Beantwoord

Experia WiFi werkend krijgen

  • 19 March 2019
  • 6 reacties
  • 1830 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
hoe krijg ik een grijs experiawifipunt weer aan t werken? Heb m al diverse malen uit/aangezet op de reset gedrukt enz.

icon

Beste antwoord door fringsyboy70 21 March 2019, 17:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @fringsyboy70, op het moment dat een Experia WiFi het niet doet gaan we je helpen! Dat is namelijk niet de bedoeling. Allereerst ben ik benieuwd, op welke manier je deze Experia WiFi hebt aangesloten (bekabeld, direct op de Experia Box of via een switch), en wat je onder reset verstaat. Heb je de resetknop achterop de Experia WiFi lang ingedrukt gehouden, totdat alle lampjes gingen branden (ong. 10sec)? Dat is namelijk een fabriek reset. Je kan hem uiteraard ook verwijderen uit je netwerk, en opnieuw installeren. Verdere informatie over de Experia WiFi kan je hier vinden.

Heeft dit niet geholpen of heb je nog meer vragen, dan hoor ik het graag!
Reputatie 5
Badge +6
Als je het default ip-adres van de Experia Wifi's hebt aanpast, dan worden ze - althans in combinatie met de Experiabox V10, in de Thuis app grijs en krijg je geen informatie. De app kent waarschijnlijk alleen de fabrieksinstelling. Ze werken dan overigens wel normaal, maar worden door de app niet meer gedetecteerd.
Reputatie 1
Badge
alle zijn bekabeld aangesloten , maar 1 doet t nu niet waardoorvin die ruimte bijna geen WiFi meer is
Reputatie 1
Badge
Ik heb t gevonden, de lan kabel was niet goed aangesloten naar de Experia toe. Dus WiFi doet t weer!
P.S. Hoe kan ik de naam vd experia wijzigen? Ik krijg geen toegang tot de Experia WiFi via 192.168.2.150 admin en dan de code vanaf t stickertje.
Reputatie 7
Badge +21
@fringsyboy70, ah kijk! De boosdoener is gevonden gelukkig 🙂 Fijn om te lezen! Je kan de naam wijzigen door middel van deze stappen:
  • Ga naar http://192.168.2.150 Als de Experia WiFi een ander IP adres heeft gekregen kijk dan bij de vraag "wat is het IP adres van de Experia WiFi"
  • Log in met gebruikersnaam (admin) en het wachtwoord dat op de sticker van het apparaat staat
  • Klik op instellingen.
  • Klik op wifi.
  • Klik op de 2,4Ghz of de 5Ghz frequentieband om de SSID ("Draadloze Network Naam (SSID)") en WPA wachtwoord ("Pre-shared Key") te wijzigen.
Lukt dit niet, dan kan het dus zijn dat jouw Experia WiFi een ander IP adres heeft gekregen (bij de eerste stap). Om het ip adres te achterhalen, kan je dit stukje volgen:

Het IP adres van de Experia WiFi is 192.168.2.150. Als dit IP adres al in gebruik is door een ander apparaat of een andere Experia WiFi zal er een ander IP adres worden toegewezen. Om dit adres te achterhalen kun je inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254. Hier vind je een overzicht van alle aangesloten apparaten met het bijbehorende IP adres.

Ik hoor graag of het je gelukt is!
Reputatie 7
Badge +21
@fringsyboy70, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Is het wijzigen van de naam je inmiddels gelukt? 🙂

Reageer