Experiabox en Fifa16 Xbox

• 13 maart 2016
  • 14 reacties
  • 244 keer bekeken

Beste,

Na een reboot van de Experiabox een aantal weken geleden heb ik last dat ik in Fifa 16 op een xBox360 geen online games meer kan spelen. 

Als eerste heb  ik mijn xBox360 console in een DMZ geplaatst zonder succes. Dit weer terug gedraaid en de opgegeven poorten van EA ge-NAT naar mijn console met een fixed ip, waarbij weer zonder succes.

Om uit te sluiten dat ik gekke dingen heb gedaan, heb ik mijn experiabox volledig gereset naar factory defaults en hierna nog is het nog steeds niet mogelijk.

Bij EA hebben zo ook geen problemen, want als ik mijn console aansluit op een 4G verbinding of een ziggo aansluiting kan ik wel online komen.

Hebben jullie nog een oplossing?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar, welke Experiabox heb je dan?
Hoe is de XBox aangesloten?
Hoe krijgt de Xbox z'n IP?
Verwijder die forwardings eens, en gebruik UPnP.

Robin
Hoi Robin,

De experiabox is een V10 (ZTE H220N).

De Xbox zit via UTP direct op de Experiabox aangesloten en krijgt een fixed-ip op basis van zijn mac-adres. 

Zoals ik al eerder had geschreven heb ik al getest zonder NAT forwardings, met NAT forwardings, in een DMZ en heb getest met IGD protocol uit en aan.

Alle opties zonder resultaat.

Sven.

Reputatie 7
Badge +30
En wat zegt je Xbox dan als je online gaat?
Xbox live is online, geen problemen. Kan ook gewoon downloaden etc. Maar op moment dat je in Fifa een online game of een andere online functie wilt gaan spelen kan deze geen tegenstanders vinden. 

Sluit je de console aan op een ander type verbinding (4G/Ziggo) dan functioneerd alles naar behoren.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Zie je dit alleen bij FIFA? Of ook bij andere spellen?

En als je nu alleen UPnP IGD gebruikt, welk NAT TYPE zie je dan onder Netwerk status?

Robin
Dit is alleen bij Fifa. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat het via een andere carrier wel goed gaat.

Ik heb UPnP IGD gebruikt, maar bij status komt ook geen port info naar voren van protocollen die gebruikt zijn richting de xbox. NAT TYPE kan ik niet zien in de router interface.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Sorry! Ik bedoelde het NAT TYPE op de Xbox

Robin
Deze staat op OPEN.

Reputatie 7
Badge +30
Maar is dit probleem dan wel gerelateerd aan KPN? Oke, het is gek dat het wel werkt met een andere verbinding, maar het halve FIFA forum staat vol met dit probleem

Het klopt dat Fifa forum hier vol mee staat, maar het is vreemd dat na een van afstand uitgevoerde reboot (firmware upgrade) van mijn Experiabox, fifa niet meer functioneerd. Hierbij rekening houdende dat het via ziggo, KPN 4G en ook op mijn werk via KPN Fiber het wel functioneerd (getest om mezelf niet voor gek te verklaren). Tevens geven alle forums aan waarbij het geen gebruikerfout is, dat het problemen zijn met de NAT/UPnP settings die niet goed communiceren.

Hierdoor ben ik mening dat ik alle randvoorwaarden heb uitgesloten, om redelijkewijs te kunnen zeggen dat het issue in mijn router zit.

ik zal mijn xbox op een managed switch aansluiten en door middel van portmirror een sharktrace te maken of de gebruikte protocollen wel een response (of mogelijk een te trage) response krijgen. 

Als klant zijnde vind ik dit wel te ver gaan, maar als het helpt.. 

Hopelijk kan KPN mij een oplossing aanbieden, want dit werkt redelijk frustrerend als ik eerlijk mag zijn.

Reputatie 7
Badge +30
Maar dan bel je de KS toch dat je H220N niet goed meer werkt en dat je een V10 wilt?

En als het een NAT/UPnP probleem is. Dan is het m.i. wel een gebruikers fout want met mijn H220N heb ik nooit problemen gehad i.c.m. Xbox of PlayStation. En ik verwacht eerder dat er of een dubbele forwarding is, of dat de poort al aan een ander apparaat is toegewezen.

En firmware upgrade?! In je eerste bericht was het nog gewoon een reboot.

Robin
KPN geeft nooit zomaar een spontane reboot aan je router. Dat is meestal een config change of een firmware update.

KS geeft aan dat het probleem niet bij hun ligt (KPN) en geen support leveren op consoles.

Ik heb alle NAT regels verwijdert en een blanco config, behalve dan de DHCP binding en UPnP IGD setting. Voor die update heeft het altijd gewerkt op mijn H220N, zonder problemen. Ik heb hieraan ook nooit aanpassingen hoeven doen.

Toch nog een keer geprobeerd met KS te bellen, en deze jongeman wilde mij keurig helpen en gaf aan dat deze issues regelmatig voorkomen bij oudere type routers. Krijg nu een V10 toegestuurd die volgens hem idd ook het probleem moet verhelpen.

To be continued!

Nieuwe router opgehaald en aangesloten. Blanco config gehouden en getest, zonder itv receivers en overige apparaten aangesloten. 

Maar helaas nog steeds dezelfde issues.

- UPnP-IGD geactiveerd, waarbij weer geen succes.

- DHCP-Binding ingesteld, alle mogelijk portforwards van Fifa in NAT geplaatst.. Nog steeds niets..

- Xbox in DMZ geplaatst, ook niets.

- DNS instellingen van de xbox aangespast naar 8.8.8.8, en de ISP DNS. Ook niets.

- Xbox staat in Open NAT. Servers van Fifa zijn te bereiken, getest met Ping, Poll en traceroute.

Sluit ik hem weer aan weer op een ziggo of mijn 4G verbinding, en werkt direct.

:(

Reageer