Vraag

Experia Wifi versterker werkt niet meer

  • 21 July 2021
  • 5 reacties
  • 708 keer bekeken

Mijn Experia wifi versterker werkt niet meer. Na resetten van modem krijg ik alle lampjes op de KPN Box 12 groen. Maar na resetten van de versterker blijft deze eerst een tijdje groen knipperen (power), daarna blauw knipperen (Wifi). En daarna gebeurt er niets meer. Verbinden van WPA (modem) en WPA (versterker) geeft steeds oranje knipperlichtjes op allebei, ten teken dat de verbinding niet slaagt.

Ik denk dat de versterker kapot is. Hij is pas 6 maand oud. Heeft u een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @Gend, welkom op het forum. Lastig dat de Experia Wifi niet meer werkt. Laten we als eerste de Experia Wifi volledig opnieuw instellen en installeren, dat kan je doen door de volgende stappen te volgen:

  1. Koppel de Experia Wifi (allemaal als je er meer hebt) los van de Experia Box
  2. Reset de Experia Box (stap 2)
  3. Wacht zo'n 10 minuten
  4. Sluit de Experia Wifi weer aan
  5. Druk 5 seconden op de reset knop van de Experia Wifi (als je er meerdere hebt, doe dit bij allemaal)
  6. Wacht weer zo'n 10 minuten, werkt de Experia Wifi nu weer?

Hallo Jasper, dank voor je antwoord. Ik heb deze stappen allemaal (een paar keer) doorlopen. Zonder resultaat. De Wifi blijft slecht in de buurt van de versterker. Er kan geen verbinding gemaakt worden tussen modem en versterker. En elders (site voor zonnepanelen) krijg ik de mededeling “verbonden zonder internet”

Ik ben niet zo technisch aangelegd en heb zojuist een afspraak gemaakt met een KPN monteur; morgen komt hij langs. Kan hij alles weer even goed instellen. En me adviseren over een optimale Wifi in het hele huis.

Reputatie 7

Jammer dat dat geen verbetering gaf @Gend! De monteur zal inmiddels geweest zijn vermoed ik, heeft hij het kunnen verbeteren bij zijn bezoek?

Ja wifi was niet goed. Versterker werkte niet goed. Nieuwe boxen werken nu goed.

Goede oplossing zo.

Bedankt voor je reactie

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen, fijn dat het zo opgelost is! Als we nog iets anders voor je kunnen doen oren we het graag.