Vraag

Experiabox 9 wifi en internetproblemen

  • 21 February 2021
  • 10 reacties
  • 49 keer bekeken

Al jaren last van slecht internet. Uiteindelijk nieuwe cat6a kabels gekocht en doorgetrokken.
Wat schetst mijn verbazing na een wifimanager check.  Het aantal Mb is maar met een klein sprongetje vooruitgegaan. Vervolgens krijg ik te zien dat ik een gratis afspraak met een monteur kan krijgen…..huppa de melding “fout tijdens laden…..” en wanneer ik vervolgens wederom een afspraak wil inplannen. Weg gratis mogelijkheid…… je zal wel begrijpen dat mijn teleurstelling in de KPN zeer groot is. 
 

Hoogste mbit gemeten = begane vloer 27 (LAN verbinding)

tussenverdieping = 9 mbit

derde verdieping = 32 mbit

mijn wifi repeaters (kpn) connecten ook niet lekker 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat komt er bij u binnen volgens deze site:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Hey Nick83

55mbit

Badge +19

Ik zie iets van Devolo staan. Wat heb je daarmee? Gebruik je daar iets van? 

Devolo is de wifirepeater ( ook kpn)

Badge +19

Wil je testen zonder de Devolo? Die geven namelijk vaak precies dit soort problemen. 

Dat kan ik jammergenoeg pas aanstaande dinsdag uitproberen . 

Badge +19

Ok ik ben heel benieuwd.  Ga eerst aan de slag met alleen het modem. Dus zonder Devolo's en andere randapparatuur.  Meet dan bekabeld op www.speedtest.net die is het meest betrouwbaar. Daarna één voor één je randapparatuur aansluiten. Dan kont de boosdoener vast tevoorschijn. 

Reputatie 6
Badge +10

Welkom @Thalie1972 op ons forum!

Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad niet is wat je verwacht van ons. Ik ga mijn uiterste best doen om die teleurstelling bij je weg te halen! Zou je hiervoor om te beginnen je forum profiel kunnen invullen en hier een reactie geven zodra je dat klaar hebt?
Probeer zodra je er aan toe komt ook de tips van @Joep1965  uit. Sluit een pc of laptop rechtstreeks met een kabel aan op het modem (dus ook zonder tussenkomst van eventuele switches en andere randapparatuur) en meet dan de snelheid.

Kleine opmerking nog, de Devolo's vanuit ons zenden geen wifi signaal uit en zijn dus geen wifirepeaters. Enige wat de Devolo's van ons doen is een internetsignaal via het stroomnetwerk doorgeven naar een 2e (en eventuele 3e) Devolo. Op de 2e (en 3e) Devolo kun je dan met een kabel een pc of tv-ontvanger aansluiten. Dit zodat je geen kabels hoeft te trekken over grote afstanden.

In spannende afwachting van je reactie :smiley:

Hoi daar ben ik weer !
 

Duurde even maar vandaag met goede moed ( ok klein beetje sceptische moed ;-) de repeaters weggehaald en beneden de kabel direct van router naar computer getrokken en van router naar tv modem maar die telt even niet mee. 
 

Bracht jammergenoeg wederom een minimum verschil en bij de computer krijg ik nu wisselende snelheden.  Tussen de 25,2 en de 29,7  

Moet er even bij vertellen dat ik natuurlijk een superleek ben wat dit betreft met die Mbits enzo maar ik denk dat hij in ieder geval de 55 zou moeten halen toch ? 
 

Nog bedankt voor die uitleg van die devolo’s snap ik nu tenminste ook hoe dat werkt.

ik zal even het forumprofiel zoals gevraagd aanvullen. 

Dank jullie wel in ieder geval voor alle tips en tricks !
 

 

Reputatie 6
Badge +10

@Thalie1972 Ik stuur je even een priveberichtje!