Beantwoord

experia wifi valt na enkele dagen, waardoor een zeer slechte wifiverbinding

  • 1 July 2019
  • 12 reacties
  • 240 keer bekeken

Ik heb een Experia V10 en sinds kort 2 experia wifi's aangeschaft in de veronderstelling dat ik daarmee beter wifi signaal kan krijgen op de andere verdieping. Dit tegen het advies van de verkoper van de KPN winkel in, welke er absoluut zeker van was, dat 1 experia wifi voldoende zou zijn.
Na enkele dagen getob met de installatie was het wifisignaal in de huiskamer goed te noemen. Download 80 mbps bij een abonnement van 100 met dvs is goed te noemen. Op de werkkamer was dat 60 Mbps, dus nog acceptabel. Vandaag gemeten en op de werkkamer is download 6 mbps. Wifi versterkers zijn ook niet altijd in het netwerk te zien. Heb getracht alles op 5ghz te zetten om zodoende geen last van andere verstorende factoren te hebben. Nu lees is bij een ander topic dat KPN regelmatig werkzaamheden uitvoert. Zorgen deze er voor dat ik na enkele dagen weer alles opnieuw moet instellen? Hoe krijg ik een probleemloos netwerk met goede stabiele wifi?
icon

Beste antwoord door CorVer51 16 July 2019, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19
Je hebt er goed aan gedaan om er 2 te kopen. Heb je ze allebei bekabeld aangesloten op de experiabox?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt er inderdaad goed aan gedaan om er twee te kopen. Dat is bij de Experia Wifi ook de bedoeling. Je noemt ook een DVS, heb je de Experia Wifi wel met een kabel rechtstreeks op de Experia Box, of loopt er een via de DVS? Zo ja, dan zou het daar aan kunnen liggen. Test dan, als je kan, eens met rechtstreeks bekabeld aansluiten.

We voeren inderdaad regelmatig werkzaamheden uit, maar niet regelmatig op dezelfde locatie. En je zou bij werkzaamheden ook eigenlijk geen last moeten ondervinden. Bij grote werkzaamheden kan het eens voorkomen dat je verbinding tijdelijk onderbroken wordt. Maar dat komt niet vaak voor, en veranderd in de basis ook niets aan je instellingen e.d.
De eerste is aangesloten rechtstreeks op de experiabox
de 2e staat op de werkkamer, aangesloten met dvs
het aansluiten met de kabel voor nr 2 is geen optie nl ca 20 mtr van experia box
mede op suggestie van de reclame van KPN overgegaan op dvs

heb nog een oude versterker staan nl de witte.
de werkt ook via dvs en werkt goed, want in de ruimte waar die staat is de ontvangst goed
Reputatie 7
Badge +30
En wifi via de Experia Wifi die rechtstreeks op de Experia Box zit is ook goed? Welke DVS gebruik je?
Heb voorafgaand aan de aankoop van de 2 experia wifiboxen 3 dvs 1200 aangeschaft.
de oude dvs waren dvs 650 en al enkele jaren oud.
ik dacht hiermee al verbeteringen aan kunnen brengen aan het mindere internet.
dus alles bij elkaar al meer dan € 200 uitgegeven, zonder resultaat.
als ik dan de reclame juist op de tv zit, waarbij KPN stelt dat er goed internet te behalen is met apparatuur van hen,
dan begrijp ik niet waarom het bij mij niet lukt.
zeker wanneer er glasvezel wordt gebruit, zou toch een goed resultaat behaald meoten kunnen worden
Reputatie 7
Badge +30
Inderdaad, ik zou zeker verwachten dat je dan een goede snelheid haalt. Je meet op dit moment nog steeds alleen in de studeerkamer een dergelijke trage wifi? Vul alsjeblieft je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik hier voor de zekerheid nog wat dingen doormeten.
heb profiel ingevuld
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Cor. Ik zie hier in je verbinding geen gekke dingen. Wat betreft je wifi zie ik dat het kanaal ingesteld staat op automatisch. Normaal niet direct een probleem, maar het kan zijn dat het beter wordt als je de wifi op een vast kanaal zet. Gebruik dan eerste idealiter (als je een Android apparaat hebt thuis) deze wifi analyzer app om te kijken welke kanalen in de buurt veel gebruikt worden, en welke jij dan het beste kunt kiezen. Log dan in op de Experia Wifi en pas het kanaal aan.

Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password). Eenmaal ingelogd klik je boven op Instellingen. Links zie je dan 2,4 GHz en 5 Ghz staan. Klik op de 2,4 en pas het kanaal aan naar keuze. Voor 5Ghz hoef je meestal niet aan te passen.

Test dan of het in de studeerkamer beter wordt. Zo niet, probeer een aantal andere kanalen. Ik hoor graag het resultaat 🙂
gisterenavond viel ook nog eens de tv regelmatig uit. Vandaag contact gehad en bleken er verstoringen te zijn. Krijg nieuwe experia box opgestuurd en kan dan weer opnieuw beginnen
Reputatie 7
Badge +30
Vervelend dat de tv ook nog ging storen, Cor. Maar, dan is het goed dat de er op dat moment door de collega wel verstoringen meetbaar waren zodat er een nieuwe box opgestuurd kon worden. Heb je deze inmiddels ontvangen en aangesloten? Zijn de problemen nu ook verholpen?
Ik heb een nieuwe V10 a box ontvangen. Heb deze aangesloten en tot op heden geen wegvallen van de TV.
Heb de zaak ingesteld op 5Ghz band
speedtest KPN geeft download 57,8 bij abonnement van 100 Mbps.
Ben nu aan het bekijken of ik de 2e experia wifi kan plaatsen op de zolderkamer, zodat ze daar ook beter bereik hebben
Reputatie 7
Badge +30
Mooi dat de tv het weer goed doet. De wifi snelheid is, voor wat je abonnement is, wat aan de lage kant. Maar dat zou kunnen komen door obstakels in huis, verstoring van naburige netwerken, of gewoon de afstand tussen het apparaat waarop je meet en de Experia. Je kunt eventueel nog het kanaal aanpassen en kijken of het daardoor hoger wordt.