Vraag

Experiabox 8 soms 2 keer per week aan/uit zetten.

  • 22 May 2019
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

Reputatie 1
Kan ik een nieuwer modem krijgen? Steeds aan/ uitzetten om verbinding te krijgen.
In 1 slaapkamer is de verbinding zeer slecht.
Heb twee versterkers maar die krijg ik slechts op een roze kleur. Helpt dus ook niet echt.
Groet Nora

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @lobstertje . Welkom op het forum.
Dat klinkt mateloos irritant! Je wilt niet aldoor je modem hoeven herstarten. Dat is absoluut niet de bedoeling :-)
Heb je overal slecht bereik of alleen in de slaapkamer? In het laatste geval kan het zijn dat het signaal niet toereikend is. Dat kan komen omdat er stoorzenders in de buurt zijn of doordat je muren heel goed isoleren. Als wifi uitvalt gebeurt het dan op alle apparaten tegelijk? Wat voor wifi versterkers heb je? Zijn dat witte kastjes? Als je daar optimaal effect van wil hebben is het verstandig om ze met een kabeltje aan te sluiten. Ik help je daar graag mee.
Mocht de v8 de boosdoener zijn, help ik je daar uiteraard verder mee. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan meet ik ook de lijn door.
Reputatie 1
Ik heb 2 witte versterkers van jullie. Ik had er 1 bedraad naast de experiabox en 1 in die slaapkamer met heel slecht bereik.
Zelf al doorgemeten en het signaal is ok maar in de slaapkamer valt het weg. De kastjes heb ik er tussenuit gehaald omdat er daardoor meer problemen ontstonden.
Als het internet uitvalt is dat op alle apparaten = MacbookPro, 2 x ipad mini, 1 ipad, 2 x iphone.
Tv check ik niet dan.

Wat te doen? Sluit ik de versterkers niet goed aan, dat zou kunnen. In ieder geval is het mij niet gelukt de boel Goed Werkend te krijgen met die dingen.
gr Nora
Hoi Nora, dank voor je update. Ik begrijp dat je de versterkers er nu tussenuit hebt gehaald?
De versterkers werken het beste als ze bedraad zijn aangesloten. Hier is alle informatie over de apparaten te vinden. Mijn advies zou zijn om een kabel zo dicht mogelijk (liefst ín) de slaapkamer te leggen en daar een van die versterkers aan te sluiten. Uiteindelijk moeten er blauwe lampjes gaan branden.
Mocht dit niet lukken, stel ik voor om je volgende week even te bellen en dan spreken we samen de mogelijkheden door. :-)
Hoi Nora, ik heb niks meer gehoord. Heb je al een oplossing gevonden?
Hoi Nora, ik had je via privébericht nog een berichtje gestuurd. Heb je die gelezen? Als je wil dat ik je volgende week even bel, laat maar weten wanneer het schikt! 🙂
Ik heb niks meer vernomen. Wellicht ben je op vakantie of heb je het via andere ingang opgelost. Voorlopig ga ik van dat laatste uit. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden. 🙂
Reputatie 1
Ik heb iemand gesproken hoor. En toen kon ik niet lopen en maakte afspraak om week later gebeld te worden. Was jij dat niet?
Oh verhip! Nu weet ik het weer. Mijn excuses! Ik ben toen glad vergeten om je in mijn agenda een week verder te schuiven. Sorry :-(
Zullen we een nieuwe afspraak maken? Ik wil je graag volgende week bellen. Ik werk dan maandag t/m donderdag, 10:00 tot 16:30. Laat je weten wat schikt?
Reputatie 1
Nou laten we het nog eens proberen!
Morgen wellicht? Rond 11 uur schikt mij wel. Dat is dus 18 juni he.
Ik kreeg je niet te pakken, Nora! Waarschijnlijk wat je nog druk.
Morgenavond ben ik ook aan het werk. Ooit gaan we elkaar spreken om het op te lossen 😉