Goedemorgen,
Sinds enige maanden heb ik problemen met de wifiverbinding tussen mijn telefoon/ipad/computer en de experiabox 10a.
Zolang een apparaat verbonden is, lijkt er geen probleem te zijn. Maar als de verbinding wordt verbroken ( bv door het uitzetten van de computer) en je wilt later opnieuw inloggen, dan wordt er geen verbinding tot stand gebracht. Dat gaat om willekeurig welk apparaat. Ook met een nieuwe macbook kreeg ik geen verbinding. Met mIjn Windows-computer krijg ik na opstarten vaak niet direct verbinding. Op hetzelfde moment heb ik dan met mijn ipad gewoon verbinding en die werkt normaal. Schakel ik de wifi dan ter controle even uit om opnieuw te verbinden, brengt deze geen nieuwe verbinding tot stand. De melding is dan “ kan geen verbinding tot stand brengen” of, op mijn imac: “Wifi heeft het zelf toegekende ipadres … en kan geen internetverbinding tot stand brengen.
De oplossing is steevast de router uitschakelen, wachten en opnieuw opstarten. ( de radio is verbonden met een kabel. Ik wacht met opnieuw opstarten tot het geluid wegvalt.)
Gebeld met KPN helpdesk. Zij zagen geen bijzonderheden of verbindingsproblemen. Zij hebben een hardreset uitgevoerd van de modem, wat niet tot een oplossing heeft geleid.
Dit forum nageplozen en enkele mogelijkheden uitgeprobeerd. Bv scheiding 2,4 en 5 g band) Tegenwoordig moet ik mijn router dagelijks opnieuw opstarten om apparaten te verbinden. Ik heb nu alles gereset naar de default stand, wifi naar standaard instellingen, maar ik had zojuist weer problemen met verbinden. An de wifiapparaten.
Kan het zijn dat er teveel apparaten verbonden zijn? (Ongeveer 9 wifi apparaten) Wat is dan de oplossing?
Met vriendelijke groet,