Beantwoord

Experia wifi versterker met kpn wifi versterker

• 16 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 1006 keer bekeken

Kan ik 2 Experia versterkers koppelen met Kpn wifi versterker. Nu moet ik steeds wifi uitzetten en opnieuw aanzetten om overal wifi te ontvangen op mijn tablet of telefoon..
icon

Beste antwoord door Edwin_Merks 19 oktober 2018, 23:04

Experia Wifi en de aparte witte Wifi versterker gaat niet samen. Zelf ook meegemaakt, moet je je wifi aan en uitzetten om op het netwerk van de witte versterker te komen. Vreselijk irritant, alle Experia Wifi's werken wel met elkaar, maar moeten wel bekabeld aangesloten worden.

Bij mij werkt dat prima. 2 Experia wifi’s en een KPN Wifi Versterker werken gewoon samen. Alle 3 bekabeld aangesloten en alle 3 dezelfde SSID. Als ik het huis doorliep schakelde mijn telefoon gewoon van de ene naar de andere versterker zonder omderbrekingen.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Experia Wifi en de aparte witte Wifi versterker gaat niet samen. Zelf ook meegemaakt, moet je je wifi aan en uitzetten om op het netwerk van de witte versterker te komen. Vreselijk irritant, alle Experia Wifi's werken wel met elkaar, maar moeten wel bekabeld aangesloten worden.

Bij mij werkt dat prima. 2 Experia wifi’s en een KPN Wifi Versterker werken gewoon samen. Alle 3 bekabeld aangesloten en alle 3 dezelfde SSID. Als ik het huis doorliep schakelde mijn telefoon gewoon van de ene naar de andere versterker zonder omderbrekingen.
Reputatie 6
Badge +10
Hallo Edwin-Merks
Heb jij iets veranderd aan de instelling . Bij mij moet ik steeds overschakelen. Alle 3 de versterkers zijn bekabeld aangesloten.

Hebben ze alle 3 dezelfde SSID?
Reputatie 6
Badge +10
Ze Hebben alle drie hetzelfde netwerk naam.

Hebben de ghz-banden dezelfde of een andere naam? Op welke kanalen staan de banden ingesteld?
Reputatie 6
Badge +10
SSID H369A7B449D
Frequency 5260000 kHz
Channel Number 52
Name H369A7B449D
Signal Strength/Quality 70
Security Enabled
State The interface is connected to a network
Dot11 Type Infrastructure BSS network
Network Connectible
Network Flags Currently Connected to this network
Cipher Algorithm to be used when joining this network AES-CCMP algorithm
Default Auth used to join this network for the first time 802.11i RSNA algorithm that uses PS

i-Fi Info
Using native Wi-Fi API version 2
Available access points count 1

Van welk apparaat komt deze info? Weet je zeker dat op alle versterkers het SSID hetzelfde is? Ik zie dat je op kanaal 52 zit. Probeer eens 36, 40, 44 of 48.
Reputatie 6
Badge +10
[quote=Jordy_9393][quote=Edwin_Merks]Experia Wifi en de aparte witte Wifi versterker gaat niet samen. Zelf ook meegemaakt, moet je je wifi aan en uitzetten om op het netwerk van de witte versterker te komen. Vreselijk irritant, alle Experia Wifi's werken wel met elkaar, maar moeten wel bekabeld aangesloten worden.[/quote

Bij mij werkt dat prima. 2 Experia wifi’s en een KPN Wifi Versterker werken gewoon samen. Alle 3 bekabeld aangesloten en alle 3 dezelfde SSID. Als ik het huis doorliep schakelde mijn telefoon gewoon van de ene naar de andere versterker zonder omderbrekingen.[/quote]
Hm apart, is zelfs een monteur geweest hier en die kreeg het ook niet voor elkaar, na een aantal telefoontjes naar hun helpdesk kwamen ze erachter dat het heel slecht werkt samen omdat de wifi versterker niet automatisch overschakelt naar zijn eigen netwerk tenzij je wifi aan en uit zet.

Dan is het vreemd dat het bij mij wel werkte...Er lopen meer draadjes over dit probleem zag ik. Ik heb geen idee waarom het bij mij wel werkte. Iemand anders een idee?
Hallo Alex,
Wij hebben een huis die lengte heeft van ongeveer 30 meter.
de modem staat bij de voordeur met de experia wifi versterker 10 meter verder de 2 de experia versterker alles is bekabeld.. 20 meter verder in de woonkamer staat de kpn wifi versterker. Als ik in de kamer op mijn tablet zit en ik loop ermee naar de keuken de valt wifi weg en moet ik wifi weer activeren en dan heb ik wifi van de experia versterker.Nu heb ik gehoord de oorzaak is de versterkers hebben verschillende IP-adressen. is het mogelijk om alles op 1 IP-adres te zetten .
Hallo Edwin-Merks
Heb jij iets veranderd aan de instelling . Bij mij moet ik steeds overschakelen. Alle 3 de versterkers zijn bekabeld aangesloten.
Ze Hebben alle drie hetzelfde netwerk naam.
SSID H369A7B449D
Frequency 5260000 kHz
Channel Number 52
Name H369A7B449D
Signal Strength/Quality 70
Security Enabled
State The interface is connected to a network
Dot11 Type Infrastructure BSS network
Network Connectible
Network Flags Currently Connected to this network
Cipher Algorithm to be used when joining this network AES-CCMP algorithm
Default Auth used to join this network for the first time 802.11i RSNA algorithm that uses PS

i-Fi Info
Using native Wi-Fi API version 2
Available access points count 1
Het SSID is het nummer van de Experia modem . De 1ste versterker staat naast de modem en heeft het wifi gebeuren van de modem overgenomen. De 2de weer van de eerste en de wifi versterker is al eerder aangesloten maar heeft ook hetzelfde ssid nummer.Als ik van wifi versterker verander krijg ik steeds hetzelfde nummer.
Reputatie 7
Badge +18
Hi Shinju, welkom op het forum. Ik begrijp niet helemaal wat je wilt doen. Je wilt 2 extra versterkers op 1 bestaande versterker aansluiten? Dus in totaal 3 versterkers? En wat is er nu precies aan de hand? 3 versterkers is wel veel, hoe ziet jouw woonsituatie eruit (aantal verdiepingen, afstand etc) en hoe heb je nu alles precies aangesloten?
Reputatie 5
Badge +6
Reputatie 5
Badge +6

Hm apart, is zelfs een monteur geweest hier en die kreeg het ook niet voor elkaar, na een aantal telefoontjes naar hun helpdesk kwamen ze erachter dat het heel slecht werkt samen omdat de wifi versterker niet automatisch overschakelt naar zijn eigen netwerk tenzij je wifi aan en uit zet.

Reageer