van experia zijn?

 

Nee, hoor. Dat kan een willekeurig merk zijn. Ik had hier 2 EAP245 AP's aan de Experiabox V10 hangen. Wel bekabeld natuurlijk en wifi op de eb uit. Worked like a charme..

Reputatie 1

Zojuist zijn er bij mij 2 KPN monteurs langs geweest vanwege de problemen. 

Zij hebben de Experia Wifi’s vervangen. Deze hadden nog oude software en gingen na het aansluiten gelijk de software update draaien. Hierna waren de problemen opgelost.

Problemen lijken dus veroorzaakt de worden door een mislukte software update.

Overigens haal ik nu veel lagere snelheden in huis, doordat ik de 5 Ghz niet meer handmatig kan selecteren en de 2.4 Ghz uit te schakelen. Dus deze update is absoluut geen verbetering. 

 

Dank voor de update @Jack van Dijk.
dus dat wordt de oplossing: vervangen. Ik stelde dat woensdag al voor, maar kreeg een heel hard nee. Ik ga opnieuw bellen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een TP-Link EAP225. Werkt echt super. Je kunt zonder problemen meerdere wifi netwerken aanmaken. Je kunt bijv. 1 wifinetwerk aanmaken wat alleen op 2,4 GHz werkt. Hier kan je dan je printer, tv en camera op aansluiten die alleen op 2,4 GHz werken. Vervolgens kun je een 2de wifi netwerk aanmaken, met andere naam / SSID dus. Waarbij je 2,4 GHz en 5 GHz activeert. Die gebruik je dan voor je laptop en mobiel. En vervolgens kan zo ook nog een 3de wifi netwerk aanmaken voor gasten bijv. Of je kunt een apart wifinetwerk aanmaken voor de kinderen wat om 23 uur uit gaat. Het kan. Meerdere wifi netwerken uit 1 accespoint dus. Met de apparatuur van KPN is dat onmogelijk.

Als je al bent ingelogd waarom zou er bij die upgrade knop dan nog een wachtwoord nodig zijn, dit klinkt als een onbedoelde fout.

@Jan-D  je bedoelt het wachtwoord waarmee je in de Experia inlogt voor de instellingen? Ik heb deze gebruikt en ook een fout melding. Wat gebeurd er bij jou? 

 

Hoe dan ook vreemd dat er geen wachtwoord nodig is als je die onderste knop gebruikt.


Hallo @Galdor68 , toen ik de 1e keer de Experia WiFi (EW) weer aanzette na de upgrade kreeg ik een inlogscherm om als 1e mijn standaard wachtwoord (wat onder op de EW staat) te wijzigen.

Nadat ik dat gedaan had ging ik naar de upgrade-pagina en klikte op ‘upgrade’, ik gaf mijn nieuwe wachtwoord in en kreeg de melding ‘fout wachtwoord’, toen met het standaard w.w. van de EW geprobeerd, ook niet goed, toen met het w.w. van het modem geprobeerd, wel goed.

Nu net nog weer geprobeerd, geen enkel w.w. wordt geaccepteerd??? Is nu eigenlijk ook niet aan de orde, want de firmware is up-to-date en er staat geen nieuwe firmware klaar.

Wat ik al eerder schreef binnen dit topic, KPN i.c. de moderatoren mogen wel een tioelichting geven in de vorm van een PDF om de nieuwe software op de EW goed te kunnen gebruiken.

 

Ik zie op dit forum allemaal mensen met eigen routers etc. Ik heb dat allemaal niet. Ik doe niet ingewikkeld; heb gewoon (goede) internet nodig. Mijn internet doet het niet meer sinds gisterenmiddag en ik denk toch echt dat dat met deze upgrade te maken heeft want van het ene op het andere moment heeft internet het begeven. We hebben de Expedia meerdere malen herstart, ook gewoon de stekker eruit gehaald, niks wat we proberen werkt. Acties benoemd door alle KPN chatbots en paginas waar we op terechtkomen hebben we al meerdere malen uitgevoerd. En via de contact en services website en chatbot en telefoonnummer worden we niet doorverbonden met een medewerker. Gek word ik ervan!

Wie weet hoe ik een medewerker aan de lijn kan krijgen om mij te helpen dit probleem op te lossen?

Zojuist zijn er bij mij 2 KPN monteurs langs geweest vanwege de problemen. 

Zij hebben de Experia Wifi’s vervangen. Deze hadden nog oude software en gingen na het aansluiten gelijk de software update draaien. Hierna waren de problemen opgelost.. 

 

Die Experia' Wifi's zijn als service of garantie vervangen, het moet niet zo zijn dat je weer 50 euro per stuk kwijt bent door dit gedoe.

 

@Jan-D op zich zou dat wel goed zijn een handleiding, je weet neem ik aan dat deze dingen bedoelt zijn om aan te sluiten en te vergeten, helaas werkt dat niet voor iedereen zo dat blijkt wel uit dit topic.