Beantwoord

Experia Wifi Versterkers draadloos aansluiten

  • 24 April 2019
  • 17 reacties
  • 11698 keer bekeken

Om mijn wifi snelheid op de 1ste Verdieping te verbeteren heb ik van KPN 2 experia wifi's ontvangen.
De eerste nabij de router heb ik bedraad geinstalleerd en dat heeft de wifi snelheid op de BG verder verbeterd. Dat biedt echter geen oplossing voor snelheid op de 1ste verdieping omdat ik geen ehernet kabel wil trekken naar de 1ste verdieping. Ik heb geinvesteerd in draadloze verbindingssets om geen ehernetkabels te hoeven trekken. Teleurstellend dat KPN geen draadloze wifi versterkers (meer) levert.
Zou voor mij de oplossing zijn.
Welk merk draadloze wifi versterker zou in mijn geval geschikt zijn om op de 1ste verdieping te installeren en heeft dit ook effect op de wifi snelheid op de BG.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 25 April 2019, 16:22

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ik vind het zo enzo raar dat KPN de wifi versterkers niet meer levert. Iets wat goed is waarom moet er dan weer iets nieuws komen? Want er zit maar 1 UTP-aansluiting op:



En dan is die ook nog in het zwart, en de meeste muren zijn wit in huis, dan had ik hem liever in het wit gehad. Dan staat ie niet zo in het zicht, oftewel ze vallen minder op.
Om mijn wifi snelheid op de 1ste Verdieping te verbeteren heb ik van KPN 2 experia wifi's ontvangen.
De eerste nabij de router heb ik bedraad geinstalleerd en dat heeft de wifi snelheid op de BG verder verbeterd. Dat biedt echter geen oplossing voor snelheid op de 1ste verdieping omdat ik geen ehernet kabel wil trekken naar de 1ste verdieping. Ik heb geinvesteerd in draadloze verbindingssets om geen ehernetkabels te hoeven trekken. Teleurstellend dat KPN geen draadloze wifi versterkers (meer) levert.
Zou voor mij de oplossing zijn.
Welk merk draadloze wifi versterker zou in mijn geval geschikt zijn om op de 1ste verdieping te installeren en heeft dit ook effect op de wifi snelheid op de BG.

Dat is dan wel sinds heel kort!
Ik kreeg ze zelfs bij het installatie pakket!
Moest er zelfs niet om vragen.
En. Inderdaad, het werkt perfect die wifi versterkers
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JackB, Je hebt WiFi versterkers gekregen en deze wil je aansluiten met een draadloze verbindingsset. Dat kan ook! Wanneer je het niet bekabeld wilt aansluiten, dan kan een DVS een oplossing zijn. We verbieden het niet, maar raden het niet aan. Dat komt doordat de techniek die de DVS gebruikt, gevoelig is voor storingen van buitenaf. De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk, slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Daarnaast is de praktische haalbare snelheid van de DVS in de meeste huishoudens lager dan van WiFi. Dit betekent dus dat je naast mogelijke storingen op het WiFi netwerk, ook een lagere snelheid overhoudt. Dat is ook niet wenselijk, daarom promoten we dit niet met een DVS. Uiteraard kun je deze constructie gebruiken en het is niet gezegd dat je deze storingen zult ervaren. Mocht je wel storingen ervaren, houdt dan rekening met deze storingsfactoren.
Reputatie 7
Badge +19
@JackB, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Ik heb de draadloze aansluiting grprobeerd maar geen verbetering van WiFi op 1e verdieping.
De draadloze verbindingsset is de 200.
Ik heb de software update gecheckt, maar geen resultaat qua verbetering wifi.
Ik kan echter op 1e verdieping doen wat ik daar wil dus geen urgentie.
Ik vraag me wel af of er geen routers zijn bij KPN met een groter wifi bereik.
Bedankt voor de hulp zover.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JackB, Dan kun je de WiFi versterker beter bekabeld aansluiten op de 1e verdieping. Welk modem heb je op dit moment in gebruik?
Router versie is V9.
Reputatie 7
Badge +19
@JackB, Ik kan niets beloven, maar kijk graag voor je of we jouw modem kunnen omruilen voor een nieuwere versie. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Beste Marina,
Ik heb mijn forumprofiel aangevuld met de gevraagde gegevens.
De huidige router is dus versie V9 waarop ik 1 WiFi experia bedraad heb aangesloten.
De 2e wifi experia die ik had ontvangen heb ik vorige week per pakketpost geroutineerd.
Bedankt voor je moeite en ik hoor graag het resultaat.
Goedemorgen Marina,
Al iets bekend betr. het omruilen van mijn router voor een nieuwere versie.
Vriendelijke Groeten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JackB, Het duurde even, excuses daarvoor. Het modem heb ik om kunnen ruilen. De verzendgegevens stuur ik je in een privébericht.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JackB, Heb jij je nieuwe modem inmiddels opgehaald en geïnstalleerd? Ik ben benieuwd of je al wat verbetering ervaart.
Goedendag Marina,
De router is net bezorgd bij het afhaalpunt.
Ik ben daar net geweest maar kreeg het pakket niet mee, omdat ik eerst de oude router moet inleveren.
Betekent dat ik een werkend systeem moet deactiveren, pakket ophalen en dan nieuwe router installeren. Hoop dat ik daarvoor vanmiddag de tijd heb. Wil niet langere tijd zonder internet, tv en telefoon zitten. Waarom niet de oude router inleveren als gebleken is dat de nieuwe voldoet.Zal je laten weten of het wifi signaal op de 1e verdieping al of niet beter is geworden.
Vriendelijke Groeten.
Hallo Marina,
Ik heb de nieuwe router geïnstalleerd.
Fluitje van een cent.
De experia wifi die ik nog had heb ik gezet op de 1e Verdieping tussen de draadloze verbindingsweg en de tv.
Daarmee heb ik nu boven zowel download en upload meer dan 50 Mbps.
Beneden zowel download als upload boven de 90 Mbps.
Ik ben zeer tevreden .
Vriendelijke Groeten.
Hallo Marina,
Ik heb een aanvullende vraag.
Ik heb 2 tv's draadloos aangesloten via DVS 200 waarvan ik de software heb geüpdate.
Vraag: kan ik een DVS 1200 die jullie nu verkopen aansluiten op dit systeem?
Koppelt de DVS 200 met de nieuwe DVS 1200 en wat is het effect op de WIFI snelheid?
Vriendelijke Groeten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JackB, Wat onhandig van mij dat ik niet gezegd heb dat je het oude modem mee moest nemen. Excuses daarvoor. Ik herken je feedback, maar zoals je zelf hebt ervaren is het een fluitje van een cent om de Experiabox aan te sluiten. Fijn dat alles weer werkt en dat je i.c.m. de Experia WiFi voldoende snelheid haalt. Nu over op jouw aanvullende vraag. Je kunt een DVS 1200 combineren met een DVS 200. We verbieden het niet, maar raden het niet aan om een Experia WiFi aan te sluiten op een DVS. Dat komt doordat de techniek die de DVS gebruikt, gevoelig is voor storingen van buitenaf. De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk, slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Daarnaast is de praktische haalbare snelheid van de DVS in de meeste huishoudens lager dan van WiFi. Dit betekent dus dat je naast mogelijke storingen op het WiFi netwerk, ook een lagere snelheid overhoudt. Dat is ook niet wenselijk, daarom promoten we dit niet met een DVS. Uiteraard kun je deze constructie gebruiken en het is niet gezegd dat je deze storingen zult ervaren. Mocht je wel storingen ervaren, houdt dan rekening met de genoemde storingsfactoren.
Marina heel bedankt voor je informatie en hulp.
Voor mij een hele positieve ervaring.☺️

Reageer