Beantwoord

Experiabox geeft geen ip-adressen

  • 31 May 2019
  • 7 reacties
  • 1676 keer bekeken

Heb sinds een paar weken het probleem dat als een van de apparaten verbinding met de wifi probeert te maken dat er geen ip-adres kan worden verkregen. Dit geldt voor zowel verschillende soorten telefoons als laptops. Met het opnieuw opstarten van de Experiabox is het probleem tijdelijk verholpen, maar het opnieuw opstarten moet steeds vaker gebeuren. Geen problemen met tv-kijken.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 June 2019, 21:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

als de tv ontvanger het wel doet geeft de experiabox wel ip adressen uit omdat itv routerd is de itv ontvanger krijgt een ip adres
heb je de laptop al bekabeld aangesloten om dit te testen
als dit wel werkt lijkt het probleem in de wifi te zitten

welke experiabox heb je
gebruik je alleen de experiabox of nog een router hier achter
Ik heb een V10A zonder nog een router er achter. De tv's zijn verbonden via een draadloze set (via stroomnet dus).
Het probleem ontstaat wanneer een apparaat (telefoon of laptop) opnieuw via de wifi verbinding probeert te maken. Bijvoorbeeld als ik op het werk met een andere wifi verbonden ben geweest en thuis weer op de wifi wil. Dit verklaart volgens mij ook dat de tv-ontvanger het wel doet omdat die zijn verbinding blijft behouden.
wel een raar probleem
v10a is de nieuwste experiabox
heb je ook geprobeerd even wifi netwerken apart te zetten
bv kpn-2,4GHz met eigen wachtwoord
kpn-5GHz met eigen wachtwoord
dit even testen sommige apparaten ondervinden wel eens problemen als de 2,4 en 5 op een ssid zitten
dit kun je door 192.168.2.254 in te loggen in de experiabox
ik lees nu ook net dat het niet mogelijk is om te spitten met de v10a
lekker bezig kpn

https://forum.kpn.com/internet-9/splitsen-ssid-2-4ghz-en-5ghz-in-de-v10a-461871

probeer eens een gast netwerk en log daar op in en kijken of het dan werkt
je kunt echter niet op je thuisnetwerk maar wel op internet als test
als ik het zo lees lijkt hier een probleem te zitten in de v10a
kun je nog aangeven welke rand apparatuur je gebruikt
Reputatie 7
Badge +30
Hoi HarWi, welkom! Ik wil je vragen om de Experia Box eens een reset te geven en dan te kijken of het probleem zich nog voordoet.

Als dat zo is, kun je hier aangeven wat voor apparaten dit probleem hebben (merk en types). In dat geval is de suggestie van Peter om de 2,4 en 5 Ghz te splitsen een goede test Dit kan inderdaad nog niet via de web interface, maar wel met deze service tool (kies geavanceerd).
Helaas heeft resetten geen resultaat gehad. Het resetten via de servicetool lukt niet, evenals het splitsen van de 2,4 en 5 Ghz. Dit omdat het opstarten van de servicetool niet lukt (melding: Servicetool kan niet verder...We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking). Dus maar een hardwarematige reset gedaan gisteren, en vanmorgen kreeg ik op mijn telefoon weer geen ip-adres op de wifi.
Het betreft verschillende telefoons (Motorola en Samsung) en een laptop (Lenovo) waarbij dit probleem optreedt. Zoals eerder gemeld: bij meerdere apparaten en het is 'tijdelijk (1 à 2 g=dagen) verholpen als ik de stekker van de Experia Box er even uithaal. Lijkt mij dus niet te maken te hebben met de gebruikte apparaten, maar wel met de Experia Box.
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat het probleem niet is verholpen, HarWi. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik hier wat dingen doormeten.

Heb, voor de volledigheid, naast de apparaten die je al noemde, ook nog apparaten waarmee het wel goed gaat?