experiabox

• 27 maart 2014
  • 3 reacties
  • 1606 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties
Hallo, Ik heb (eindelijk) via KPN glasvezel een hogere internetsnelheid kunnen krijgen, van 20 naar 40 Mbits. Via WIFI krijg ik nog steeds maximaal 10 Mbits, ook op 1 meter afstand van mijn router. Kan het zijn dat mijn experiabox KPN ExperiaBox TG789 maar max 10 Mbits verzenden kan?

Heeft iemand een alternatief voor een snellere draadloze verbinding, het schijnt dat een extra modem niet altijd goed werkt.

alvast bedankt

JW

3 reacties

Reputatie 7
40 Mb/s over glasvezel? Volgens mij is de minimusnelheid over glasvezel 50 Mb/s. Welk abo heb je?

Volgens mij kan de TG789 meer dan 10 Mb/s over Wi-Fi aan. Heb je hier al eens gekeken voor mogelijkheden om je Wi-Fi-signaal te verbeteren (verw8 geen wonderen).

Reputatie 4
Badge +4
Er zijn een aantal abonnementen waar glasvezel op het contract staat maar gewoon koper in het huis komt !
Beetje schaduw gebied !
Maar idd vreemd om altijd te horen dat mijn koper 2x sneller is dan hun "glas"
Reputatie 7
Dat weet ik en daarom vroeg ik naar de abonnementsnaam. Is dat zoiets als Brons, Zilver of Goud (dacht ik), dan is het eigenlijk VDSL waarbij glasvezel ligt tot aan de straatkast en vandaar koper.

Op dit moment wordt een groot aantal straatkasten omgebouwd naar een vergelijkbare situatie (bij mij in de buurt geen overigens, helaas). Door de combinatie van vernieuwde straatkasten, pair bonding en vectoring worden snelheden tot 100 Mb/s (download, upload weet ik niet) voorgespiegeld. Ik ben benieuwd. Er zal vast wel een verschil met "echt" glasvezel blijven bestaan, in die zin dat de upload vast niet meer dan 10% van de download wordt (dus max 10 Mb/s?).

Reageer