Beantwoord

Experiabox - 4G- Omnik wifi

  • 28 May 2019
  • 9 reacties
  • 674 keer bekeken

Vanwege de overschakeling naar internet via 4G modem tevens een nieuwe experiabox 10 geïnstalleerd. Alle wifi verbindingen werken perfect behalve wifi verbinding met Omnik omvormer.
Als ik met IP 10.10.100.254 inlog op de omvormer zie ik bij site survey geen enkel netwerk het lijkt er dus op dat het signaal van de Experiabox 10
Gemeten signaal bij wifi Omnik -40 dB
Bij account kan ik mijn eigen gegevens invullen en saven
Als ik de gegevens bij wireless invul en wil saven krijg ik de uiteraard de melding verkeerd netwerk en verkeerde encryptie.
Het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de combinatie experiabox en 4G modem, maar wat??.
icon

Beste antwoord door robert145 11 June 2019, 21:44

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Robert, welkom hier!

Als ik de handleiding goed begrijp maak je eerst verbinding met het WiFi netwerk van de Omnik en kun je via de website (10.10.100.254) vervolgens de draadloze verbinding instellen. Als je helemaal geen netwerk ziet betwijfel ik of het met de instellingen van de V10 te maken heeft. Zie je op je mobiel, of op een laptop, wel meerdere draadloze netwerken in de buurt?
Reputatie 7
Dus je krijgt de wifi van de Experia Box niet te zien in de lijst van beschikbare wifi toegansgspunten.


Staat de 2.4GHz wifi van de Experia Box wel aan?
Kan jij eens screenshots plaatsen van wat jij te zien krijgt en van de foutmelding die je krijgt.
Mijn dank voor de reacties en mijn excuses voor de late reactie, druk,druk,druk.
2.4GHz wifi en 5 Ghz staan aan op auto
Ik heb enige zaken geconstateerd;
Op de plaats waar de omvormer hangt, ongeveer 30 meter van de experiabox, heb ik amper een 2,4 Ghz wifi signaal, de oude experiabox had kennelijk meer zendvermogen.
Ik zit in het buitengebied en de dichtstbijzijnde bewoning is hier ongeveer 300 meter vandaan
Het lijkt erop dat het 2,4 Ghz signaal af en toe weggedrukt wordt door een onbekende voor mij niet zichtbare zender???
Wegens tijdgebrek geen tijd om een en ander uit te zoeken. Aangezien de omnik omvormer als Open gedeclareerd wordt voorlopig wifi kaartje verwijderd.
Ik kom hier later op terug
Reputatie 7
Badge +28
30 meter is een aanzienlijke afstand voor WiFi. Maar aan de andere kant zou de V10 een sterker WiFi signaal moeten uitzenden dan alle voorgangers. Alleen de V10A kan nog sterker zijn (meer antennes) maar die is nog niet geschikt voor Sneller Internet Buitengebied. Is de plaatsing van de Experia Box nog hetzelfde?

Als een netwerk van de buren het signaal verstoort kan het helpen het kanaal aan te passen. Bijvoorbeeld via de Servicetool: wijzig je KPN WiFi-kanaal in een paar stappen | KPN. Met een app als Wifi Analyzer - Apps op Google Play kun je achterhalen op welk kanaal het netwerk van de buren uitzendt en daarop een kanaal kiezen die daar ver vandaan ligt.
Reputatie 7
Badge +28
@robert145: Hoe staat het er voor? Hebben deze tips geholpen?
Joran,
Het wifikaartje van de omvormer weer geplaatst.
De plaats van de Experia box en de omvormer zijn nog hetzelfde.
De dichtst bijzijnde buren zitten hier 300 meter vandaan, dus daar zal ik geen last van hebben
Met de vorige experia box type 6 ?, geen probleem.
Ik heb de V10 box gezocht naar een mogelijkheid het zendvermogen in te stellen, maar dit zal wel standaard zijn
Bij de omvormer meet ik met de wifi analyzer een experia box signaal van -86 dbm, dus veel te zwak.
Volgens mij is het enige wat mij rest is het plaatsen van een repeater of versterker.
Of zijn er nog mogelijkheden die ik over het hoofd zie?
Reputatie 7
Badge +28
Met geen andere netwerken in de buurt én de V10 (die beter is dan elk voorgaande model) zou ik geen enkel probleem verwachten. Je kunt de netwerknaam van het 5Ghz netwerk nog aanpassen om te kijken of dat invloed heeft. We merken soms dat, ook bij apparaten die geen 5Ghz ondersteuning hebben, dat dit verbetering biedt. Ik moet toegeven dat die logica me nog wat ontgaat. Niets te verliezen :)

Alternatief is inderdaad het WiFi signaal versterken. Je kunt onze WiFi tuner even doorlopen op Wifi Tuner - Jouw wifi testen en direct verbeteren | KPN. Afhankelijk van de metingen kan het signaal worden verbeterd of kan er apparatuur worden aangeboden (gratis/betaald).
Joran,
De bewering van KPN dat de V10 beter zou zijn dan vorige modellen kan best zo zijn, uitgezonderd het zendvermogen, dat was volgens mij groter van Experia box type 6 groter.
Om de problemen op te lossen nu een Fritz!Wlan repeater 1750E bijgeplaatst en het probleem is opgelost en de nodige €€€€€ armer.
Bedankt voor het meedenken.
☺️
Reputatie 7
Badge +28
Ja sorry, het is bijna alsof ik een verkooppraatje aan het houden ben voor de V10 😉 Het komt meer voort uit verbazing. Ik heb zelf de V6, V7 en V9 gebruikt en de V10 blaast ze met gemak alle drie weg.

Jammer dat een repeater nodig was maar een goede keuze om voor een Fritz!Wlan te gaan. Ik ga ervan uit dat de verbinding hiermee probleemloos en stabiel blijft werken.

Reageer