Beantwoord

Experiabox en huwawei 4g modem combineren, instellingen

  • 15 December 2019
  • 18 reacties
  • 637 keer bekeken

Voorheen gebruikte ik internet buitengebied met huwawei 4g, maar ik begrijp dat je dit nu moet combineren met DSL. Daarom mijn experiabox aangesloten en die is online. Heb nu een cat kabel tussen 4g en exp, maar volgens mij ben ik er daar niet mee. 4g heeft een ander ip bereik en ik denk dat ik hier dhcp moet uitzetten.

Heeft iemand de instellingen hiervoor?

icon

Beste antwoord door pjdw 24 December 2019, 23:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me dat je daar niks aan hoeft te doen. Zou zo moeten werken. 

Als ik de snelheid test doe haal ik 8- mbs. Dat zou in combi met 4g toch sneller moeten. heb dhcp op 4g uitgezet en het profiel veranderd naar advance. . . Denk dat ik alleen het ipnr nog in de range van de exp moet zetten?

Reputatie 7
Badge +9

@pjdw , begrijp ik het nu goed dat je je Huawei modem probeert te koppelen aan je Experiabox? Dit zal niet lukken. Sneller Internet Buitengebied is een Sagecom modem welke gekoppeld wordt aan je Experiabox. Je dient ook een V10 Experiabox te hebben. KPN heeft al wel de firmware van de V10a experiabox aangepast zodat deze binnenkort te gebruiken is met de Sagecom modem.

Reputatie 7
Badge +9
Sagecom modem
​​​​​​

 

Maar snel omruilen dan. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @pjdw, welkom! Je hoeft zelf inderdaad niets in te stellen op de modems. Welke Experia Box gebruik jij op dit moment? En heb je het 4G modem al eens op verschillende plekken geprobeerd voor zo een optimaal bereik? Je kunt er in ieder geval eens voor kiezen om het 4G modem te resetten, dan zet hij zichzelf weer op de benodigde instellingen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Ik gebruik exp v10. Obv het bericht van @Hoopvol heb ik contact gezocht met klantenservice voor omruil van het modem. Waarom ik nu een ander modem nodig hebt begrijp ik niet, maar wat moet dat moet. Alleen jammer dat het me een paar euro extra kost.

Reputatie 7
Badge +9

Waarschijnlijk betaal je 5 euro meer, omdat de 5 euro korting op je abonnement agv een lage internetsnelheid komt te vervallen.

Reputatie 7
Badge +9

Waarom een andere 4G modem? Ik denk dat KPN van de Huawei modem af wil, omdat je die op iedere plek in Nederland kan gebruiken (misbruiken). De Sagecom werkt enkel samen met de Experiabox.

Reputatie 7
Badge +30

Ach, daar heb ik gisteren helemaal overheen gelezen. Sorry! Fijn dat die omruil nu in gang gezet wordt. Het heeft er ook mee te maken dat je voorheen dit apart afnam, je had een 4G router met daarin een simkaart en een eigen 097-nummer. Nu zit 4G buitengebied als extra module aangesloten op je vaste pakket. Laat je nog even weten of het gelukt is met het nieuwe modem?

Alle lampjes branden blauw op het modem en ik zie het mac nr terug in dhcp, maar de snelheid is niet verbeterd. :frowning2:

Reputatie 7
Badge +9

Heb je ook een brief gekregen per wanneer je nieuwe 4G modem daadwerkelijk werkt. KPN moet volgens mij het een en ander wijzigen. Bij mij veranderde toen namelijk ook mijn IP-adres.

Nog geen brief wel t modem. Misschien nog even geduld hebben. Dank voor je snelle reactie!

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat de omzetting de 23e plaats gaat vinden, nog even geduld dus! Hopelijk werkt dan alles naar behoren. Zo niet, weet je ons te vinden! 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @pjdw?

Hoe staat het er nu voor, @pjdw?

Ik zit nu nog op het werk, maar einde dag sluit ik de boel aan en test het dan. Dank voor follow up

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed, werk ze!

Helemaal goed, werk ze!

Nou volgens mij gaat het prima