Beantwoord

Experiabox aansluiten na verhuizing

  • 18 May 2020
  • 7 reacties
  • 1348 keer bekeken

Beste KPN : 

Het is mij abacadabra. Ook ik verhuis binnenkort. op nieuw adres ligt een coax. De instructie is een experiabox aan te sluiten maar dat past niet. Wordt er een monteur gestuurd ? Wat miet ik zelf doen ?

icon

Beste antwoord door PeterG 18 May 2020, 15:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Welkom terug op het forum.

Zit er nergens een KPN (PTT) aansluiting, @Han Galema ?
Coax is een heel andere provider en kan niet omgezet naar KPN-aansluiting.

Met de bekende 4 gaatjes.

 

Beste Peter,

Ja er zit een telefoonaansluiting.

Dan moet je die hebben.

Reputatie 3
Badge +1

Wat ook een goede optie is wat ik thuis heb is tp-link m9. Wel minimaal 2 schotels. Voordeel is dat dit een meshnetwerk is die zowel bedraad als draadloos kan. Ik heb een kamer waar ik ook met geen mogelijkheid een draad kan doortrekken omdat ze bij de verbouwing de loze leidingen hebben doorgesneden bij dak opbouw.

Bij de modem heb ik 1 schotel die draadloos netwerk uitzendt. De 2e (of 3e, 4e, ...) kun je allemaal bedraad maar ook draadloos koppelen. Elke schotel heeft 2 aansluitingen. En als je ze draadloos met elkaar koppelt heb je dan 2 ethernet poorten waarop je een pc, netwerk printer, tv kastje, etc kunt aansluiten. Werkt perfect. Ik heb beneden en op zolder bedraad en op de 1e verdieping 1 schotel draadloos. Ik haal bij de speedtest de maximale snelheid van bijna 500 mbit via de schotel die draadloos is. Hij heeft 2 afzonderlijke 5 GHz kanalen. 1 voor de communicatie onderling en 1 voor communicatie met de apparaten die je via wifi verbindt.

Ik weet niet hoeveel die coax kastjes kosten en hoe snel ze zijn, maar dit werkt bij mij perfect. En ik heb een tp-link m9, maar dat kan natuurlijk ook een ander model of merk zijn die aan jouw wensen voldoet. m5 kan bijvoorbeeld ook, maar die heeft geen extra band voor de communicatie onderling. Voor de power user is die wat minder geschikt, maar de normale thuisgebruiker gewoon prima en wat goedkoper.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Han Galema, ben je inmiddels al geholpen of zijn er nog vragen? De Experia Box kan in ieder geval niet aangesloten worden op een coax kabel. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, wil je het dan laten weten?

Reputatie 3
Badge +1

Volgens mij is er met mijn bericht wat fout gegaan? Was op een ander topic geplaatst ... ging over iemand die via coax netwerk wilde aanleggen. Of is er afgesplitst en mijn bericht meeverhuisd? Is hier helemaal niet relevant. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +30

Oh nee! Dat is waarschijnlijk fout gegaan dan.. Waarschijnlijk mijn fout! Weet je heel toevallig nog waar hij wel hoorde?