[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51839 keer bekeken

Huidige updates

Zie hiervoor ons forumonderdeel Product Updates.

 

Vorige Update oktober 2022

Voor discussie, zie het losse topic:

 

Vorige update januari 2022

 

Vorige update juli 2021

Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.11v1 (Superwifi) en 1.00.31v1 (Experia Wifi). Deze update heeft geen functionele wijzigingen. Hij dient alleen om de Superwifi en Experia Wifi voor te bereiden op mesh-integratie met de Box 12 later dit jaar. 

 

Vorige update maart/april 2021

 

Vorige update oktober 2020

Van 30 september t/m 7 oktober worden de Experia Wifi, Superwifi en Wifi Versterkers voorzien van nieuwe software. Voor de Experia Wifi zal dit versie 1.00.29 zijn en voor de Superwifi versie 1.00.09 zijn. De Wifi Versterker gaat naar 001.007.88.

  • Soms crashte het mesh proces waardoor het roaming/bandsteering deel niet meer reageerde (internetverkeer zelf liep wel gewoon door). Dit is verholpen.
  • Weergaveprobleem met het SSID invoerveld verholpen waardoor deze nu correct alle 32 tekens laat zien i.p,v. maximaal 27.
  • Op de overzichtspagina is nu duidelijk zichtbaar welke apparaten via ethernet (solide lijn) of wifi (stippellijn) verbonden zijn. Tevens staat nu bij elk verbonden apparaat de verbindingssnelheid.
  • Ook is op de overzichtspagina een weergaveprobleem verholpen waarbij er soms een rode lijn zichtbaar was (meestal na een verandering in het netwerk) waardoor het leek alsof er geen verbinding is, terwijl dat wel zo is.
  • Onder water aanpassing in het configureren/beheer van de apparaten. Hier merk je als klant niets van.
  • Het certificaat van de update server wordt vernieuwd, die hebben we alvast toegevoegd aan de software van de wifi-apparaten. Hier merk je als klant ook niets van.

 

Vorige update februari 2020

Dit betrof versienummer 1.00.28. De belangrijkste verbeteringen hierin waren:

  • Streams via Chromecast kunnen weer bediend worden (play/pauze e.d.)
  • De lijst met verbonden apparaten wordt nu correct opgeschoond zodat apparaten die niet langer verbonden zijn ook na 72 uur uit de lijst verdwijnen.
  • Het indrukken van de WPS knop in de interface zorgt niet meer voor een witte pagina
  • Sommige apparaten konden niet handmatig geüpdatet worden, dit is nu opgelost.
  • De lengte van de namen die je de apparaten in je netwerk kunt geven is verhoogd naar 32 karakters.
  • Verbeteringen in de werking tussen de Experia Box als master-apparaat en de Experia Wifi als slave-apparaat.

 

Nieuw in deze versie is gastnetwerk! Dit is nu beschikbaar in de Experia Wifi. Je kunt dit via de interface aan- en uitzetten en het SSID van het gastnetwerk aanpassen. Voor degenen die ook een V10 hebben en de gastwifi daarop actief hebben, deze werkt op een iets andere manier dan de gastwifi in de Experia Wifi. De Experia Wifi neemt het gastnetwerk van de V10 dan ook niet over. Deze twee kunnen naast elkaar bestaan.

​​

Vorige update november 2019

Dit betrof versie 1.00.26v3 en hiermee werd de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Bijkomend voordeel is dat de Experia Wifi's nu ook samenwerken met het Superwifi punt voor een nog betere dekking.

Wel is het vanaf dit versienummer niet meer mogelijk om het SSID te splitsen, of selectief de 2,4 of 5Ghz uit te zetten.


 

KPN Thuis app

Het is met de update vanaf 11-2019 ook mogelijk om de Experia Wifi's via de KPN Thuis app te bedienen. Met de Thuis app sluit je in een paar stappen de Experia Box en de wifiversterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen.

  • Je kunt de app direct gebruiken zonder inlog.
  • Wijzig je wifi-instellingen zoals netwerknaam en wachtwoord.
  • Stap voor stap hulp bij aansluiten.

 

Veelgestelde vragen (FAQ):
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi zit achter een eigen router. Krijg ik nu wel de update?

Zo lang er een internetverbinding is, wel. Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi heb ik in gebruik op een niet-KPN netwerk. Krijg ik nu wel de update?

Ja, de wifipunten checken zelf regelmatig of er een update is. De server waarmee ze daarbij contact leggen is ook bereikbaar vanaf andere netwerken dan KPN. Verder geldt hetzelfde als bij de vraag hierboven: Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

@Rikkert83 Jouw issue lijkt verdacht veel op dat van @Shalomy . Ik ga dezelfde weg bewandelen en zal iemand mailen die kan controleren of er iets mis is gegaan op onze centrale server. Wordt vervolgd!

@marrk Erg vervelend om te lezen dat het nu dramatisch gesteld is met de wifi. Maken je ook gebruik van de app? Wat zijn de exacte symptomen? Verbreekt de verbinding? 

Heb je al geprobeerd om de wifi verbinding met je chrome en speakers helemaal opnieuw op te zetten? (als de Experia Wifi's zijn aangesloten)

helaas kan ik nu mijn ssid niet meer uit elkaar halen,

ik probeer verbinding te maken met een sonoff switch.

deze ondersteunt alleen 2,4 Ghz. nu is mijn telfoon verbondenmet de 5Ghz.

alleen nu kan ik ze niet pairen, na ze 1 keer gepaird te hebben maakt he tnit meer uit.

 

nu zou het handig zijn om de 5 Ghz tijdelij uit te kunnen zetten of de ssid te kunnen scheiden.

 

komt hier nu nog weer een oplossing voor.

niet elke update is een voor uitgang.

Badge

Ik kan de tab Systeem al niet vinden.

Ben je dan wel ingelogd op de Experia WIFi?

Wat zie je dan wel? (Screenshot)

Dit is wat ik zie: screenshot.

Ik kan de tab Systeem al niet vinden.

Ben je dan wel ingelogd op de Experia WIFi?

Wat zie je dan wel? (Screenshot)

Dit is wat ik zie: screenshot.

Hallo @Markimoo , dat is een schermdump van het modem en niet van de EW.

 

@marrk Erg vervelend om te lezen dat het nu dramatisch gesteld is met de wifi. Maken je ook gebruik van de app? Wat zijn de exacte symptomen? Verbreekt de verbinding? 

Heb je al geprobeerd om de wifi verbinding met je chrome en speakers helemaal opnieuw op te zetten? (als de Experia Wifi's zijn aangesloten)

Ik heb de app gebruikt om de EW's toe te voegen. De verbinding op mijn telefoon valt geregeld weg en dan duurt het even voordat verbinding weer terug is. Het lijkt erop dat mijn telefoon vaak switcht van EW en dat als mijn telefoon met een ander EW is verbonden dan mijn Chromecast en speakers, er geen verbinding mogelijk is... 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan de tab Systeem al niet vinden.

Ben je dan wel ingelogd op de Experia WIFi?

Wat zie je dan wel? (Screenshot)

Dit is wat ik zie: screenshot.

Dit is de Experiabox. En niet de Experia WiFi. Er staat 1 apparaat verbonden via lan. Dat zou de Experia WiFi moeten wezen. Klopt het dat je verder helemaal niets via kabel hebt aangesloten? TV van KPN heeft u niet?

Badge

Hoi,

Als ik de betreffende IP bezoek krijg ik: 

Error 404: Not Found Not Found We hebben alles van de KPN, dus ook tv. 
Reputatie 7

Wat is het IP adres van jouw Experia WiFi?

Badge

Wat is het IP adres van jouw Experia WiFi?

Bedoel je de http://192.168.2.254/?

Reputatie 7

Wat is het IP adres van jouw Experia WiFi?

Bedoel je de http://192.168.2.254/?

Nee, ik bedoel het IP adres van de zwarte Experia WiFi.

Badge

Het enige IP dat ik heb is die.

Reputatie 7

Als je nog een keer inlogt op jouw Experia Box en kijkt naar de aangesloten apparaten, staat jouw zwarte Experia WiFi daar dan in het lijstje onder LAN instellingen?

 

Heb je überhaupt een Experia WiFi?

 

Badge

Nee? Hoe kom je daar aan?

Nee? Hoe kom je daar aan?


Hallo @Markimoo , die kun je in de lokale KPN-winkel kopen of bij de KPN webshop bestellen.

Badge

En wat heb je eraan?

Reputatie 7

Nee? Hoe kom je daar aan?

Ik denk dat je die dan ook helemaal niet wilt hebben.

Heb je problemen met wifi?

Zo ja, wat voor een problemen?

 

En wat heb je eraan?

Wat mij betreft heel weinig.

Badge

Nee.

En wat heb je eraan?


Hallo @Markimoo , daarmee kun je je WiFi thuis verbeteren inden nodig als je op sommige plekken in huis slechte of geen WiFi hebt en je wilt daar wel WiFi hebben.

Alleen is in jouw geval het nadeel dat jouw V10-modem de interne WiFi uitschakelt.

 

 

Reputatie 7

Nee.

Dus je hebt geen problemen met de wifi.

Waarom heb je dan überhaupt jouw oorspronkelijke vraag gesteld in dit topic als je toch geen Experia WiFi hebt en ook geen problemen met wifi hebt?

Badge

Omdat ik het niet wist? Ga iemand anders haten. 

admin: scheldwoorden verwijderd. Hou het netjes. 

Reputatie 7

Omdat ik het niet wist? Ga iemand anders haten. *******.

Er is hier niemand die je haat hoor.

Wel vind ik jouw reactie wat ongepast.

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Badge

Boeie.

@Markimoo : Jouw opmerkingen komen nogal onvolwassen over. Ik wil je vragen om het netjes en beleefd te houden. 

@Rikkert83 Jouw issue lijkt verdacht veel op dat van @Shalomy . Ik ga dezelfde weg bewandelen en zal iemand mailen die kan controleren of er iets mis is gegaan op onze centrale server. Wordt vervolgd!

Ok. Wat zou dat probleem dan zijn en waarom

is het mis gegaan ? 
wanneer verwacht u dat het weer werkt ?