Beantwoord

Experia wifi versterker?

  • 12 November 2019
  • 18 reacties
  • 222 keer bekeken

Wanneer ik de experia wifi versterker aansluit op mijn experia box V10 neemt de experia versterker de wifi verbinding over van de V10. Dat snap ik, maar ik zou dan verwachten dat het wifi signaal minimaal hetzelfde blijft als vanuit de V10. Maar dat is dus niet zo, het signaal is veel zwakker. 

Dan heb ik niet zo veel aan deze versterker of kan ik instellingen aanpassen? De experia box staat in de meterkast en de experia wifi versterker ook.

icon

Beste antwoord door stappenbeld 12 November 2019, 19:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Uit de meterkast met die versterker!! Die hoort op een centrale plek in het huis. Dan werkt het prima. Heb je tv van kpn?

Ja, ik heb tv van KPN. Want?

Badge +19

Zet de versterker naast je tv ontvanger. Doe het kabeltje wat nu in de ontvanger zit in de versterker en sluit je ontvanger aan op de versterker. Dan heb je daar prima Wi-Fi als het goed is. Als je boven ook goed Wi-Fi wil zal je er nog 1 boven neer moeten zetten. Bekabeld!!

bedankt voor de tip, voor de tv werkt het prima maar in de keuken (aansluitende open ruimte op 10 meter) een zeer matig signaal. Met behulp van de experia box was het op beide plekken uitstekend. Had m eigenlijk gekocht voor een andere plek in huis maar alleen de V10a blijft wifi signaal geven. Weet je toevallig of je de v10 om kunt ruilen voor een v10a?

Badge +19

Dat moet je echt niet willen hoor. De V10a is niet zonder problemen.  De v10 is het beste modem op dit moment. Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Reputatie 7
Badge +24

Het kan ook niet. KPN ruilt geen modem om wat niet defect is.

Reputatie 7
Badge +24

Maar euhm... heb je er geen 2 gekregen? Of heb je hem gekocht?

Ik heb er een gekocht, wilde m aansluiten in ons tuinhuisje (bedraad) maar was me er niet bewust van dat ik v10 had. Internet binnen is eigenlijk prima. Heb ook nog versterker boven staan. Maar goed, op deze wijze lukt het helaas niet dan. Bedankt voor jullie hulp. Volgende keer beter lezen ;-)

@stappenbeld : Jammer dat je er nu niet zoveel aan hebt. Heb je het bonnetje nog? 

Heb jij boven een zelfde versterker staan? Of is dat een ander model? 

Ik heb niks meer van je gehoord en ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Ik heb 'm inmiddels retour gestuurd. Dit was niet de beste oplossing voor mijn “probleem”. Moet wel zeggen dat de “range” van de wifi versterker mij nogal tegen viel. Ik heb 'm uitgeprobeerd in de voorkamer en dan had ik in de keuken al nagenoeg geen signaal meer.

Het kan zijn dat je op dat moment verbonden was met de 5Ghz band. Die zijn supersnel maar de range is niet erg groot. Een muurtje doet al afbreuk aan het signaal. 

Reputatie 1
Badge

Interessant probleem: ik heb 3 Experia Wifi versterkers, voor elke vloer één; omdat de begane grond nog wel eens hapert, was het advies om de Wifi versterker uit de meterkast te verplaatsen naar de huiskamer. Op zich is er een mogelijkheid om een gaatje te boren in de wand van de meterkast en dan met kabelgoot de Wifi versterker boven op de bordenkast te plaatsen in de open keuken. maar de poweradapter van de Wifi versterker heeft maar een beperkte lengte, en is als zodanig bepalend voor de plek waar de versterker komt te staan. Ik kan uiteraard de nieuwe Mesh versterkers overwegen, maar dan worden vermoedelijk de oude Wifi Experia's overbodig, inclusief de splitters en dat voelt een beetje als kapitaalvernietiging. Zijn er ook poweradapters voor de WifiExperia met met meer lengte?

Badge +19

Je bedoelt de voeding? Daar is geen andere maat voor.  Als je ook tv van kpn hebt en als die bekabeld aangesloten is op het modem hoef je geen extra kabel te trekken uiteraard. Met de Wi-Fi versterker moet je gemakkelijk de hele woonkamer voorzien. 

Reputatie 1
Badge

Joep,

Dank je wel, de TV is draadloos aangesloten met DEVOLO adapters (1 in de meterkast en 1 onder de TV in de huiskamer (aangrenzend aan de keuken) De DEVOLO adapter in de meterkast is bedraad (UTP) aangesloten op de WiFi Experia (UTP kabel naar de EXPERIA V10) die nu ook nog in de meterkast staat. Ik wil de Wifi Experia boven op een kast in de keuken plaatsen, zodat het Wifi signaal beter/stabieler wordt.

Knelpunt blijft de lengte van de kabel van de power adapter va de WiFi Experia. Ik zeg knelpunt omdat de Wifi Experia nu halverwege de kast komt te staan, of een verlengsnoer op de kast gebruiken.

Ik heb al een test gedaan om de WiFi Experia zonder connectie met de DEVOLO adapter en dat geeft een behoorlijke verbetering, nu rest allleen een gaatje boren, en met kabelgoot een en ander op de kast plaatsen.

Overstappen naar de nieuwe Mesh versterkers is ook een optie, kosten € 149, maar ook dan dient één van de versterkers bedraad aangesloten te worden op de EXPERIA in de meterkast, en de tweede dan op de 2e verdieping, en dan maar controleren of WiFi ook op 1 hoog werkt. Het antwoord van de klantenservice was dat ik ze altijd nog kan retourneren, niet echt een fraaie optie, afgezien van het werk.

U kunt altijd nog een derde Mesh versterker aansluiten, wat natuurlijk wel ideaal qua beveiligng etc, maar het kost dan wel een redelijke hoeveelheid geld. Het zou volgens de KPN winkel geen moeite kosten om de oude WiFi versterkers te verkopen via Marktplaats. 

Ik ben er nog niet uit, maar een gaatje boren lijkt de enige simpele oplossing.

Badge +19

Ik zou het echt anders doen. Die Devolo's moeten echt weg. Dat is vaak een bron van ellende voor je hele netwerk. Wellicht kan je een kabel trekken naar de tv ontvanger.  Aan die kabel sluit je de experia wifi die nu in de meterkast staat. Op de tweede poort sluit je de ontvanger aan met een kort kabeltje. Hoe zijn de andere experia wifi's aangesloten?

Reputatie 1
Badge

De quote onder aan je post vat kernachtig samen zoals het zou moeten werken. Het lastige is dat mijn partner een hekel heeft aantasting van de keuken/woonkamer, die keurig is voorzien van een verlaagd plafond, en de muren en het plafonf zijn keurig gestuct. Dus kabels trekken wordt in zeker mate belemmerd door de afstand van de meterkast naar de woonkamer (ontvanger + TV + devolo adapter). In feite ware het beter geweest als er bij de verbouwing een flink aantal jaren geleden al rekening was gehouden met dit soort situaties.

Na enig denkwerk ben ik toch nog een keer langs de KPN winkel in de buurt geweest, en daar werd mij weer de keuze voorgelegd: Super Wifi, of een extra WiFi Experia, die ik dan eerst zou moeten synchroniseren via de EXPERIA V10, Daarna kon WiFi Experia in de huiskamer worden geplaatst, die dan draadloos verbonden is met het WiFi netwerk, Zo gezegd, zo gedaan, en ik moet zeggen het werkt perfect.

Enige nadeel weer € 49. Wat ik dan wel teleurstellend vind, is dat toen ik met KPN helpdesk belde om het branden van de lampjes af te stemmen, ik te horen kreeg dat alle Wifi materialen (ook de Mesh versterkers) in een nog te annonceren actie sterk in prijs zouden dalen. Nu heb ik afgelopen zaterdag een enquete ingevuld over advertenties met betrekking tot dit WiFi onderwerp; de klik met de opmerking van de helpdesk was overduidelijk.

Jammer, jammer, geduld is een schone zaak, maar het werkt nu als een speer. De overige 3 WiFi Experia boxen zijn overigens bedraad aangesloten, door 15 mm gaten te boren in twee vloeren, De kabels van de converters van de zonnepanelen dalen via dezelfde route naar de slimme meter, nu ik nog. Nogmaals vooor je tips, ik heb ze bewaard.    

Badge +19

Fijn dat het nu goed werkt. Zelf vind ik dat het best wat mag kosten om overal goed wifi te hebben.  De meeste mensen hebben voor honderden zo niet duizenden euro's aan apparatuur wat gebruik maakt van Wi-Fi. De apparatuur die dat allemaal aanstuurt mag dan weer niets kosten.  Dan vind ik dan vreemd.