Experiabox

• 2 januari 2015
  • 1 reactie
  • 235 keer bekeken

Dag,
Graag jullie aandacht voor het volgende.
Sinds kort heb ik een apple airport extreme, deze heb ik achter mijn exp box geplaatst. Hoewel e.e.a. goed functioneert, kan ik geen gastnetwerk aanmaken omdat er geen IP adressen kunnen worden uit gegeven. Apple adviseerde mij om de router van de EP uit te zetten. Maar dat lijkt mij te gortig. Heeft iemand een oplossing?

1 reactie

Reputatie 7
Hoi Rikkertfrans, welkom op het forum.

Je kunt op een Apple Airport Extreme alleen een gast netwerk opzetten als deze in "router mode" staat, niet als deze in "bridge mode" ingezet wordt.

Nu is dat prima mogelijk, maar dan zal de Airport (met dank aan Apple) wel telkens blijven "zeuren" dat er double natting van toepassing is. Op zich niets mis mee, maar Apple vindt (als enige leverancier van routers) dat je de gebruiker hier telkens weer op moet wijzen.

Daarnaast zit er toch wel een veiligheidsrisico aan het opzetten van een gastnetwerk op een router achter de Experia Box. Ook vanaf dit gastnetwerk zijn alle apparaten die rechtstreeks op de Experia Box zijn aangesloten en de Experia Box zelf gewoon te benaderen.

Zie anders ook: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Note: De "router van Experia Boxen" is helaas niet uit te zetten. (Bridge mode)

Reageer