Beantwoord

Experia Wifi zet Wifi V10 uit?

• 23 oktober 2018
  • 33 reacties
  • 2895 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Dat het verschil zo groot is dat de Experia wifi's de gastnetwerk functie aantasten dan vrees ik de dag dat we volledig KPN klant worden en dezelfde firmware krijgen.
De Experia WiFi's doen niets met het WiFi gastnetwerk, het enige dat ze doen is en wifi van de V10 uitzetten. En ja, daar zie je de ondoordachtzaamheid van KPN, als je de wifi uitzet, dan heb je uiteraard ook geen wifi gastnetwerk meer en geen KPN Fon meer.

Mijn advies ga je ze gebruiken zou zijn plaats er één tussen de tv ontvanger en het aansluitpunt in de woonkamer of daar waar je de wifi het meest nodig hebt dus niet in de meterkast. En de ander op de 1e verdieping in een trapgat bijvoorbeeld wel zo hoog mogelijk.
Helemaal eens.

En al doen ze hier wat ze moeten doen, als je dan toch iets wil en er in wil investeren kijk naar bijvoorbeeld ubiquity.
En gooi dan ook direct die Experia Box er uit.
Reputatie 7
Heeft het zin om FON aan te zetten als Telfort klant?
Het vinkje mag er dan zijn op de Experia WiFi, maar de achterliggende functionaliteit is er nog niet. Het heeft dus helemaal geen zin om dat vinkje te plaatsen.

Bandsteering heb ik uit kunnen schakelen, maar waar kan ik fastroaming uitschakelen?
Je kunt beide rustig aan laten staan.
Goeienavond @Jan-D op de pagina van de bandsteering vind je de 802.11 K en R dat is het Fast roaming deel zover ik weet. Fon aan als Telfort klant heeft geen nut, zover ik goed op de hoogte ben is Fon niet eens actief op deze toestellen eigenlijk een loze functie.

Je zou het aan kunnen laten als deze functie de reden is dat de wifi van de v10 uit gaat juist uitzetten. Gebruik je bij voorkeur 5 ghz dan ook uit tevens de 2,4 en 5 ghz scheiden van naam zodat je zelf de regie houd.

Je zal geduld moeten opbrengen en eenmaal werkend de stroom er niet meer af.
De exacte werkwijze ben ik kwijt je zal als ik het me goed herinner de v10 via het menu een herstart moeten geven, niet per ongeluk de fabrieks reset kiezen 😉

Even een plaatje bijgevoegd de printer keurig via de wifi van de v10 verbonden ondanks dat de telefoons via wifi zijn verbonden staan ze toch onder lan omdat ze via de Experia Wifi zijn verbonden.

Succes.
Hallo @Galdor68 ,
bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag.
bij mij staan de 802.11 K en R standaard uit, dat betekent dus dat fast roaming ook uit staat?
Als het me gelukt is de wifi op de v10 aan te laten, laat ik dat even weten.
Hallo @Galdor68 ,
bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag.
bij mij staan de 802.11 K en R standaard uit, dat betekent dus dat fast roaming ook uit staat?
Als het me gelukt is de wifi op de v10 aan te laten, laat ik dat even weten.

Goedemorgen @Galdor68 ,
het werkt, vanochtend had ik zowel op de V10, inclusief gastnetwerk, als op de Experia Wifi goede draadloze verbinding. Ik heb nu de SSID-namen van de Experia Wifi ook gewijzigd en dat werkt ook goed.
De V10 staat beneden in de meterkast en de Experia Wifi staat op de 1e verdieping op mijn werkkamer en de verbinding loopt via de Ziggo-powerlines die ik nog had van mijn vorige provider. Zo loopt ook de tv in de huiskamer via een powerline van Ziggo.
Ben blij met deze workaround, bedankt voor je advies.☺
Het gaat inderdaad zo als je dacht, op de Experia Wifi fastroaming en bandsteering uitzetten c.q. uitlaten staan.
In de V10 wifi aan zetten en modem herstarten, pakt niet meteen de 1e keer, maar op een gegeven moment blijven beide devices wifi uitzenden.
Als ik tijd heb vandaag ga ik de Experia wifi nog verder fine-tunen, zodat deze helemaal naar mijn zin is.
Fijne dag verder.
P.S. ik hoop dat dit ook voor anderen die dit willen een stimulans is om modem en AP tegelijk te kunnen laten werken incl. gastnetwerk.
Reputatie 7
Let op, als ik het goed begrepen heb, zijn zowel @Jan-D als @Galdor68 abonnee van Telfort en hebben ze dus de Telfort variant van de V10. Ik heb nog geen berichten gezien van abonnees van KPN die in staat zijn geweest om de wifi van de V10 aan te laten staan bij gebruik van een Experia WiFi.
Dat is inderdaad een disclaimer vanwege het firmware verschil tussen de 2 versies van de Experia's ik zou het mooi vinden als een KPN klant dit kan en wil checken of het ook met de KPN firmware lukt.

De ellende is namelijk de verplichting er twee te moeten kopen bij Telfort terwijl je soms aan 1 toegangspunt genoeg hebt.
Hallo @Galdor68 en @wjb ,
ik zag ook in de handleiding staan dat je er 2 zou moeten hebben, dit om het verlies van de wifi van de modem te compenseren.
Ik werk gewoon met de V10 en één Experia Wifi tegelijk en met werkende gasttoegang.☺
Ik heb de SSID's op de Experia Wifi andere namen gegeven en werkt ook perfect.
Inderdaad, wij zijn Telfort klant, maar we zijn ook in de 'overgang' richting KPN😉

Reageer